רודיולה

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

26/12/2005 | 14:27 | מאת: אבי

שלום רב, לפני כחודש עברתי התקף חרדה והלכתי לחדר מיון שם הומלץ לי להתחיל בטיפול תרופתי ולא ששתי להקשיב להמלצות הרופאים ובחרתי ברגיעונים וכל מיני כאלה מכשירים יותר טבעיים ופחות כימיים. מה דעתך על צמח הרודיולה והאם הוא עוזר לטווחים ארוכים בשינוי נורמות חשיבה או דפוסי התנהגות, אני הבנתי שאנשים מאוד מאוד מרוצים ממנו ואף התחלתי לצרוך אותו היום. האם את חושבת שיש תקווה לשיפור כלשהו בתחום המנטלי והאם יש לך מקורות אליהם את יכולה להפנות אותי. בתודה מראש..מה הם הסכנות בשימוש?

לקריאה נוספת והעמקה
26/12/2005 | 23:01 | מאת: כהן

נו באמת אבי, הגעת לחדר מיון בעקבות החרדות ואתה מדבר איתי על מוצרים טבעיים? מה קורה איתך?ראשית גש לפסיכיאטר לקבל טיפול תרופתי מתאים ומבוקר. אחר כך שתשתפר תוכל לקחת במקביל לתמיכה ואני מדגיש לתמיכה ולא לטיפול כל מיני ויטמינים מחזקים כמו קומפלקס B. לבריאות.

שלום אבי, צמח הרודיולה הוא צמח מצויין לטיפול ואיזון של מע' העצבים , משפיעה על רמות הסרטונין ,קיימים צמחי מרפא נוספים המתאימים יותר לטיפול בחרדות, רודיולה יעילה בעיקר במצבים של דיכאון, והייתי מציעה לשלב גם אותם על מנת שהטיפול יהיה יותר אפקטיבי, אך על מנת לקבל פורמולת צמחי מרפא עלייך לפנות לייעוץ וכמו כן כדי לקבל טיפול מתאים גם מבחינת תזונה נכונה ואורח חיים המתאימים למצבי חרדה. ובהקשר לדבריו של מר כהן, מי שחווה התקף חרדה בפעם הראשונה פונה מיד למיון , כיוון שאינו מכיר את התסמינים של התקף חרדה והתחושה בהתקף זה היא לעיתים כמי שחושש שעומד לקבל התקף לב או מתעלף ומאבד את ההכרה.. בחדר מיון מרגיעים את המטופל בעזרת תרופת הרגעה כלשהי כגון: ואליום , ואבן וממליצים למטופל לפנות לטיפול פסיכולוגי ע"פ שיקול דעתו של הפסיכולוג (תלוי מה רמתם של ההתקפים ועד כמה הם חריפים, האם ישנם סימפטומים נלווים למשל, אגרופוביה , דיכאון)יפנה את המטופל לטיפול אצל פסיכיאטר. לא בהכרח מקבלים טיפול תרופתי בהתקפי חרדה.. תלוי בהמון גורמים ובהחלט לנטורופתיה יש מה להציע גם בעזרת תזונה מתאימה המזינה את מע' העצבים והמנעות ממזונות הידועים כמעוררים חרדה- קופאין, סוכרים, עישון , תוספי מזון- בהתבסס על חסרים תזונתיים, צמחי מרפא- שעובדים באותו מנגנון שעובדות התרופות ממשפ' ה-SSRI- על רמות הסרטונין בסינפסה. כמובן פעילות גופנית, שיטות מדיטטיביות, פרחי באך עובדים מצויין על הפחתה של חרדות. תוכל לקרוא על הצמח בקישור הבא: http://www.solgar.co.il/library/articles/rhodiola.html

מנהלי פורום נטורופתיה