כל שנה 4,400 חולות בסרטן שד!!!!!

דיון מתוך פורום  סרטן השד

01/10/2003 | 18:58 | מאת: דר

שלום לכולכן. ראיתי היום בטלויזיה מחקר האומר שבכל שנה חולות בסרטן השד קרוב ל-4,400 נשים כלומר 333 נשים בכל חודש מתוכן 900 נפטרות מידי שנה מהמחלה. פשוט מפחיד, מזעזע ועצוב. דבר אחד הצחיק אותי שראיינו את המנכ"לית של האגודה למלחמה בסרטן ושאלו אותה ממה זה נובע? מה צריך לעשות? והיא ענתה. נשים שיולדות בגיל מבוגר, תזונה לא נכונה, שתיית אלכוהול, סגריות, ועוד שטויות כאלה. וכדי למנוע יש לאכול נכון, בריא, לעשות ספורט 5 ימים בשבוע הליכה של שעה, להתנזר משתיה מסגריות וכו'. מאיפה המידע הסתמי הזה ולפי מה הוא נקבע? הכל שטויות. אני מכירה לפחות 30 נשים שנמצאות איתי בקבוצת תמיכה שחלו בסרטן השד וזאת על פי הנתונים הנ"ל: ילדו בגיל צעיר לפחות בגיל 19 - 20 אין סרטן שד במשפחה שלהן או סרטן בכלל. לא שותות אלכוהול ולא מעשנות מעולם. עושות ספורט באופן קבוע לפחות 3 פעמים בשבוע. לא אכלניות גדולות אלא בגדר הנורמה זאת אומרת לא שמנות או שהיו שמנות בעבר. לא מחלה גנטית. אלה הנשים שלפחות אני מכירה בקבוצת התמיכה שלי כמה נשים כאלה עוד ישנן בארץ ובעולם בכלל? בקיצור המחלה הזו לדעתי בכל אופן קשורה לגלולות למניעת הריון שנשים רבות נטלו ונוטלות בלי שיאירו את עיניהן לגבי הסיכון לחלות בסרטן השד. אני לפחות לקחתי גלולות קרוב ל-7 שנים וכן הנשים איתן אני בקשר. אבל על זה לא מדברים ולא אומרים מאומה. מה יהיה על הדור הבא שלנו שכל הבנות הצעירות של היום משתמשות רובן בגלולות הרי ידוע שלא ניתן לעשות התקן רחמי בגיל צעיר לפחות לי לא רצו לעשות בגיל 24 לאחר שילדתי את בתי השניה. אוי לנו ואבוי לנו לאן יגיע מספר החולות בעוד 5 -10 שנים. ובפרט במדינה לחוצה ועצבנית כמו שלנו שגם זה תורם למחלה להתפרץ. אז שלא יספרו לנו סיפורים וסטטיסטיקות ויחפשו באמת את המקור המחלה? ועוד משהו אומרים שגילוי מוקדם יש לו סיכוי לריפוי כמעט מלא. גם לא נכון כי אני ועוד רבות כמוני גילינו זאת ממש בהתחלה ועובדה שבמהלך שנתיים המחלה חזרה ובגדול. אז כל שנותר לי הוא לאחל לכולכן שנה של בריאות ושסוף סוף ימצאו תרופה למחלה הזו שעצוב מאוד שעד היום ברפואה מתקדמת שכזאת עדיין מצבנו ב-?? סליחה שהארכתי במילים זה פשוט יצא לי מהלב והייתי חייבת לכתוב לכן. מאחלת לכולן בריאות איתנה.

