פורום התפתחות הילד

כהורים, חשוב לנו להיות בטוחים שאנו מעניקים לילדינו את הטוב ביותר כדי שיוכלו לגדול ולהתפתח בכיף ובבטחה. לכן, קיימת חשיבות מיוחדת לגורמים המקצועיים עמם מתייעצים. .
246 הודעות
233 תשובות מומחה

מנהל פורום התפתחות הילד

שלום, אני בן 20 כרגע, 1.66, אני ממש רזה ורק לאחרונה התחלתי להיכנס לכושר ולאכול יותר. גבהתי אולי 2 סנטימטר מאז אפריל 2015. רק עכשיו באמת מתחיל לצמוח לי זקנקן וקו זקן מפאות השיער. רק עכשיו מתחיל לצמוח לי גם שיער באזור החזה. אני נראה כאילו אני בן 15+-, זה מאוד מדכא אותי. אני יודע כנראה שהתשובה תהיה שלילית, אבל חשבתי בכל מקרה, אולי יש קמצוץ של תקווה שתוכלי לתת לי- האם יש אפשרות להתפתחות מאוחרת? האם אני רק עכשיו מגיע לשיא ההתפתחות ואולי אצליח לגבוה כמה סנטימטרים יותר והפרצוף שלי ישתנה קצת יותר? יש עוד תקווה לגדילה? או שאין סיכוי?

23/07/2018 | 14:40 | מאת: טליה

שלום, בתי בת חודש וחצי ובזמן ההרמה לגרפס, מנידה בחוזקה את ראשה (לעיתים מטיחה את ראשה בכתף שלי או בראש שלי) עד שמוצאת תנוחה אופטימלית עבורה. האם הדבר תקין? בנוסף, היא יוצרת קשר עין כמעט רק בזמן האכלה וגם אז הוא אינו רצוף...מה דעתך? תודה!

לפי דברייך נשמע ששליטת הראש של התינוקת שלך תואמת לגיל. הראש מתייצב עד גיל 4 ח ' כאשר מחזיקה אותה צריך בגיל זה לתמיך הראש של התינוקת. אם קיים לך ספק על היציבות וקשר העין מומלץ לפנות לרופא הילדים לבדיקה

שלום רב, בני בן ה 8 חודשים נולד במשקל 2100, אחרי רעלת הריון בשבוע 37. מגיל 5 חודשים לערך מנסה להתרומם לישיבה כשמחזיקים אותו. כיום זוחל על הגחון. אך טרם יושב בכוחות עצמו. אם אני מושיבה אותו על המשטח פעילות בין רגליי הוא יושב עם גב כפוף. לאחרונה התחלתי להושיבו לזמנים קצרים בטיולון בזוית של 90 מעלות וגם בכיסא אוכל. האם זה מוגדר עיכוב התפתחותי? האם לפנות לפיזיותרפיה? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

בגיל 8 ח' תינוק צריך לשמור על ישיבה( לא חייב להתיישב) יכולה לאמן אותו לפרקי זמן קצרים בכסא אוכל- לשם אכילה. בעגלה כ80-90 מעלות ישיבה חגור בבטחה ןישיבה על מזרון דק כשאת משגיחה היטב עם משחק תואם גיל למס' דקות כשלוש פעמים ביום. לזכור שהמנח המועדף שיהיה על הבטן בזמן ערות.

אני מושיבה ונותנת משחק והוא מתכופף אליו. זה בסדר? כי הוא עכשיו בשלב שכל דבר מכניס לפה. או לתת לו משחק קל לאחיזה שיכניס לפה כשהגב זקוף? אשמח להבהרה. תודה

13/07/2018 | 01:18 | מאת: דניאל

שלום חגית ' הצילו!!!! אני אמא לילד בן שנתיים שלא מדבר עדיין אומר אולי חמש מילים אפילו לא אומר אמא. חוץ מהדיבור הכל בסדר ,הוא הולך ,יש לו קשר עיין ,הוא משחק ,אבל רוב היום צורח הוא כל היום והלילה צורח בצורה מטורפת שאי אפשר להרגיע אותו, לא בוכה צורח ממש אני חסרת אונים לא יודעת מה לעשות למה הוא צורח , ולאן ליפנות.בבקשה עזרתך... תודה מראש על היעוץ

ראשית חשוב להרגע. הבכי של הילד רוצה לאמר לך משהו. רק שאינו יודע להתבטא. ממליצה לפנות לרופא הילדים שיתרשם מבריאותו של בנך. ואם הכל תקין יתכן סיבות שונות כמו ליקוי בויסות החושי, משהו רגשי שיפנה למכון להתפתחות הילד.

08/07/2018 | 13:38 | מאת: רונה

שלום רב בתי בת שנה וחצי. התחילה ללכת בגיל שנה וארבעה חודשים. כרגע הולכת עם רגליים מפושקות מעט, פתוחות לצדדים. האם תקין בשלב הזה? בדיקת ירכיים אצל אורתופד לאחר הלידה היתה תקינה. תודה

לפי תאורך התינוקת הולכת בבסיס רחב כנראה שעדיין לא חשה מספיק ייציבות. לרב ההליכה מתעצבת כשלושה חודשים מההליכה העצמאית. חשוב לראות שיש התפתחות בהליכה זא האם רואה שינוי מחודש לחודש? לדוג' בתחילה הלכה גם עם ידיים מורמות למעלה וצעדים איטיים ובסיס רחב . וכעת הידיים ליד הגוף ונשאר הפיסוק הקל. אם קשה לך לראות פרטים הסריטי אותה ברווח זמן של שבועיים וצפי בשינוי.

