התקף חרדה??? או ms???

דיון מתוך פורום  טרשת נפוצה - רמב"ם

27/09/2018 | 01:59 | מאת: אורי ראובני

שלום אני בן 35 בריא ברוך השם. בעיות יחידות שישי לי הן חשד לתעלה קפרלית (בדיקות טיפה מעל גדר הנורמה ברמה נמוכה). אני בתקופה מאוד מאוד לחוץה עקב חתונה עם המון הסתבכויות ואני בחרדות מאוד גדולות בחודשים האחרונים. התסמינים שבגללם אני פונה אליכם התחילו שבוע שעבר שבשעות הערב התחלתי לחוש בנימול עדין מאוד ברגל שמאל (בירך). תוך יומיים זה כבר היה נימול די רציני שחשתי יותר חזק בערב ולא ממש יחסתי חשיבות רק בחנתי את עצמי מבחינת שיווי משקל והכל היה מצוין. למחרת בערב הנימול התחזק במקצת ונוסף תחושה של שריפה על העור + הכאב והנימול ותחושת השריפה, עברו גם לשוק, יד וכתף שמאל שחשבתי ההנימול הוא תוצאה של תעלה קרפלית. בבוקר קמתי לעבודה והמהלך היום היו רגעים שהרגשתי את הנימול והחולשה אך הכל עשיתי רגיל! מהצהריים זה עלה ועובר לפנים כולל לשון ושפתיים וכל הצד של הראש (בשלב זה התסמינים בצד שמאל בלבד). יום שישי כבר פחדתי נורא והלכתי לבדוק את עצמי בפעילות גופנית ושמתי לב שיש חולשה וכאב לא אופייניים ברגל שמאל במידה מעטה מאוד אך מורגשת. בנוסף בבוקר היה לי כאב מוזר וחזק מאוד בורידים של הצוואר מצד שמאל כאב שהתחיל חלש עלה וירד למשך כשעה (תופעה שחזרה על עצמה מאז עד היום 3 פעמים + פעם אחת יותר חלש בימין). בינתיים יום שבת נימול עדין ותחושת שריפה עברו בנוסף גם לעקב + שוק ימין. שהיום התוסף להם גם תחושת הכאב וחולשה עדינה. מה שהכי מרגיז זה שבמהלך כל התקופה יש קפיצות/תיקים נורא מעצבנים של כל חלקי הרגלים כולל אצבעות ומהיום גם שרירי גב ובטן . אני מעוניין לדעת אם הקפיצות אופייניות לט.נ. או התקף חרדה יכול לענות על התסמינים?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום הקפיצות בשרירים הן כנראה ביטוי לחרדה, יש לציין שמאד לא אופייני הפרעה תחושתית שעולה בצד שמאל , מערבת פנים ואז עוברת לצד ימין, אולם לא ניתן לשלול תהליך דלקתי בצוואר, שוב בסבירות נמוכה ממליץ לפנות לנוירולוג להמשך בירור ובדיקות בברכה

28/09/2018 | 09:48 | מאת: אורי ראובני

מאוד מאוד מאוד מודה לך על התשובה ד"ר יקר! אך רציתי להבהיר את הנושא מול הסיכוי לms? בנוסף הייתה ירידה/הפסקה מאוד משמעותית בכל התסמינים שחזרה אחרי שבועיים/עשרה ימים, לרמה נמוכה יותר אך למשך זמן רב יותר? אין לי מילים להודות לך, באמת תודה רבה!

שלום ממליץ לפנות לנוירולוג ולהשלים MRI עמוד שדרה צווארי, הסיכוי לטרשת נמוך בברכה

מנהל פורום טרשת נפוצה - רמב"ם