סרטן ראות עם גרורות

דיון מתוך פורום  סרטן ריאה

15/01/2014 | 22:45 | מאת: גל

שלום רב, אני בן 58, אובחנתי לפני כשנתיים אדנוקרצינומה של הריאות שלב B 3 תאים לא קטנים. טופלתי בהקרנות ובכימותרפיה, ולאחר שנרפאתי בריאות לחלוטין, הופיעו מספר רב של גרורות מוחיות (מעל 10). קיבלתי הקרנות לכל המוח ולאחר תקופה שבה הגרורות המוחיות קטנו, הן חזרו לגדול. אני מטופל מזה 3 חודשים וחצי בטרסיבה 150 מ"ג. אין שיפור. רק החמרה במצב- כאבי ראש קשים, לחץ חזק בראש ובעיניים, טשטוש בראייה, סחרחורות, עיוותים בשרירי הידיים לפעמים. בבדיקת MRI עדכנית הגרורות ממשיכות לגדול והחמרה בבצקת. הריאות בריאות לחלוטין. שאלותיי- 1. האם ישנה אפשרות לקרינה נוספת לכל המוח ? 2. הרופאה מתלבטת לגבי כימותרפיה. האם זה מומלץ ? במצבי ? (אני כשנה עם גרורות מוחיות רבות) 3. האם כדאי לשנות את הטיפול מטרסיבה לאפניטיב ? זה יהיה יעיל ? 4. האם כדאי להשתמש בקאנביס רפואי ? זה יעזור לי ? אשמח ואודה מאוד להתייחסות לכל שאלותיי. תודה !

לקריאה נוספת והעמקה
19/01/2014 | 22:57 | מאת: ד"ר מיה גיפס

שלום גל לא מקובל לחזור על קרינת למח לאחר פרק זמן קצר, מחשש לתופעות לוואי. עם עברה תקופה של שנה ומעלה - יש מקום לשקול קרינה חוזרת. כימותרפיה היא בהחלט אחת האופציות לטיפול. לגבי אפטיניב - זה טיפול שניתן לשקול אותו. אינני משוכנעת שהייתי מעדיפה אפטיניב על כימותרפיה. לקבי קנביס רפואי - בהחלט יכול להקל על חלק מהסימפטומים - אפשר לבקש מהאונקולוג המטפל להגיש בקשה לרישיון. בהצלחה

02/02/2014 | 21:21 | מאת: גל

תודה על תשובתך ! ברצוני לעדכן אותך עך החלטות הרופא : המליץ להמשיך בטרסיבה. אינו ממליץ לשנות לאפטיניב. הטיפול שהוחלט - 10 הקרנות לכל המוח וטיפול תומך בקנאביס רפואי. האם כדאי לי לעשות את ההקרנות ? האם יש סיכוי לשיפור עם בצקת וגידולים רבים שהגדולים מבינהם מגיעים לכמעט 3 ס"מ ? האם ההקרנות יוכלו לגרום להרעה במצבי ? עברה בדיוק שנה מאז שקיבלתי 20 הקרנות למוח. אודה לתשבותכם בהקדם.

מנהל פורום סרטן ריאה