08/07/2018 | 09:22 | מאת: מיכל

שלום חגית, יש לי בן ובת תאומים בני שנה. הבן נולד 1.700 עקב בעיה בזרימות. התפתחות פיזית תקינה, עבר את כל השלבים וכעת הוא עומד והולך עם תמיכה בחפצים. שאלתי היא כזאת: חוץ מתנועת הביי ביי אותה הוא עושה לעצמו במראה הוא לא עושה כלום.. לא כפיים, ידיים למעלה וכו'.. בנוסף הוא מרבה להכות בבטנו עם אגרופים קפוצים, לצבות אותי, לנשוך ולדחוף את אחותו. כמו כן, הוא אומר רק אמא. האם עליי לפנות לייעוץ בהתפתחות הילד? או שמא זה מוקדם מדי?

בתחום המוטורי נראה שמתפקד בתחום האופייני. כמובן חסר לי כדי לענות לך באיזה שבוע נולד לצפות בו בהתפתחותו בתחומים השונים. לכן עם כל חשש מומלץ לפנות לרופא הילדים של תינוקך ולבקש התרשמותו.

30/06/2018 | 12:00 | מאת: עדי

שלום.ביתי בת 6.5 חודשים ושקטה מאד.איננה ממלמלת כמעט כלל..מחייכת המון וצוחקת בקול רם לעיתים..וגם בוכה כשרוצה את תשומת ליבנו או כשמפריע לה משו..תקשורתית מאוד ומגיבה על ידי נענוע רגליים וידיים , מראה התלהבות, בוחנת, מסתכלת בעיניים,עוקבת, מחייכת כל הזמן וצוחקת לעיתים אך שקטה..מבחינה מוטורית מתהפכת ל2 צדדים , אוחזת ומעבירה מיד ליד, מתגלגלת, זוחלת ברחבי הבית. יש לציין כי בגיל 3 חודשים החלה ממש ממש קצת למלמל ולאחר חיסון ראשון שקיבלה בגיל 4 חודשים( קיבלה בגיל 4 חודשים את חיסון גיל חודשיים) הפסיקה למלמל..ואז לאחר חודש שבה למלמל טיפה שוב ..עדיין לא הרבה..בעיקר את הצליל ehh ehhh..ולאחר חיסון שני בגיל חצי שנה( למעשה החיסון של 4 חודשים) שוב חדלה למלמל אפילו את המעט שמלמלה לפני. רופא התפתחות בטיפת חלב טוען שהיא מאד תקשורתית ומגיבה אך כנראה זה האופי שלה- להיות שקטה.. נשמע שאין כאן בעית שמיעה כי היא שומעת כל צליל אפילו קטן ורחוק ומגיבה אליו בתנועות גופה.. אני לא רגועה..מה מומלץ לעשות? האם נשמע סביר כי זה המצב? האם מדאיג? הריון ולידה תקינים

לקריאה נוספת והעמקה

ראשית אקדים שאני פיזיותרפיסטית התפתחותית ובתחום המוטורי את מציינת תינוקת פעלתנית. בקשר המלמול ממליצה לפנות לרופא הילדים של התינוקת ולבדוק איתו את התגובה שאת מציינת לחיסונים. וכן לעיתים בדיקת שמיעה פורמאלית חשובה . איננו טוענים שלא שומעת אך גם ירידה קלה בשמיעה יכולה להשפיע על הדיבור.

23/06/2018 | 14:29 | מאת: יוליה

שלום, התינוקת שלי בת 4 חודשים, מהלך ההריון תקין ולידה בזמן. יש לי תחושה שיצירת קשר העין שלה לא כמצופה. היא יוצרת קשר עין, מחייכת ואז מסתכלת למקום אחר. חשוב לציין שההתפתחות שלה תקינה- אוחזת בחפצים, התהפכה מהגב לבטן לשני הכיוונים, מחייכת, מפיקה צלילים, עוקבת אחרינו ואחרי חפצים. היום, לאחר עבודה קשה איתה, דיברתי אליה ובמשך כשתי דקות מבטה היה ממוקד בי בעיניים. אני מרגישה שאני ממש צריכה להתאמץ כדי שתישאר ממוקדת בי ולא תברח ותחזור כל כמה שניות. השאלה שלי, בגיל הזה כמה זמן היא אמורה להתמקד בי? האם מה שאני מתארת תקין או דורש אבחון??? תודה

שבוע טוב. אין זמן למיקוד מבט. צריך לראות האם ממקדת וגם עוקבת. לעיתים בגיל זה התינוקת תעדיף מיקוד לפני אדם קרוב בדקי זאת ואם קיים חשש פני לרופא הילדים להתייעצות.

הילדה שלי בת עשרה חודשים כמעט, יושבת ומתיישבת זוחלת עדיין על הגחון אבל כשהיא זוחלת היא משתמשת ברגל אחת כדי לדחוף את עצמה והשנייה יותר נגררת זה בעייתי? מצריך טיפול כלשהו?

זחילה על הגחון אינה קבועה יש הנשענים על צד אחד הנושא משקל וצד שני מושך ודוחף. ויש המשתמשים בשתי ידיים סימטרי ודוחפים עם הרגליים. אם מתקדם קדימה בקו ישר ובקצב טוב משמע הזחילה אפקטיבית.

16/06/2018 | 11:09 | מאת: נורית

נכדי בן שנה ו-5 עדיין לא הולך! נעמד ליד חפצים כבר כמה חדשים, הולך לידם (הליכה לצדדים) מטפס. כשמנסים להוליך אותו באחיזת 2 הידיים או יד אחת הוא מייד מתיישב! מה ניתן לעשות? האם יש לקחת אותו לפיזיוטרפיה?

