לחם מלא

דיון מתוך פורום  אימון, כושר גופני ותזונה

26/12/2001 | 10:57 | מאת: סיון

היייייי רציתי לדעת האם טוב לאכול לחם מלא ? מכייון שאני רוצה לחטב את הגוף והבנתי שאסור לאכול אורז לבן וגם לא לחם לבן...... איזה מאכלים אני אמורה לאכול בשביל גוף חטוב יותר (ולא בשביל לרזות) ואני עושה גם כושר גופני... תודה,סיון

לקריאה נוספת והעמקה
26/12/2001 | 11:20 | מאת: רויטל

אני לא ירון או אדי אבל אני יכולה לתת לך כמה עצות כנטורופתית: עמילן יכול להגיע גם כדגנים מלאים (אורז מלא, גריסי-פנינה, קינואה, כוסמת, לחם מלא, גריסים, שיבולת-שועל וכו' ) אשר אינם מזיקים כלל לדיאטה, ההפך הוא הנכון, בגלל אפקט גליקמי נמוך* וכמות סיבים גבוהה (נותנים תחושת שובע, מספחים שומנים לצואה, מסדירים יציאות). סוכר פשוט ומזוקק ודגנים לא מלאים (סוכר, ריבות, קמח-לבן, אורז לבן וכו') הם המשמינים. השומנים, כמובן, משמינים יותר מעמילנים ואם כבר זורקים עצה לדיאטה היא צריכה להיות צמצום השומן בדיאטה (לא הפחתתו המלאה אלא צמצום - השומן קריטי לבריאות ויופי...), והחלפתו בשמן זית וקנולה. חשוב להדגיש כי דיאטת חלבונים (מורכבת מחלבונים לאורך כל היום, בלי פחמימות בכלל או עם מעט פחמימות) מזיקה מאוד לכליות ולמשק הסידן בגוף. כמו כן, דיאטות כסח רק מורידות את חילוף החומרים בגוף ולטווח הרחוק תורמות להשמנה חוזרת ולקושי מתגבר להוריד משקל בעתיד. עדיף לשמור על מינימום 2000-1700 קלוריות ביום, תלוי באדם, וכמובן לשלב ספורט. בכל מקרה לא לשכוח לפחות 5-6 מנות ירק ופרי ביום, ע"מ לקבל את הויטמינים והמינרלים הדרושים לגוף + לשמור על שובע ועל רמת סוכר בדם בין הארוחות (שתצמצם התנפלות על שוקולד בשעה 16:00). * אפקט גליקמי מסמל את מהירות ורמת עליית הסוכר בדם לאחר האכילה. כאשר האפקט הגליקמי גבוה, כמו בסוכר לבן, קמח לבן, אורז לבן למשל, עולה רמת הסוכר לאחר האוכל במהירות לרמה גבוהה, דבר אשר משחרר אינסולין בכמות גבוהה, מה שמעכב הרזייה וגורם במהירות לירידת הסוכר בדם ולחשק עז למתוק. תכולת סיבים במזון מורידה את האפקט הגליקמי.

26/12/2001 | 13:09 | מאת: אביטל

לחם מקמח מלא הרבה יותר טוב מלחם מקמח לבן במקום אורז לבן רצוי לאכול אורז מלא בעיקרון אין דבר כזה אסור אבל זה מאוד עוזר ולא רק להרזיה וחיטוב, פשוט מרגישים טוב יותר ופחות רעבים. בקשר ללחם מלא - שימי לב למה את קונה ותבחני היטב את המרכיבים הכתובים על כל אריזה. לעיתים הלחם המלא כבייכול מכיל גם קמח לבן או קמח כהה (שזה פשוט קמחל לבן עם תוספת כלשהיא). יש לא מעט מוצרים המכילים קמח מחיטה מלאה בלבד, הם בריאים וטעימים וחלקם גם דלי קלוריות.

29/12/2001 | 12:09 | מאת: אדי מלמד

לחם מחיטה מלאה הינו מצויין לך היות והוא מכיל פחות עמילן-קמח ובעל סיבים מסיסים העוזרים לעיכול יותר טוב. אמנם לחם מחיטה מלאה מכיל יותר קלוריות בגלל כמות הסיבים המעכלים!

31/12/2001 | 14:18 | מאת: רויטל

אדי, סיבים ברובם אינם מתעכלים, בייחוד הסיבים הלא מסיסים של חיטה מלאה (סובין-חיטה), כך שהקלוריות האלה יוצאות כמו שנכנסות ועשויות אפילו לספוח אליהם קצת מיצי מרה שומניים ו"לקחת" איתם כמה קלוריות בדרך החוצה...

מנהלי פורום אימון, כושר גופני ותזונה