פענוח בדיקת הולטר לב ל-48 שעות

דיון מתוך פורום  הפרעות קצב לב

21/07/2020 | 19:33 | מאת: אדם

בדיקת הולטר לב שנעשתה על רקע RBBB +LAHB מולד ותקופה ארוכה של קשיים בשינה, חולשה וכאבים ברגליים בעיקר באיזור הקרסוליים והירך, כאבי גב ובאיזור השכמות והצלעות ותחושת צריבה בחזה ימין לצד עם מקרים ארעיים של דופק ולחץ דם גבוה בלתי אופייניים (דופק באיזור ה-200 ולחץ דם מטפס ל-170/120 בשיאו). תוצאות הולטר: דופק מינ׳: 42 בשעות הלילה והבוקר (סינוס בריקרדיה) דופק מקס׳ 150, דופק ממוצע: 71. הפרעות קצב חדריות: VPC בודדים 2-38 לשעה נצפו כ-3 זוגות במהלך הבדיקה. הפרעות קצב על חדריות סה״כ 3 APC בלבד: הפרעות הולכה: נצפו פאוזות עם מרווח R-R מקסימאלי עד 2.38 שניות ויתכן מתאים לחסם עליתי מדרגה שניה מטיפוס Wenckebach. כמו כן נצפו שינויים בגלי T ערוץ 3. יש לציין כי במהלך השנה האחרונה בוצעו שתי בדיקות אקו לב במאמץ בניצול 96% מדופק המטרה ונמצאו תקינות לחלוטין, אקג אינו מראה שינויים בעקביות וCT חזה מבוצע בנובמבר 19 נמצא תקין לחלוטין גם כן.

לקריאה נוספת והעמקה

מה השאלה?

22/07/2020 | 11:05 | מאת: אדם

האם הממצאים שעלו בבדיקת ההולטר עם התחשבות בתסמינים הנוספים אותם ציינתי מצביעים על בעיה קרדיאלית הדורשת אבחון נוסף נוסף ואם כן מהו?

אני חוזר שוב ושוב. זה פורום, לא מרפאה. אני עונז על שאלות ממוקדות בהפרעות קצב ככלל. לא נותן המלצות - לטיפול או בירור. יד ממצאים בהולטר שדורשים דיון עם הרופא שהמליץ על הבדיקה. לגבי צורך וסוג של בירור נוסף- גם שאלה לרופא המטפל. האם ממצאים בהולטר מסבירים את תלונות? לא נראה.

מנהל פורום הפרעות קצב לב