בגיל זה לרב תינוק הולך באופן עצמאי. מומלץ לבדוק ראיה ושמיעה - בבדיקה פורמלית. להתייעץ עם רופא הילדים על הפניה לפיזיותרפיסטית התפתחותית , לעיתים מס' תרגילים מותאמים לאחר אבחון פיזיו' עוזרים לתינוק להשיג ההליכה.

ביתי בת 10 חודשים זוחלת רק על הגחון. היא יושבת לבד ומתהפכת לשני הכיוונים. יש בעיה בזחילה כזו ומה עלי לעשות? תודה

מומלץ לפנות לאבחון לפיזיותרפיסטית התפתחותית שתתן הדרכה וטיפול לפי ממצאי האבחון.

בגיל זה התינוק מתחיל לזחול על שש , לרב מתחיל לעבור לעמידת שש ולהתנדנד, המשיכי לעקוב צפוי שבמהלך החודש הקרוב תתחיל לעשות זאת.

שלום. ביתי בת 4 חודשים ושלושה שבועות. מגיל חודשיים וחצי-שלושה החלה למלמל ולצחוק בקול רם בנוסף לחיוכים. מתפתחת בהתאם לגילה..מגיבה מחייכת בוכה אוחזת צעצועים מרימה ראש שוכבת על הבטן ומתהפכת מידי פעם..בשבועיים האחרונים הפסיקה למלמל ולצחוק בקול..היא רק מחייכת כתגובה. אני מנסה להצחיקה בכל מאודי..לדסר טיתה ולחכות לתגובה, ומניפה אותה באויר וכל מה שנהגה לצחוק ממנו או למלמל..אבל כלום..יש לציין שחוסנה בגיל 4 חודשים בפעם הראשונה( קיבלה את חיסון של גיל חודשיים באיחור). אשמח לחוות דעתך..תודה

חשוב לראות אם חל שינוי בקשר עין מעקב לצדדים. התייחסות לסביבה. ובכל לשד לפעילות שהייתה ונעלמה מומלץ להתייעץ עם רופא הילדים

13/04/2018 | 21:04 | מאת: יעל

היי. בני בן השנה וחודשיים מפותח מצייין ליגלו. מטפס, הולך על 6 וכעת התחיל ללכת לבד על הרגליים. מאד פעיל ושובב. בחודשים האחרונים גילה את הבימבה ומאד אוהב לנסוע עליה. בכל הזדמנות הוא רק עליה ונוסע מאד יפה. מה שקרה לדעתי בעקבות כך, שבזמן הנסיעה הוא מרים את הכתפיים למעלה ונשאר ככה כל הנסיעה. לאט לאט אני רואה שזה משפיע על הכתם פיים שלו גם ללא נסיעה על הבימבה ואני די מודאגת. רציתי לדעת מה לעשות בעניין והאם זה עלול להישאר ככה . תודה רבה

03/05/2018 | 14:24 | מאת: יעל

אשמח לתשובה.

נסי להוריד הבימבה לכחודש ותראי אם יש שיפור ביציבה שלו אם אין שיפור פני לרופא הילדים לייעוץ

שלום אני אמא לילד בן שנתיים וחצי הילד שלי שר שירים באנגלית וגם בעברית מזהה את כל האותיות באנגלית את כולם וגם לא לפי הסדר אותיות בעברית קצת פחות אבל מזהה חלק גדול מהן מספרים הוא מזהה כבר מגיל שנתיים וגם לא לפי הסדר היום יודע לספור עד 20 באנגלית יודע לקשר אות לפריט כמו A לאפל תפוח וכו ועוד הרבה את כל הצבעים הקיימים יודע באנגלית ובעברית אפילו את הצבע תכלת וגם צורות בשני השפות שיודע שאובל זו צורה וגם מחומש ומשושה וכמובן מזהה אותן אני לא יודעת מה זה אומר על התפתחות הילד מעולם לא ישבנו ולימדנו הוא לומד לבד מהיוטיוב איך אפשר לאבחן זאת ואיך אפשר מבחינתנו להמשיך ...יש לי 3 בנות בבית אמנם גם הן היו די חכמות בגיל הזה אבל בזה מעולם לא נתקלתי...תודה

לקריאה נוספת והעמקה

אמא שלום אני פיזיותרפיסטית התפתחותית ועוסקת במוטוריקה גסה. את מספרת על ידע מרשים שנלמד מהיוטיוב לא ברור אם אתם משפחה דו לשונית. האם הילד מרבה לצפות ביוטיוב או משחק בעוד דברים... מציעה להתייעץ עם גננת שלו , קלינאית תקשורת.

תודה על התשובה , כן הוא מאוד אוהב ספרים מצייר ואוהב לבנות ולשחק בלגו בונה באופן מרשים יש לו קלפים שקניתי לו בשפה האנגלית והוא לא מוותר עליהם השפה היא לא דו לשונית אנחנו מדברים בבית רק עברית הוא מדבר מאוד יפה וברור הוא מאוד חכם יש לו כישרון משחק מעולה אוהב לשיר ולרקוד ומאוד סקרן לא מזמן היינו בגן החיות התנכי הוא לא פיספס שום כלוב או אקווריום ורצה לדעת הכל גם בסרט החיות הוא צפה ולא השתעמם אציין שבגן הוא חבר מדהים יש לו חברים טובים הוא מתחבר יפה לחברים ואוהבים אותו מאוד וזה מה שהגננת אומרת הם מאוד מתפלאים ממנו בגן אפילו הוא מתגאה בזה שאומר לי בבית אמא את יודעת כל הילדים רוצים לשבת לידי....את מציעה לפנות לקלינאית תקשורת איך אני פונה?

אם הגננת טוענת שהכל בסדר. ואת סומכת עליה אז מצויין. יכולה גם להתייעץ עם רופאת הילדים.

