החלמה לאחר לידת ואקום- דימום מתמשך וכאבים באגן

דיון מתוך פורום  הריון ולידה

27/08/2019 | 14:02 | מאת: לידת ואקום

שלום, לפני כ5 שבועות ילדתי לידה ראשונה בלידה שהסתיימה בואקום (העובר היה מעל 4 קילו למרות הערכות משקל נמוכות יותר, ונקלע למצוקה לקראת סוף הלידה). בעקבות ירידה בהמוגלובין לאחר הלידה (14 בתחילת הלידה, 9 אחריה) ביצעו אולטראסאונד לפני השחרור בו נצפו קרישי דם ברחם עם סבירות בינונית לשאריות שליה. טופלתי בציטוטקס ונקבעה לי ביקורת שאריות שליה 6 שבועות לאחר הלידה (שבוע הבא). כיום, 5 שבועות לאחר מכן, הדימום הנרתיקי טרם הפסיק, ונראה כי הוא מתגבר בהנקה- האם זה קשור לחשד לשאריות שלייה? האם זה תקין שדימום יימשך 5 שבועות לאחר הלידה? (הוא כן ירד בכמות לכמות של מחזור חודשי) בנוסף, יש לי עדיין כאבים היכן שתפרו אותי (התפרים עצמם נמסו, ההצטלקות שנוצרה מכאיבה) וכאבים בעצם הפוביס ובעצם הזנב. האם הכאבים קשורים לדימום? האם מלבד אולטראסאונד לבדיקת שאריות שליה יש צורך בבדיקות נוספות? האם יש משהו שאני יכולה לעשות להקלה בבית? (תרגילים עבור הכאבים בעצמות וכ'ו...) תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה
27/08/2019 | 16:18 | מאת: ד"ר לי שגב

היי, במידה ועדיין דימום של ממש יש צורך באולטראסאונד לבדוק הימצאות של שארית שליה.. דימום מהרחם אכן מתגבר בהנקה בשל התכווצות הרחם בזמן הנקה. שארית שליה יכולה לצאת לפעמים לבד אך לפעמים יש צורך בהיסטרוסקופיה להוצאתה. האם הדימום פסק והתחדש? לגבי הכאבים- בנוגע לכאבי הפוביס ועצם הזנב בהחלט ניתן לבצע פעילות גופנית מתונה או לפנות לרפואה משלימה ככירופרקט או פיזיותרפיסט להקלה ואין קשר לשליה וכדאי להתייעץ עם רופא המכיר את הרקע שלך טרם לכן. מומלץ לפנות לבדיקת רופא מטפל לגבי בדיקת התפרים תרגישי טוב!

27/08/2019 | 17:06 | מאת: לידת ואקום

תודה רבה! הדימום מדי כמה ימים מפסיק לכמה שעות עד יממה וחוזר.. ביקורת בהקשר של שאריות שלייה יש לי באמת ביום שני, נראה מה יגידו. תודה רבה!!

מנהלי פורום הריון ולידה