גאבאפנטין: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

הפרעה דו קוטבית - מאניה דיפרסיה

אחת ההפרעות הנפשיות השכיחות ביותר, איך היא מתבטאת? כיצד מטפלים, ומה חדש בתחום? משתמע לשני פנים עוד בנושא: פסיכיאטר, חוסר שינהמהם התסמינים של ההפרעה הדו-קוטבית?הפרעה דו-קוטבית גורמת לתנודות חריפות במצבי-הרוח, ממצב מאוד מרומם או נרגז ועצבני למצב עצוב ותחושת חוסר-תקווה, לחילופין, לעיתים עם מצבי-רוח רגילים ביניהם. שינויים חריפים באנרגיה ובהתנהגות מתרחשים יד-ביד עם שינויים אלה במצבי-הרוח. משך הזמן של מצבי-הרוח הטובים או הרעים נקרא אפיזודה של מניה או דפרסיה.סימנים ותסמינים לאפיזודה של מאניה כוללים: מרץ מוגבר, פעלתנות וחוסר-מנוחה מצב-רוח טוב בהגזמה, אופוריה רגזנות יתר ואי-שקט מחשבות מתרוצצות ודיבור מאוד מהיר, קפיצה מרעיון אחד למשנהו חוסר ריכוז צורך במעט מאוד שינה אמונה לא מציאותית בכוחות או יכולות של החולה עצמו שיפוט לקוי בולמוס בזבוז התנהגות שונה מהרגיל לפרק זמן מתמשך דחף מיני...
ללמוד עוד על גאבאפנטין
הפרעה דו קוטבית - מאניה דיפרסיה-תמונה

אחת ההפרעות הנפשיות השכיחות ביותר, איך היא מתבטאת? כיצד...

מאת: מערכת zap...
21/08/2005
התרופות שגורמות לעלייה במשקל-תמונה

אתם עושים הכל כמו שצריך ובכל זאת עולים במשקל? לא שיניתם דבר...

מאת: שני כרמי
02/05/2012
מגמות חדשות בטיפול בהפרעה דו-קוטבית-תמונה

הפרעה דו-קוטבית (מאניה דיפרסיה) הינה מחלה כרונית, הפוגעת...

מאת: מערכת zap...
06/11/2005
מחשמלים ושורפים: על כאבים נוירופטיים-תמונה

כאבים נוירופטיים מתוארים ע"י הסובלים מהם כ"זרמי חשמל"...

מאת: ד"ר חוליו...
15/04/2008
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לגאבאפנטין?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

גאבאפנטין: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

בעקבות זריקת אפידורל בעמוד השדרה קבלתי גירוי חשמלי בירך האחורי של רגל ימין ומאז שנתיים אני דורך על העקב ברגל ימין והוא ישר צונח ( כלומר אני מסוגל להניע את הקרסול אבל לא לדרוך על העקב) בנוסף אני סובל מזרמים וכאבים לאורך הרגל. בבדיקת EMG שעשיתי בוולפסון אצל פרופ שדה ישנה פגיעה חלקית בעצב הסכיאטי מהעכוז כלפי מטה (לפני שנה וחצי). האם ניתן לשקם עצב סכיאטי? האם הוא גודל ומשתקם בעצמו? האם תוכלי להמליץ לי על רופא שיכול לטפל בי -(אלקטרותרפיה או רפואה סינית..) אני פשוט מיואש מתוסכל והכי גרוע בדיכאון

שלום לך עצב פגוע לפני שנה וחצי או יותר אין סיכוןי להבראי אך לפגיעה בתפקוד עם צליעה או חולשת שריר יש אפשרות לשיקום לפחות חלקי על ידי פעילות פיזיוטרפית מתאימה , שחיה והתמדה בכך . ישנם מרכזים לשיקום אורטופדי ונוריולוגי , ומומחים לשיקום שיכולים להפנותך למסגרת מתאימה . כל טוב