שלום. תינוקת בת חצי שנה מתהפכת מהגב לבטן מגיל ארבעה חודשים, ערה לסביבה אך בשכיבה על הבטן שוכבת בעיקר על הגחון והידיים שמוטות לצדדים. אציין כי הדבר החל רק מהחודש האחרון ועד אז היתה נשענת על המרפקים. היום נשענת פחות על המרפקים ולפרקי זמן קצרים והידיים שמוטות לצדדים אלא אם כן משחקת במשחק ואז מקרבת ידיים למשחק.

אם בעבר עשתה מנח מסויים וכעת אינה עושה- משמע יש נסיגה. מומלץ שהתינוקת תבדק אצל רופא הילדים

02/04/2018 | 20:31 | מאת: יעל

היי, ביתי בת חצי שנה. החלה להתהפך לפני שלושה שבועות בערך. היא ישנה עד אז רק על הגב. מאז שלמדה להתהפך היא מתהפכת המון מתוך שינה מהגב לבטן וזה מעיר אותה, היא מתעצבנת ובוכה. זה קורה ממש המון. אני מחזירה אותה לשכיבה על הגב והיא חוזרת ומתהפכת לבטן ובוכה. מה עושים? אגב, מאז שהחלה להתהפך היא נרדמת בעיקר על הצד וישנה ככה רוב הזמן. תודה

אם מתהפכת וישנה על הצד אפשרי לה לישון במנח שנח לה . חשוב שלא יהיה בסביבתה שמיכה או כרית שיכולים לחסום דרכי נשימה

21/03/2018 | 16:42 | מאת: אורן

שלום רב אנוכי אב גרוש הלוקח במסגרת הסדרים פעם באמצע שבוע וכל סופ"ש שני את ביתי בת ה3 לבית הוריי שם אני מתגורר . ילדתי יכולה להיות מקסימה צוחקת ונהנית חייכנית אך יחד עם זאת פתאום יכולה להיות עצובה ולבכות בלי סיבה נראית, בנוסף יכולה לבכות על כל שטות, כמו שירותים או מקלחת(ממש היסטריה) או יציאה לטיול וכו', דבר נוסף אנשים שבאים בני משפחה שפחות רואה ישר נרתעת בוכה ונצמדת אליי. כאשר העליתי את הנושא לגרושה אמרה שזה רק אצלי ואצלה היא מושלמת. בגן הפרטי יש לציין אומרים שיש איתה בעיות דומות של אי רצון לשנות דברים , בנוסף גם הגן וגם אני שמנו לב שמבחינת הגיינה באה לגן עם ריחות לא נעימים מידי פעם וכנראה לא עוברת חפיפה יום יומית בבית ועלתה הסברה שבגלל שבוכה שצריכה להתקלח בהיסטריה יכול להיות שהאם נמנעת מלקלח אותה. עכשיו יש חוסר אונים כי זו מילה שלי מול מילה של האם , והגן פתאום קצת מתנער ממה שנאמר ואומרים שאלו חילוקי דעות ביני לבין גרושתי. מה דעתך?

מצטערת לשמוע על הסיטואציות אך אני פיזיותרפיסטית התפתחותית ועונה על בעיות בתחום המוטוריקה גסה. אך מתוקף היותי פיזיותרפיסטית התפתחותית לדעתי הגורם הראשון שעליך לפנות היא רופאת הילדים ואם יהיה בשיתוף הגרושה יהיה הטוב ביותר עבור ילדתך. קיבעו פגישה משותפת אצל הרופא ואולי אפילו ללא הילדה ולציין ההתנהגות שלה והחשש הרב מזרים והבכי החזק ולבקש מהרופא להפנותה למכון להתפתחות הילד שם יתנו מענה של אבחון וטיפול מותאם לבתך.

05/03/2018 | 10:14 | מאת: חני

שלום וברכה תודה מראש על התשובה. ביתי בת שנתיים ועדיין אינה הולכת באופן עצמאי, היא הולכת בעזרת הליכון/בימבה/יד אחת שנותנים לה, וכך כבר במשך חצי שנה באותו מצב. בביקור אצל פיזותרפיסטית מומחית נאמר לנו שאין לה שום בעיה או מניעה פיזית ורק צריך לחכות שהיא פשוט "תסכים", ז"א שהקושי שלה הוא רגשי- היא פחדנית מאד, וקשורה אלי מאד וכל הזמן צריכה להיות בקרבתי או לראות אותי בסביבה. יש לציין שהיא הולכת למשפחתון של 5 ילדים בגילה, כולם הולכים. המצב כרגע הוא מכביד וקשה מאד כי היא מתוסכלת מכך שהיא לא בקצב, מקנאה מאד בילדים בני גילה, מתעצבנת ש"דורכים עליה" , כי במחינה שכלית היא מתקדמת מאד, אפילו יותר מכפי גילה, רק הפחד הזה מלעשות פסיעה אחת לבד. ניסינו להציע ממתקים ופרסים וזה רק גרם לה להיות אנטי ולסגת אחורה. אשמח מאד לטיפים ועצות לגבי צורת ההתנהגות איתה, וטיפולים בתחומים שונים שיכולים לעזור. תודה רבה !

לקריאה נוספת והעמקה

הגבול העליון להליכה עצמאית הינו 20 ח' ובתך עברה גיל זה. דורש מעקב רופא התפתחותי. כמו כן ממלץ מאוד לעשות בדיקת שמיעה וראיה פורמליות . להתייחס למרכיב התחושתי. ולהיות במעקב פיזיותרפיסטית מומחית להתפתחות הילד.

