טיפול הורמונאלי כן או לא?

דיון מתוך פורום  סרטן הערמונית

02/01/2020 | 14:01 | מאת: מוטי מ

מוטי מ. בן 83, עם יתר לחץ דם מטופל ויציב.. בריא ומתפקד. התגלה סרטן בערמונית , לפני 8 חודשים. PSA 17 , בוצעה ביופסיה מודרכת MRI , גליסון 6 (3+3) PET-CT ביוני ללא גרורות. באוקטובר PSA 34, בדיקת PET-CT נוספת, נמצאה קליטה מינימלית בעצם הירך. השאלה אם להתחיל מייד בטיפול הורמונאלי למרות תופעות הלוואי השליליות שלו או לחכות חודשיים , לחזור על PET-CT , ואז להחליט על המשך הטיפול?

לקריאה נוספת והעמקה

אם מדובר בגבר בן 83 בבריאות ותפקוד טובים הייתי שוקל הקרנות ממוקדות לערמונית ולגרורה ללא טיפול הורמונאלי מסרס. יתכן שטיפול זה יספיק במינמום תופעות לוואי ומינימום פגיעה באיכות חייו בברכה

21/02/2020 | 11:18 | מאת: מוטי מ

בבדיקת PET-CT מהשבוע יש אישוש לממצאים מהבדיקה הקודמת, 11.2019. אני עדיין מתלבט אם להתחיל טיפול הורמונאלי, או אחר. תיאור הבדיקה והממצאים כל גופי עד לאמצע הירך. PET Ga68-PSMA בוצעה בדיקת עם רגיסטרציה בו זמנית של חתכי DISCOVERY MI מסוג PET CT הבדיקה בוצעה במערכת .CT ו PET Ga68-PSMA .mCi 5.3 : מנה מוזרקת . השוואה לבדיקה קודמת מ 19/11/2019- קליטת יתר בפריפריה האחורית של האונה הימנית של הערמונית, מעט נרחבת יותר בהשוואה לבדיקה קודמת. קליטת יתר בעוצמה ניכרת פחות בפריפריה החאורית של שתי האונות בבסיס הערמונית, ללא שינוי. אתרי המחלה השאתית הראשונית. לא מודגמת קליטת יתר בקשרי לימפה אגניים ולאורך הרטרופריטונאום.קשרי לימפה קטנים במיצר ובשערי הריאות, עד 6 מ"מ, ללא שינוי עקרוני במימדיהם, הפעם מדגימים קליטת יתר בעוצמה לא ניכרת. יתכן פיזור שאתי נודלי אולם לקשרי לימפה במיקום זה אבחנה מבדלת ויתכנו ריאקטיבים בלבד. למעקב. קליטת יתר במוקד סקלרוטי באיסכיום משמאל, בולט יותר הפעם. של הבדיקה נצפים נודולים ריאתיים רבים, בפרנכימת שתי הריאות, הגדולים CT- בחלק ה ביניהם מדגימים קליטת יתר. חלק מהנודולים גדלו במימדיהם בהשוואה לבדיקה קודמת וכן נצפים מספר נודולים קטנים חדשים, כעדות להתקדמות בפיזור משני ריאתי. שנרמזו LLL- שגדל מ 0.6- ל 1- ס"מ. שני נודולים נוספים ב ,LLL- לדוגמא - נודול ב שגדל מ 0.4- ל 0.6- RUL- בלבד בבדיקה קודמת וכעת נמדדים כל אחד 0.6 ס"מ. נודול ב ס"מ ונודול אחר גדל מ 0.5- ל 0.7- ס"מ. שלא נצפו בבדיקה קודמת LLL- מספר נודולים קטנים, עד 0.5 ס"מ, תת פלאורלים ב בבירור, כנראה חדשים. לסיכום: מסומן ביתר, מעט נרחב יותר הפעם. PSMA תהליך שאתי פעיל בערמונית, קולט פיזור משני ריאתי נרחב, בהחמרה. פיזור משני באיסכיום שמאל, אולי בהחמרה מסוימת. קשרי לימפה במיצר ובשערי הריאות, קולטים ביתר, עם אבחנה מבדלת, כמתואר בגוף התשובה.

מנהל פורום סרטן הערמונית