לקריאה נוספת והעמקה
02/10/2003 | 08:40 | מאת: דליה ודוד הבריאות הטבעית

התזונה האורגנית והמקובלת והסיבות לעליית חולי הסרטן בכל פעם שאני מתבקש לכתוב או לחוות דעתי בנושא מזון אורגני, אני עומד ותוהה, עד להיכן התבלבלה דעתן של הבריות. הרי מה הגיוני יותר מאשר להניח שמה שרעיל הוא מסוכן לבריאותנו. לא פעם אני שומע בריות האומרים ברצינות גמורה "להפך, ככל שתספוג יותר חומרים רעילים במזונך כך תהיה מחוסן יותר בפניהם". זו כמובן טעות נלעגת עליה משלמים רבים בים של דמעות. חוסר הבנתם הבסיסית כי הגוף איננו יכול לעמוד בזיהום הסביבתי הכבד שמקורו ב- 80000 הכימיקלים, וכי האדם הוא שהביא על עצמו באדישותו ובתאוותו הבלתי נשלטת לממון, את האסון האקולוגי והבריאותי, הכבד ביותר שבא על כדור הארץ מאז קיומו. אך לא רק האנשים שאינם מתמצאים בנושא טוענים טענות משונות כנגד התזונה האורגנית, אלא גם אקדמאים המתבססים על מחקריו של פרופסור ברוס אימס מארה"ב, הטוען כי הגידולים האורגניים מכילים רעלים מסרטנים ואילו אותם המזהמים הסביבתיים כמו חומרי הדברה מתכות רעילות, עשן תעשיה וכו`, רעילותם שולית. קיים כמובן מידע רב המפריך את טענותיו של פרופסור אימס, המעונינים לקרוא על כך ממקור ראשון, ראו ספרו של פרופסור סמואל אפשטיין THE POLITICES OF CANCER REVISTED משנת 1998 במאמר שפורסם בSCIENCE בשנת 1984 ועליו חתומים ששה עשר מומחים מובילים בעולם בנושאי אפידמיולוגיה וסרטן, הם מתייחסים למאמריו של פרופסור אימס. "מאמריו לוקים בשגיאות כבדות, התעלמות מנתונים קיימים ומתבססים על עובדות שאין להם אחיזה במציאות" . אחד מטענותיו של אימס הם כי חומרי ההדברה הסינטטיים הם פי 10000 פחות מסרטנים, מ"חומרי הדברה טבעיים המיוצרים על ידי צמחים ". מתברר במחקרים כי חומרי הדברה סינטטיים הם פי עשרות מיליונים יותר מסרטנים מחומרים המיוצרים על ידי צמחים ואין כל יחס בין עוצמת הסרטון של חומרי הדברה לבין חומרים טבעיים המופקים על ידי הצמחים, כדי להגן על עצמם בפני חרקים. אם חשבתם כי ויכוח אקדמי בנושא אינו בדיוק נוגע לכם, אומר לכם כי יקשה עליכם להתעלם ממנו, כאשר אבהיר לכם שמשרד הבריאות במדינת ישראל גם הוא חושב כי חומרי הדברה אינם מזיקים כל כך לבריאותנו. כך למשל חושב משרד הבריאות כי אם אנו ניזונים ממזון שבו חומרי הדברה מוגדרים כ "יתכן שיגרמו לנו לסרטן " אין לנו צורך להתרגש במיוחד שהרי הם מוגדרים רק בגדר "יתכן"..... חומרי ההדברה מחולקים כיום בעולם למספר קבוצות סיכון. הקבוצה המוגדרת כקבוצה A, אותרה במחקרים כבעלת יכולת לגרום לסרטן בבני אדם. קבוצה זו אינה מאושרת בישראל לשימוש . חומרי הדברה המסווגים בקבוצהB הגדרתם היא: "יתכן ויגרמו לסרטן בבני אדם". מאושרים לשימוש החקלאים בישראל. חומרי הדברה המוגדריםB2 הוכחו כגורמי סרטן בחיות מעבדה.מאושרים לשימוש בישראל. הגוף האקדמי הבינלאומי החוקר את נושא הסרטן IARC מציין כי כאשר קיימים הוכחות שחומרי ההדברה יגרמו לסרטן בחיות מעבדה, יש להתייחס לאותם חומרי הדברה, כאילו יגרמו לסרטן בבני אדם. או תרגום מילולי מהכתוב: "כאשר חסרים נתונים האם חומרי ההדברה יגרמו לסרטן בבני אדם, יהא זה הגיוני ביולוגית וחכם להתייחס לאותם חומרי הדברה, בהם קיימים נתונים מספקים כי הם גרמו לסרטן בבעלי חיים. כאילו יגרמו לסרטן בבני אדם" !!!. כאשר דיברתי עם אנשי משרד החקלאות האחראים על אישור חומרי ההדברה וניסיתי להבין כיצד מידע זה אינו מעביר בהם חלחלה, הם הסבירו לי, כי "אם נצטרך לבטל את השימוש בחומרי ההדברה האלה המסווגים כ-B ו- Cלא יישארו יותר חומרי הדברה ". זהו הנימוק המדהים של משרד החקלאות לשימוש בחומרי הדברה גורמי הסרטן. להלן נתונים נוספים המבהירים את החשיבות של הגדלת הצריכה של המזון האורגני בישראל. על פי נתוני הארגון לאיכות הסביבה בארה"ב אחוז אחד מכל חומרי ההדברה, מיועד לפגוע בחרקים. יתר 99 אחוזים מכלל חומרי ההדברה, יזהמו את מקורות המים האוויר ואת מזוננו. שאריות של חומרי הדברה יכולים להימצא בשומן הגוף של כל אדם והם יכולים להישאר רעילים במשך 50 עד 100 שנים. קיימים גידולים חקלאיים רבים המרוססים פעמים רבות במהלך השנה, עם סוגים שונים של חומרי הדברה. שילובים של שניים או שלושה חומרי הדברה הופכים להיות חזקים עד פי 1600 מכל אחד מהחומרים בפני עצמו. המועצה הלאומית למחקר בארה"בNRC מעריכה כי לא קיים מידע באשר להשפעות הרעילות הקימות ב- 79 אחוזים של הכימיקלים הרשומים בארה"ב, ובתוכם חומרי הדברה. אך