שלום רב, בני בן שנתיים ושבעה חודשים מדבר מילים בודדות קח במכוון אמא במכוון כדור במכוון, יש לו משחקי דמיון כמו לקחת חפץ או משחק או טלפון ולעשות כאילו הוא מדבר בטלפון או לשים שמיכה על הראש ולעשות קולות של הפחדה ולנסות לתפוס את האחים שלו, (אין לו משחקי דמיון עם בובות למשל) הוא בקלינאית תקשורת מכיוון שלא מדבר מספיק. שבונה מגדל הוא מסתכל עלי עם חיוך לבדוק שאני רואה, אבל לא קורה לי שאני אראה את המגדל אלא רק מסתכל. האם יש חשד לאוטיזם? או רק עיכוב בהתפחות לפי מה שרשמתי לך, האם המשחקי דמיון שתיארתי לך שוללים אוטיזם? והאם זה שהוא מסתכל עלי אחרי שהוא בנה מגדל זה נקרא שיתוף בחוויה או הנאה או שהוא צריך גם לקרא לי שאני אראה את המגדל??? אשמח לתשובה כי אני ממש ממש בחששות, יש לו עוד מעט תצפית פסיכולוגית בגן על מנת לקבוע איזה גן מתאים לו, תקשורתי שפתי מיוחד וכולי... מה דעתך?

לקריאה נוספת והעמקה

בנך מראה עיכוב שפתי ולכן מטופל אצל קלינאית תקשורת. ממה שציינת קשה לי לאמר דעתי על הלקות התקשורתית אם קיימת כי כמובן איני עושה אבחנה זו וכמובן מבלי לראות הילד. בטוחה שהקלינאית תוכל לתת לך מענה עם חששותיך.

שלום, ביתי בת 7.5 חודשים. לא מתהפכת כלל, לא אוהבת לשכב על הבטן ומתקשה מאוד בהרמת ראש כשהיא על הבטן. כמו כן ראשה אינו יציב כלל גם כאשר מרימים אותה. ממש זורקת את ראשה אחורה ומקשיתה את גבה אחורה. מטופלת בפיזיותרפיה כבר 3 חודשים עקב טונוס מוגבר (היינו אצל 2 ניורולוגים שניהם אומרים שהטונוס תקין אך הפיזיותרפיסט ורופאת ההתפתחות איבחנו טונוס מוגבר וככל הנראה בעיית ויסות חושי). לפני הטיפול הרימה ראשה יפה מאוד, לא יכלה לשכב על הגב כלל, נרדמה רק על הבטן (עד היום) וכל גופה היה ממש נעול וקפוץ (בעיקר הרגליים, הידיים והכתפיים). בעקבות הפיזיותרפיה שריריה התרפו מעט, פותחת סופסוף את כפות הידיים ובחודש האחרון גם התחילה להביא ידיים למרכז הגוף (אך טרם חוצה את קו האמצע). לפני חודש גילינו כי סובלת מריפלוקס סמוי והחלנו בטיפול הומאופתי והילדה סופסוף אוכלת היטב ועלתה יפה במשקל בחודש האחרון (לאחר שבחודשים האחרונים בקושי עלתה). רופאת ההתפתחות בטיפת חלב מאוד מודאגת בשל חוסר היכולת שלה להחזיק את ראשה ולמרות שיש שיפור בהרפיית השרירים מאז תחילת הפיזיותרפיה היא אומרת שציפתה לראות שיפור גם בהרמת ראש והתהפכות. אציין פרט נוסף, כפות הרגליים שלה נוטות פנימה מאוד, היינו אצל אורתופד שאמר שעצם השוק מסובבת כולה עקב מנח לא נכון ברחם ושעם הזמן זה יסתדר, הדריך אותנו בתרגילים ואנו מבצעים אותם. הפיזיותרפיסט אומר שהבעיה העיקרית שלה כיום היא התארגנות הפעולה למרות ששריריה עדיין תפוסים אך במצב טוב יותר משהיה. רופאת ההתפתחות רוצה שנעשה MRI מוח. שאלתי היא האם יכול להיות שהבעיה פשוטה יותר ובגלל הריפלוקס הסמוי שהתגלה מאוחר יחסית היא סיגלה תבנית תנועתית לא נכונה? האם במקרים כאלו באמת מבצעים MRI? מה יכולה להיות הבעיה לדעתך? מבחינת תקשורת, ילדה חייכנית, חברותית, מתעניינת בסביבה, יוצרת קשר עין היטב וממלמלת אך יש חרדת זרים. תודה רבה וסליחה על האורך..

לקריאה נוספת והעמקה

לפי מה שכתבת בתך נמצאת במעקב רופאים ופיזיותרפיסטים. הייתי מאוד רוצה לעזור אך ללא בדיקה לא אוכל לייעץ. חשוב לשמוע לחוות דעת הרופא ואם יש ספק לדעתך קחי חוות דעת רפואית שנייה. בהצלחה

12/02/2018 | 22:05 | מאת: חנה

היי התינוק שלי בן שנה ו8 אומר רק אבא, וגם אומר בבה שזה בובו הבובה אבל זה רק כאני אומרת לו להגיד, הוא חא אומר מיוזמתו כשרואה את הבובה. מעבר לכל הוא משחק יפה ומתקשר טוב ואני מבינה שהןא יודע הכל ולא מצליח לדבק. אני מודאגת מאוד. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך ראשית דאגה לא מוסיפה דבר. מומלץ לפנות לבדיקת רופא א.א.ג. כמו כן הרם את מדברים שפה נוספת?

14/02/2018 | 12:32 | מאת: חנה

היינו אצל א.א.ג ובדיקה שמיעה והכל תקין. אנחנו מדברים רק עברית. אני מודאגת מכוון שבכל מקום שקראתי רשום שילד שן שנה וחצי צריך להגיד 50 מילים והוא אומר רק אבא. הוא מבין פעולות בסיסיות כמו תביא לי מוצץ או איפה אף. שאלתי היא האם זה יכול להגיע בע"ה בזמן הקרוב או שעיכוב כזה מצריך קילנאית(שאין תור בחודשים הקרובים) לכן אם חייב אני ישלם בפרטי, השאלה אם זה נחוץ או שלרוב הם צתחילים לדבר לבד?

