אימוני חיטוב וסיבולת: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

סיבות אפשריות ומצבים דומים לאימוני חיטוב וסיבולת

חיטוב הגוף - תמונת המחשה
חיטוב הגוף גיל ההתבגרות מאופיין בשינויים פיזיים, כגון: קרי לילה ומחזור חודשי - המעוררים חשש ומבוכה...
אימון מחזורי - תמונת המחשה
אימון מחזורי יום המשפחה שחל השבוע הוא הזדמנות נהדרת ליזום פעילות חווייתית לכל בני המשפחה, ועדיף כזאת...
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לאימוני חיטוב וסיבולת?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

אימוני חיטוב וסיבולת: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום מדריך חדר כושר הנחה אותי שבמס תרגילים עלי לעצור את הנשימה במאמץ בעצם לבצע אפקט ולסלבה למיטב ידיעתי בכל מאמץ או התנגדות לדג' במכרעים עם מוט צריך להוציא בעליה. מה נכון? לאיזה תרגילים או סוג אימון משקולות קוראים דחיקת משקולות? האם הכוונה לדחיפה? הבנתי שכדאי לעשות אימון אירובי של 45 דק' לאחר אימון כוח כשהמטרה היא חיזוק חיטוב וסיבולת. אבל אני גם יודעת שחשוב לאכול עד שעה מסיום אימון כוח. את האימון האירובי עושים אחרי למנוע עייפות שרירית, אך מה לגבי חשיבות התזונה? תודה מראש!!

בת אל שלום, 1. המאמן צודק. נכון שתופעת ולסלווה עלולה להתרחש כאשר עוצרים את הנשימה במאמץ אבל כוונתו של המאמן לא הייתה לעצור את הנשימה לגמרי, אלא לבצע עצירה מבוקרת של הנשימה לזמן קצר מאד בזמן של שיא המאמץ ומיד לאחר מכן להוציא את האוויר. טכניקה זו מטרתה להגדיל את הלחץ התוך בטני- מה שיוצר תמיכה טובה לגב ועוזרת בגיוס הכוח. טכניקה זו מבוצעת לא בכל התרגילים אלא רק בחלקם למשל בסקווט. 2. בדחיקה אכן הכוונה דחיפה. 3.האמת היא שהגזימו בחשיבות ההמלצה של "חלון ההזדמנויות" לאכילת חלבון עד שעה לאחר האימון. מה שחשוב זה סך כל החלבון שאת צורכת במשך כל היום . ללא קשר אפשר לאכול משהו קל כגון פרי בין הכוח לאירובי. בהצלחה אורי

שלום לכולם, אני חייל בן 20, שירתתי שירות קרבי עד שנפצעתי ויצאתי לתקופה ארוכה של גימלים שמנעה ממני לשמור על כושר גופני. לא מזמן התחלתי לחזור לכושר, מבחינת אימון אירובי - אני מבצע כל יום אימון אירובי של 45 דק שכולל רכיבה על אופניים או ריצה. שאלתי היא בנוגע לאימוני הכח: אינני מנוי לחדר כושר ולכן אני מבצע באימון כח תרגילים ביתיים, שלושה סטים מכל תרגיל: *שכיבות סמיכה רגילות *שכיבות סמיכה יד רחבה * שכיבות סמיכה יד מעל קו כתפיים יד מתחת לקו כתפיים (מתחלפות) * שכיבות סמיכה שתי ידיים מתחת לקו כתפיים * כפיפות מרפקים על מקבילים *מתח *תרגילים בטן למיניהם... ממה שידוע לי שריר חוזר לעצמו במלואו רק לאחר 48 שעות. מכאן שעליי לבצע את אימוני הכח יום כן ויום לא. מנגד, האימונים אינם עובדים על שריר החזה בצורה אינטנסיבית כמו אימונים בחדר כושר ולכן הגיוני שהזמן שלוקח לשריר לחזור לעצמו ולגדול קטן מ48 שעות ואפשר לבצע אימון כל יום.אשמח לקבל תשובה עניינית לגבי תדירות האימונים, האם כדאי לבצע יום כן יום לא, כל יום או לחלק לשתיים את תרגילי האימון ולבצע כל יום חלק אחר. בנוגע לבטן, הבנתי ששרירי הבטן חוזרים לעצמם מהר משאר שריר הגוף ולכן ניתן לבצע אימון בטן כל יום או מספר פעמים ביום, אשמח לקבל על כך תשובה מדוייקת. יש לשים לב שמטרתי היא ניפוח השריר ולכן צריך לתת לו זמן לגדול ( 48 שעות) לפני אימון נוסף, כפי שידוע לי אם עושים אימונים יום יום מפתחים חיטוב וסיבולת. אנא רק מי שיודע בוודאות שגיב לשאלה. בתודה מראש, נעם.

נעם שלום, אימוני הכוח שלך אינם מאוזנים. אתה מבצע כ 15 סטים לשריר החזה/ יד אחורית, מיותר לחלוטין, בנוסף אינך מבצע מספיק לשרירי הגב ולרגליים. ממליץ שתאזן את התכנית. לשאלתך: בצא 3 אימונים בשבוע ברווח של 48 שעות בין אימון לאימון (גם בטן באותה מתכונת) בצע כ 4 סטים לתרגיל (ולא יותר) כולל לגב, התחל בתרגיל אחד לקבוצת שרירים ולא יותר, לאחר כ 4 שבועות אתה יכול להוסיף סטים/ תרגיל נוסף. חשוב להבין כי לאחר תקופה של כ 10 שבועות לא תוכל להמשיך להתקדם ותצטרך להוסיף משקלים או לחלופין להצטרף לחדר כושר בגלל חוסר גרוי מספיק של השריר. בהצלחה אורי

אורי, קודם כל תודה על תשובתך! בנוגע למספר הסטים הרב לחזה - אני בהחלט מרגיש זאת באימונים, אבל במקביל אני רוצה לפתח את כל החלקים של שריר החזה, מה שתרגיל אחד לא עושה. בנוסף יהיה נחמד עם תוסיף מספר תרגילים לחיזוק הגב שיביאו לגב בריא ובעל יציבה נכונה. אשמח עם תתן לי פתרון בנושא, תודה מראש! נעם.