כחמישית מתוך החומרים נבחנו לתופעות הלוואי האקוטיות . אך עשירית מהחומרים נבחנו לתופעות הכרוניות כמו סרטן, או השפעות מוטוגניות. הטענה כי המינון הנמוך מאוד של שאריות חומרי הדברה הוא שיגן עלינו מפני מחלות סרטן, אינו עומד במבחן המחקר המדעי. אין סף של חומר הדברה שיכול להגן על בני אדם מפני סרטן, אם חומר ההדברה הוכח כמסרטן, כולל בחיות מעבדה. "במשך עשרות השנים האחרונות בעשרות כינוסי מומחים הודגש שוב ושוב כי לא קיימת דרך לקביעת" סף בטוח" לחשיפה של חומר מסרטן בבני אדם. עובדות מצטברות מצביעות על כך , כי לא קיים סף בטוח של חומר קרצינוגני." במחקר שפורסם ב NATURE SCIENCE בשנת 1998 ונעשה במכון RODALE בפנסילבניה ארה"ב נמצא כי חקלאות אורגנית זהה מבחינת תפוקת התנובה החקלאית לחקלאות מקובלת. המחקר בדק חוות חקלאיות בין השנים 1986 לשנים 1995 ומצא כי התפוקה להקטר היתה 7140 ק"ג להקטר בחווה המקובלת לעומת 7170 ק"ג להקטר בחוות האורגניות. בשיטה האורגנית היו יתרונות נוספים, האדמה הייתה בריאה יותר, היה בה יותר חנקן ופחמן. התוצאה פחות ניטרטים זהמו את הנהרות. במשך 5 שנים נשטפו בשיטות העיבוד החקלאי המקובל, 60 אחוזים יותר ניטרטים למים התת קרקעיים. כמו כן האוויר זוהם משמעותית פחות, על ידי חד תחמוצת הפחמן בשטחי החקלאות האורגנית , בכך תרם להחלטה של הממשל האמריקאי לצמצום משמעותי ברמות הגזים מסוג חד תחמוצת הפחמן שאליו התחייב הממשל האמריקאי להגיע בשנת 2012. 70 מיליון טון חנקות נשטפו לאדמה במשך שנה בחקלאות המקובלת. כמו כן העובדה כי לא נעשה שימוש בזבל העופות גרם לזיהום הנהרות בזבל זה. להלן תמצית מספר מחקרים מתוך אלפים העוסק בסרטן בילדים ומבוגרים: רעלים סביבתיים גורמים לבעיות בלב לבעיות במחזור הדם, לרבות טרשת עורקים, יתר לחץ דם, הפרעות בקצב לב, מחלת שריר הלב, לנזק למערכת העצבים, לפגיעה במוח, לפגיעה במערכת החיסון ועוד. ילד ממוצע בארה"ב חשוף פי ארבע, לחומרי הדברה הקיימים בתזונתם והידועים כמסרטנים, מאשר חשוף להם אדם מבוגר. במחקר נוסף נמצא כי ילדים הגרים בבתים, בהם השתמשו בחומרי הדברה בגן ביתם, היו בסיכון מוגבר פי שבע לפתח סרטן לוקמיה. במחקר שנערך בבית חולים לסרטני דם ולימפה בילדים בטנסי שבארה"ב, הוברר כי הסיבות שהיוו את גורמי הסיכון למחלות הסרטן היו, חשיפת האמהות שהיו בהריון לחומרי הדברה ודשנים כימיים, לעשן סיגריות, לתרופות אלרגיות, ולהורמונים מלאכותיים. סרטן המוח הוא גורם המוות העיקרי אצל ילדים חולי סרטן. נמצא כי רמת הסיכון לסרטן המוח עולה ככל שעולה צריכת הבשר המעובד על ידי האמהות. (בשר מכיל ניטרטים, חומרי הדברה, תרופות, הורמונים) במחקר שנערך בארה"ב נמצא כי שלושה מתוך חמישה סוגי הסרטן העיקריים נגרמו עקב שימוש בחומרי הדברה. במחקר אחר שהתרכז בקשר שבין ניטרטים במזון וחומרי הדברה, נמצא כי קיים קשר משמעותי בין סוגי הסרטן הבאים: סרטן הושט, סרטן הקיבה, סרטן המעי הגס, סרטן הכבד וחומרי הדברה וכן בין שימוש בניטרטים וחומרי ההדברה במזון. במחקר שבוצע בנברסקה שבארה"ב הוברר כי שיעור המקרים בהם חלו חקלאים בלוקמיה כרונית ולוקמיה לימפטית, היה משמעותית גבוה יותר בקרב בעלי מקצועות לא חקלאיים. במחקר שנערך בקנזס נבדק הקשר בין חומרי הדברה נגד עשבים ומחלות סרטן מסוג הודגקין ונון הודגקין לימפומה, סרטן סרקומה הוברר כי מידת הסיכון היחסי גדלה ככל שהחקלאים נחשפו זמן רב יותר לחומרי ההדברה. חשיפה מעל 20 יום בשנה הגבירה את הסיכון לחלות בסרטן פי שש. במחקר שנעשה באיטליה נמצא כי הסיבה לשיעור הגבוה של מקרי סרטן המוח היה השימוש הנרחב שנעשה בחומרי הדברה והדשנים הסינתטיים באזורים בהם גידלו פרות ויין בכמויות גבוהות. "קהילת העבריים השחורים" מדימונה ובאזור הדרום, החיים בישראל 30 שנים, אינם חולים בסרטן, או במחלות כרוניות אחרות. המאפיין את תזונתם שהם נזונים ממזון שהוא אורגני ברובו והם צמחונים. דר` דוד סלרס וחוקרים מאוניברסיטת ונדרבילט אישרו זאת במחקר שנערך בקרב 233 חברי הקהילה בישראלwww.vendrbilt.edu/news/newsnr5.html.mar98)) בהתחשב בעובדה כי מרבית הצבור הישראלי נפגע ממחלות כרוניות כאשר הסיבה העיקרית היא הזיהום סביבתי, יש להכיר בכך כי דרך החיים שנקטו בו קהילת העבריים השחורים, נשאה פרי ויש מקום ללמוד מאורח חייהם. המפתח למניעת סרטן הוא התזונה, אורח החיים , ולימוד תורת הבריאות הטבעית בברכת גמר חתימה טובה ושנה טובה ומבורכת שנת בריאות טבעית לאכות ואריכות חיים באושר : .