19/01/2018 | 12:42 | מאת: ליה

לום בני בן השנתיים קשור אלי בצורה לא כל כך טובה. כשאני איתו ,מגיעה הביתה או נמצאת איתו בכל מקום, הוא רק רוצה להיות עלי, אחרת צורח צרחות אימה ללא הפסקה בעקשנות של שעות. הוא אפילו לא כל כך משתף פעולה בלשחק איתי הרבה זמן,ומעדיף פשוט להיות עלי פיזית, על הידיים או על הברכיים ולגעת לי בשיער (זה משהו שהוא ממש לא מצליח להפסיק לעשות!). כשהוא נמצא בגן, עם אביו או סבתא או כל אחד אחר, הוא מתוק אמיתי, חייכן,צחקן ולא "עושה בעיות". איתי זה הרבה יותר נדיר. אשמח לרעיונות איך להתמודד. ניסיתי לדבר איתו ולהסביר , ניסיתי לתת לו לבכות,להסיח את דעתו במשחקים או דברים אחרים, לדבר אליו ןלספר לו דברים כאילו הכל בסדר, כלום לא עוזר. הוא עקשן מאוד ומסוגל לבכות ולצרוח שעות. אציין שהוא מבין הכל אבל עדיין לא מדבר, אומר לא מעט מלים אבל עוד לא משפטים,יודע להביע את עצמו. יש לו 2 אחים גדולים מקסימים שהוא אוהב אותם והם אותו, שמעולם לא התנהגו כך. היחסים שלי איתו טובים ואוהבים,הייתי בחוםשת לידה איתו עד גיל שנה,לא מבינה למה הוא כל כך לא משחרר אותי...ממש לא חושש מזרים,להיפך-הוא ממש מקסים עם כולם, מתחיל עם אנשים זרים :-) אשמח לעזרה!!

ראשית אציין שאני פיזיותרפיסטית התפתחותית ולא מטפלת ריגשית. מנקודת ראותי חשוב לדעתי לבדוק האם אין קושי בויסות החושי מחפש מגע ולכן אולי קשור אליך יותר ורוצה מגע שלך פיזי וכן נוגע בשערך. לדבי המלל כדאי לבדוק שמיעה. אם ניקית כל הדברים הפיזיים שציינתי מומלץ להתייעץ עם מטפל ריגשי, פסיכולוג לדרכי התנהגות עם בנך ששונים בינך לבין בעלך והסבתא.

12/01/2018 | 14:58 | מאת: נורית

יש לי ילדה בת שנתיים וחצי ,האוצר מילים שלה ממש מצומצם והכי הרבה היא אומרת צירוף של 2 מילים, במקרים נדירים גם 3 ( אני פה, אמא בואי , אני רוצה). היא מאוד תקשורתית ומצליחה להעביר את כל מה שהיא רוצה מבלי לדבר, נראה שמבינה כמעט תמיד את מה שנאמר לה ומבצעת הוראות. חוץ מהפן השפתי אני בטוחה שהכל תקין. כמו מה זה יכול להיות? מה יש לעשות? נ"ב- עד גיל שנתיים לא ידעה להגיד כלום חוץ משמות הקרובי משפחה מדרגה ראשונה.

לקריאה נוספת והעמקה

ילד בגיל שנתיים וחצי צריך להיות עם אוצר מילים גדול יותר משציינת. ראשית מומלץ לעשות בדיקת שמיעה פורמלית וכמובן להתייעץ עם רופא הילדים. אם עדיין אין מענה כדאי להתייעץ עם קלינאית תקשורת העובדת עם ילדים.

נכדתי כמעט בת חודשיים יפה ומתוקה. בשעות שהיא עירנית הלשון שלה ברוב הזמן מחוץ לשפתיים. השפתיים סגורות וקצה הלשון נשאר בחוץ. לא כל הלשון בתוך הפה האם זה סיפטום שצריך לבדוק או שזה נורמלי?

מומלץ להיבדק אצל רופא הילדים אולי לשון קשורה. ??

15/12/2017 | 13:13 | מאת: ליאת

היי אשמח לדעת מה מצופה מבחינה התפתחותית (למעט הליכה) מתינוק בן שנה ו8 חודשים ומה נחשב לעיכוב שפתי/התפתחותי. תודה

יש קשת רחבה של פעולות. בגדול התינוק צריך להבין הוראות פשוטות תביא, תקח. איפה אברי פנים. לאמר כמות של מילים בודדות בסיסיות . לשחק בהשחלת קוביות לצורות בסיסיות. וכמובן ללכת . סטוחה שתמצאי ברשת מידע יותר מפורט.

