לויקוציטוזיס וירידה בלימפוציטים

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

28/10/2018 | 13:28 | מאת: אבי

ד"ר נכבדה, בשאלה ששאלתי יש טעות קלה. מצרף שוב את השאלה המתוקנת: (הערך של הלימפוציטים באחוזים ולא אבסולוטי ששם הוא בגבול התחתון. בספירה שעשיתי אתמול יצא לויקוציטים 16.5, נויטרופילים בטוטאל (לא באחוזים) 12.23 ולימפוציטים באחוזים 18.6 יתר הספירה תקינה (אנמיה קלה וחוסר ברזל תוקנו אחרי 3 חודשים של כדורי ברזל) אין לי חום או סימני דלקת אבל יש לי תחושת חום (כמו שריפה) רק במח. בן 57 מה יכולה להיות הסיבה? (בדרך כלל בשנה האחרונה הלויקוציטים בין 12-14)

לקריאה נוספת והעמקה

יש להסתכל על הערכים האבסולוטים ולא האחוזים. נראה שהערך הלא תקין הוא נויטרופילים גבוהים. זה יכול להיות משני לדלקת, תרופות, עישון ועוד... במידה ואין סיבה ברורה ניתן לפנות לבירור המטולוגי.

30/10/2018 | 20:02 | מאת: אבי

ראשית תודה גדולה!!! אני מעשן מעט מאוד 2-5 ביום. דלקת לא ידוע לי ואין חום. האם אחת התרופות הבאות יכולה לגרום לעליית לויקוציטים ונויטרופילים? אספרין (600 מ"ג בגלל תסמונת שפעול תאי פיטום MCAS לא שיבטית) פרופיטן וטלפסט טרילפטין (פרכוסים לא ברורים) גבפנטין אומפרדקס, לפיטור, קרדילוק, דפלקס, טוביאס, זנטק, חומצה פולית, slow k אני מודע שהפורום לא תחליף לביקור מקצועי אבל כן לייעוץ מקצועי. שוב תודה רבה אבי

מנהל פורום המטולוגיה