02/10/2003 | 10:48 | מאת: צוות אחת מתשע

לדר שלום ושנה טובה, דבריך הנובעים מהלב ומלאי התסכול והכאב מובנים לנו מאד, ומבחינתך הם בודאי נכונים. יחד עם זאת אנו רוצות מעט להבהיר את הדברים למען שאר הגולשות בפורום. הנושא של גורמי הסיכון לסרטן השד הוא עדיין מאד מעורפל ולא חד משמעי. ישנם גורמים שהקשר שלהם עם המחלה זוהו בוודאות, כמו אלו שצוטטו על ידך, אך זה לא אומר שאלה אכן הסיבות שגרמו את התפרצות סרטן השד אצל כל אחת מהנשים שחלו. דרך אגב, באשר לדבריך בנושא הגלולות, רצינו להביא לידיעתך שבעולם המדעי יש דעות חלוקות לגבי מידת ההשפעה של הגלולות על רמת הסיכון לסרטן השד, ומדי פעם מתפרסמים מחקרים בנושא - לכאן ולכאן. בכל מקרה הנושא בהחלט נדון ואין זה מדוייק לאמר שמתעלמים ממנו. בהקשר זה גם חשוב לדעת שיש הבדל משמעותי בהרכב הכימי בין גלולות מהדור הראשון לבין גלולות מהדור הנוכחי הנחשבות לבטוחות יותר. דברינו נכונים גם לגבי הגילוי המוקדם - ישנן הוכחות סטטיסטיות ( בעולם כולו וגם בישראל) שמספר הנשים המחלימות מהמחלה עולה ככל שהגידול אובחן אצלן בשלב המוקדם. לצערנו הרב זה לא תמיד נכון וישנן נשים - בעיקר צעירות - שלמרות הגילוי המוקדם הגידול שלהן אלים יותר וקשה יותר לטיפול. אז בינתיים, עד שיזוהו גורמי הסיכון ויימצאו אמצעי אבחון וטיפולים יותר מתקדמים, מה שעל כולנו להמשיך לעשות זה לשמור על מודעות גבוהה - שגרת בדיקות ומעקב - וע אורח חיים פעיל ובריא. שתהיה לכולנו שנה טובה ובריאה.

02/10/2003 | 13:58 | מאת: רונית

מנהל פורום סרטן השד