היי מתנצלת מראש על אורך ההודעה. הבת שלי בת שנה ו-7 חודשים. לא יודעת כמה זה רלוונטי אבל היא נולדה קטנה (2.200) והתחילה לזחול בגיל מאוחר יחסית - 9 חודשים פלוס מינוס. היא כבר מספר חודשים נאחזת בחפצים ונעמדת, הולכת סביבם, הולכת עם העגלה שלה ברחבי הבית ועם הליכון משולש היא ממש רצה. היא מעזה לעזוב את הידיים רק אם יש לה נקודת אחיזה אחרת בחפץ לידה. נראה שהיא ממש רגע לפני הליכה עצמאית אבל אין לה מספיק ביטחון לעשות זאת. היינו בבדיקה אצל הרופאה שלה (גם רופאה התפתחותית) שאמרה שהכל תקין וכשהיא תרצה היא תתחיל ללכת, פשוט לתת לה זמן. ליתר ביטחון לקחנו אותה לבדיקה גם אצל אורטופד שאמר שהכל בסדר מבחינה אורטופדית, אמר שיכול להיות שטונוס השרירים טיפה נמוך אבל הוא ממליץ לנו לחכות עוד קצת ובמידה ולא תתחיל ללכת לבד - לפנות למכון להתפתחות הילד. יש איזו דרך לעזור לה ולתת לה ביטחון ולנסות לעזור לה בעצמנו לפני שניקח אותה למכון להתפתחות הילד? תודה רבה

תינוק יכול לרכוש הליכה עד גיל שנה ושמונה חודשים. עד אז ניתן לעודד הליכה סביב קיר ללכת כשמתמרנת לתוך פתחי הדלת בעזרת עגלת דחיפה. אם הולכת עם גרביים מחךיקה וכדי לתרום ליציבות כדאי לקנות נעל סגורה כמו של ילד בוגר רק במידת התינוקת. מומלץ גם לקבל הדרכה מותאמת לביתך מפיזיותרפיסטית התפתחותית.

20/11/2017 | 21:51 | מאת: דניאל

שלום, בני בן 9 וחצי חודשים. תינוק חייכן, קשר עין טוב, מחפש ונהנה מתשומת לב. הבעיה שעדיין לא ממלמל הברות בכלל כמצופה לגילו, אלא מסתפק בהמהומים המאפיינים תינוקות קטנים. כמו כן, בקריאה בשמו מפנה את ראשו לעיתים רחוקות כאילו מרוכז בפעילות וקשה להשיג את תשומת ליבו. לטעמי, אין בעיית שמיעה כי מגיב בהחלט לרעשים מצעצועים או משהו פתאומי חזק. עדיין לא מצביע או מוחא כפיים. האם לדעתך יש טעם בבירור במסגרת התפתחות הילד כבר בשלב זה או שהוא עדיין בטווח הנורמה ורוב הסיכויים שהזמן יעשה את שלו? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

האם עבר סינון שמיעה בבי"ח בלידה? אם עבר והיה תקין נסי לגרות אותו לעשות כל הפעילויות שציינת כי אמור עד 10 ח למחוא כפיים, לנופף לשלום להביא חפץ לפי בקשה או ג'סטה. תמידה טוב גם לפנות לרופא הילדים של התינוק שיתרשם כי אין טוב מבדיקה פיזית על ייעוץ אינטרנטי.

שלום.התינוק שלי בן 3 חודשים ושבועיים ועדיין אינו מושיט ידיים לצעצועים.ועוד דבר שבשבוע האחרון הוא הפסיק לקשקש ולמלמל כשמדברים אליו.הוא כן מחייך ואפילו צוחק בקול.תודה

לקריאה נוספת והעמקה

בין גיל 4-6 ח תינוק תופס משחק שניתן לו בקו האמצע. נסי להחזיק אותי עלייך במנח אסוף שידיו בקו האמצע ולהגיש לו משחק שניתן לאחוז ומותאם למידתו. כמו כן אם מלמל וכעת פחות . האם חלה? דלקות אוזניים. המשיכי לעקוב ופני לרופא הילדים לבדיקה אם אין שינוי.

שלום, בתי בת 4 חודשים והשבוע צמחה לה שן ראשונה העניין הוא שמדובר בשן טוחנת או ניב ולא בשן חותכת האם זה תקין?

הנני פיזיותרפיסטית. אין לי ידע בצמיחה שיניים.נסי אצל רופאי השניים. חגית

23/10/2017 | 20:33 | מאת: סיון

הבן שלי בן שנתיים ו5 חודשים ולא מדבר...הוא ממלמל, יודע להביע את עצמו אך לא מדבר, לא אומר אפילו אמא אבא...אני לוקחת אותו לרופא התפתחותי...מה זה אומר עליו? מה ניתן עוד לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה

האם משתמש בג'סטות? מבין הוראות פשוטות? מוחא כפים. מנופף לשלום ? עפ"י בקשה? מביא משחק כשמתבקש תביא לי? ממלמל הברות ברורות? אם חסר ממה ששאלתי כדאי ראשית לעשות בדיקת שמיעה. ובטוח שלאחר בדיקת הרופא יהיה לך מידע אם יש צורך בבדיקות נוספות.

11/10/2017 | 01:03 | מאת: רוני

הילד בן שנה וחודשיים, בריא וגדול, התפתחות מוטורית עדינה ושפתית הרבה מעל הממוצע. מוטוריקה תנועתית החל מאוחר מאוד (לזחול בגיל 9 חודשים) ועד עתה רק זוחל על גחון. לאחר ביקור אצל פיזיותרפיסטית קיבלנו תרגילים לביצוע שאכן עזרו לעבור מישיבה לזחילה ולהפך ועתה גם מצליח לעמוד עם תמיכה, אולם טרם מצליח לזחול על 4 ומתקשה לטפס עצמאית. האם יש סיבה לדאגה ולחזור לטיפול או להמשיך באופן רגיל?

ילד בגיל 14 ח' אמור לבלות בעמידה ולהגיע בכוחות עצמו למנח זה עם תמיכה של שולחן או כסא. כמו כן ללכת סביב השולחן וללכת עם דחיפת כסא. אם עדיין לא עושה זאת מומלץ להתייעץ עם פיזיוטרפיסטית התפתחותית ולהבדק אצל רופא הילדים.