שלום רב, פגיעה עצבית טראומטית עם כאבים כרוניים משניים הנה פגיעה בלתי הפיכה.ניתן לנסות שילוב של טיפולים בנוגדי כאבים שונים ( תרופות עם יעילות על כאב עצבי כמו סימבלטה, ליריקה, אלטרול, נוירונטין, טגרטול ותרופות נרקוטיות כמו טראמדקס,אוקסיקונטין ) עם טיפולים פיזיקאליים , הדרוטרפיה , פיזיוטרפיה, ביופידבק, אקופונקטורה . חייבים הדרכה של נוירולוג או .\ומרפאת כאב . כל טוב

שלום, מקווה שזה המקום הנכון להתייעץ בעניין זה... המטולוג רשם לי תוסף חומצה פולית עקב חסר בבדיקות דם. כשקראתי את העלון, ראיתי שאין ליטול יחד עם גלולות למניעת היריון וכן עם תרופות נוגדות פרכוסים. אני נוטלת גלולות כי זה מאזן אותי מבחינה הורמונלית (לא מתכננת היריון ואינני פעילה מינית) ונוטלת גם גאבאפנטין 4200 מ"ג ליום לטיפול בנוירופטיה פריפריאלית סנסורית. האם אני יכולה ליטול את החומצה הפולית יחד עם התרופות האלו?

שלום יעל, עליך להפנות שאלתך לרוקח קליני. בברכה,דנה

02/08/2019 | 10:45 | מאת: תופעות לוואי של סימבלטה וגאבאפטרין
מתוך פורום ייעוץ תרופתי

שלום רב, בחודש יוני האחרון פורסמה ב-ynet כתבה לפיה: חוקרים בחיפה יחד עם מדענים בינלאומיים מצאו כי נטילת תרופות נוגדות דיכאון מגדילות את הסיכון לדמנציה במאות אחוזים. בעקבות נוירופתיה אני 90mg סימבלטה ליום. החודש הייתי במרפאת שריר ועצב והומלץ לי לרדת מהסימבלטה עקב תופעות הלוואי שלה (ייתכן שבעתיד יהיה צורך להגדיל את המינון בעתיד של הגאבאפטרין). מה הן תופעות הלוואי השליליות של הסימבלטה? האם התרופה אכן עלולה להגדיל את הסיכון לדמנציה (בן 70)? לגבי הגאבאפטרין: לפני כחצי שנה התחלתי לסבול מהפרעות בשיווי משקל, עברתי מ.ר.י. ראש ולא נמצאה בעיה. המקביל (שוב "בחכמת ההמונים") מצאתי שגאבאפטרין עלול לגרום להפרעות בשיווי משקל. את הגאבאפטרין התחלתי ליטול, גם כן, לפני כחצי שנה במינון של 900mg ליום. האם קיים קשר? הרבה תודות, צביקה

שלום, מהצד השני אני יכול להפנות אותך לאיסוף עבודות אשר הראו שטיפול בסימבלטה מפחית ומטפל בדימנציה. סימבלטה הינה תרופה שהראתה יעילות בטיפול בכאב נירופתי (בנוסף לכך שמטפלת בדיכאון). ולכן אין לך מה לדאוג מהתרופה הזו במיוחד. כן אני בעד הפחתת המינון ל- 60 מ"ג . לגבי גאבאפנטין אז יש דיווחים על קושי בקורדינאציה, אבל זאת לא תופעת לוואי שכיחה (מופיעה ב- 1 ל- 100 חולים), יש לנסות להפחית מינון או לעבור לפורמולציה בשחרור משוהה עם פחות תופעות לוואי.

הרבה תודות. 1. באם אין בעייה עם הסימבלטה, אז למה לרדת ל-60מ"ג? 2. מה הכוונה ב-"פורמולציה בשחרור משוהה עם פחות תופעות לוואי"?

פורומים בנושא גאבאפנטין
פורום תרופות ורוקחות - תמיכה
פורום תמיכה הדדית ודיון על תרופות ועל מידע רפואי/תרופתי. הגולשים מוזמנים...
פורום תרומת תרופות לנזקקים - בשיתוף עם עמותת "חברים לרפואה"
במסגרת הפורום יוכלו הגולשים שזקוקים לתרופות להתייעץ כיצד להגיע לאלו שיכו...
פורום שיקום נשימתי
ד"ר דיצה גרוס תסביר לגולשים כיצד ניתן להקל על בעיות המשפיעות על קושי נשימתי