אימוני כח

דיון מתוך פורום  אימון, כושר גופני ותזונה

14/02/2012 | 23:02 | מאת: נעם

שלום לכולם, אני חייל בן 20, שירתתי שירות קרבי עד שנפצעתי ויצאתי לתקופה ארוכה של גימלים שמנעה ממני לשמור על כושר גופני. לא מזמן התחלתי לחזור לכושר, מבחינת אימון אירובי - אני מבצע כל יום אימון אירובי של 45 דק שכולל רכיבה על אופניים או ריצה. שאלתי היא בנוגע לאימוני הכח: אינני מנוי לחדר כושר ולכן אני מבצע באימון כח תרגילים ביתיים, שלושה סטים מכל תרגיל: *שכיבות סמיכה רגילות *שכיבות סמיכה יד רחבה * שכיבות סמיכה יד מעל קו כתפיים יד מתחת לקו כתפיים (מתחלפות) * שכיבות סמיכה שתי ידיים מתחת לקו כתפיים * כפיפות מרפקים על מקבילים *מתח *תרגילים בטן למיניהם... ממה שידוע לי שריר חוזר לעצמו במלואו רק לאחר 48 שעות. מכאן שעליי לבצע את אימוני הכח יום כן ויום לא. מנגד, האימונים אינם עובדים על שריר החזה בצורה אינטנסיבית כמו אימונים בחדר כושר ולכן הגיוני שהזמן שלוקח לשריר לחזור לעצמו ולגדול קטן מ48 שעות ואפשר לבצע אימון כל יום.אשמח לקבל תשובה עניינית לגבי תדירות האימונים, האם כדאי לבצע יום כן יום לא, כל יום או לחלק לשתיים את תרגילי האימון ולבצע כל יום חלק אחר. בנוגע לבטן, הבנתי ששרירי הבטן חוזרים לעצמם מהר משאר שריר הגוף ולכן ניתן לבצע אימון בטן כל יום או מספר פעמים ביום, אשמח לקבל על כך תשובה מדוייקת. יש לשים לב שמטרתי היא ניפוח השריר ולכן צריך לתת לו זמן לגדול ( 48 שעות) לפני אימון נוסף, כפי שידוע לי אם עושים אימונים יום יום מפתחים חיטוב וסיבולת. אנא רק מי שיודע בוודאות שגיב לשאלה. בתודה מראש, נעם.

לקריאה נוספת והעמקה

נעם שלום, אימוני הכוח שלך אינם מאוזנים. אתה מבצע כ 15 סטים לשריר החזה/ יד אחורית, מיותר לחלוטין, בנוסף אינך מבצע מספיק לשרירי הגב ולרגליים. ממליץ שתאזן את התכנית. לשאלתך: בצא 3 אימונים בשבוע ברווח של 48 שעות בין אימון לאימון (גם בטן באותה מתכונת) בצע כ 4 סטים לתרגיל (ולא יותר) כולל לגב, התחל בתרגיל אחד לקבוצת שרירים ולא יותר, לאחר כ 4 שבועות אתה יכול להוסיף סטים/ תרגיל נוסף. חשוב להבין כי לאחר תקופה של כ 10 שבועות לא תוכל להמשיך להתקדם ותצטרך להוסיף משקלים או לחלופין להצטרף לחדר כושר בגלל חוסר גרוי מספיק של השריר. בהצלחה אורי

19/02/2012 | 14:37 | מאת: נעם

אורי, קודם כל תודה על תשובתך! בנוגע למספר הסטים הרב לחזה - אני בהחלט מרגיש זאת באימונים, אבל במקביל אני רוצה לפתח את כל החלקים של שריר החזה, מה שתרגיל אחד לא עושה. בנוסף יהיה נחמד עם תוסיף מספר תרגילים לחיזוק הגב שיביאו לגב בריא ובעל יציבה נכונה. אשמח עם תתן לי פתרון בנושא, תודה מראש! נעם.

מנהלי פורום אימון, כושר גופני ותזונה