16/09/2017 | 23:18 | מאת: ר.ע

שלום רב, הילד שלי בן 5 ו 4 חודשים, אין לו בעיות התפתחות כלשהם, הוא חכם מאוד ועצמאי אך אני מאוד סובלת מהאיטיות שלו במיוחד בזמן האוכל, האכילה שלו מאוד איטית..מוכן להישאר שעתיים ואולי יותר עד שיסיים את הצלחת שלו, לרוב הוא חוזר מהגן עם חלק גדול מהאוכל בקופסה כי לא הספיק לסיים!!! בד"כ אני שואלת אותו מה לשים לו בסנדוויץ' בכדי שיאכל מה שהוא אוהב אך לצערי דבר זה לא עזר, ניסיתי לדרבן אותו באמצעות תמריצים בכל מיני שיטות ע"מ שיזדרז באכילה כמו לוח חיזוקים, להבטיח לו ללכת למקום שהוא אוהב, לקנות לו משחק שהוא רוצה....אך גם ללא כל תועלת חשוב להזכיר שבני (3 שנים) האכילה שלו נורמאלית והרבה פעמים אני ובעלי אומרים לבננו הבכור שיסתכל על אחיו בכך שהוא סיים לאכול והוא עדיין לא, למרות שאנו יודעים שזו איננה השיטה הנכונה אך אנו נקלעים למצב שבו העצבים שלנו נגמרו. הגננת שלו הלחיצה אותי יותר כשאמרה לי שהיא שמה לב לאיטיות שלו ולאו דווקא באכילה גם בכל מיני פעילויות ואמרה לי שזה יכול להשפיע על יכולותיו ולהעיד על לקות למידה בעתיד!!! נא לעזור לי מה אני יכולה לעשות, אני מאוד לחוצה מהנושא הזה ומרגישה חסרת אונים

לקריאה נוספת והעמקה

ראשית חשוב מאוד לא לעשות עניין מהאוכל כי יכול לגרום להפרעות אכילה. יש לגשת לרוופא הילדים שיקח משקל וגובה ויעמיד אותם על עקומות גדילה. אם בנך נמצא באחוזונים משמע אוכל כנדרש לגופו וכבר צריך להרגע. בקשר למהירות האכילה ניתן להחליט שלאחר ארוחה של כחצי ש' אפשר לפנות לו האוכל ולסיים הארוחה גם אם נשאר לו וסביר להניח שאוכל לאט כי פחות רעב ואינו רוצה להמשיך. חשוב לדעת האם איטי בעוד פעילויות שאינן קשורות לאכילה כמו איסוף משחקים, יצירה בגן, מעבר מפעילות לפעילות, לבוש וכולי.. אם האיטיות בעוד פעילויות כדאי לפנות למרפאה בעיסוק שתאבחן.

שלום, בני בן חודשיים וחצי , מתהפך מגיל חודש ושבוע , בהתחלה במקרה , ועכשיו בכל פעם שאינו מרוצה ממנח השכיבה על הבטן מטה את הראש ומתהפך (כשהוא עייף הוא לא מצליח להתהפך) אני לא מצליחה לגרום לו להיות על הבטן יותר מדי.. בשכיבה על הבטן מסוגל להתמך רק על אמה אחת (ימין בעיקר),לפעמים נמתך בכפות היידים(לשניות ספורות) האחות בטיפת חלב אמרה שייתכן שההתהפכות המוקדמת נובעת מגמישות יתר וחולשה בחגורת כתפיים,(רופאת התפתחות עדיין לא ראתה אותו) ייתכן ? האם צריך לטפל בגיל כזה ? תודה

בדכ התהפכות מוקדמת נובעת ממתח מוגבר. חשוב שיהיה על הבטן . נסי לשים אותו על הבטן ששוכב על בית החזה שלך נותן לו מעין שיפוע שמקל על השכיבה על הבטן וכשמרים הראש רואה את פנייך ושמח. ניתן לשים מראת משחק על המשטח וכששוכב על הבטן רואה פניו ומתעניין. חשוב לראות פעילות דומה ין שני ציד הגוף ואם רואה צד אחד פעיל יש לעודד גם הצד השני. פני לרופא הילדים שיבדוק התינוק ויתרשם מהתפתחותו. יתכן וזקוק להדרכת פיזיוטרפיסטית התפתחותית.

בני כמעט בן חמישה חודשים, מרים ראש יפה בשכיבה על הבטן ונשען על כפות הידיים עם מרפקים ישרים, אולם כאשר מחזיקים אותו על הידיים הוא אינו מחזיק את הראש יציב והראש שמוט קדימה. האם בעייתי בגיל הזה ומה עלי לעשות?

יש לראות האם בשכיבה על הבטן כאשר מרים הראש ונשען על כפות הידיים כפי שתיארת שהראש לא נשען בין השכמות. שליטת ראש מלאה מתפתחת עד גיל חצי שנה. אך בגיל 5 ח' בהחזקה התינוק אמור להחזיק הראש די יציב. הראי לרופא הילדים או לפיזיוטרפיסטית התפתחותית.

שלום, האם זה מקובל שלפני הפגישה עם רופא ההתפתחות עלי להיפגש עם עובדת סוציאלית?. הפגישה כך נאמר לי אורכת כשעה ללא הילד. מדוע נערכת הפגישה?. תודה

במכון להתפתחות הילד יש פגישה עם עו"ס שנקראת אינטייק והיא משוחחת עם ההורים ומקבלת פרטים סוציאלים לפני הפגישה עם הרופא. מקובל .

01/08/2017 | 13:39 | מאת: סבתא

לנכד שלי בן חודש וחצי יש אגודלים כפופים לכף היד, האבחנה SOFT BRACES הייתי רוצה לברר לפני קבלת החלטה לניתוח האם ניתן לטפל באמצעות פיזותרפיה? בבקשה אשמח למענה סבתא

קשה לאמר מבלי לראות התינוק וכמובן דו"ח רפואי. תמיד ניתן להתייעץ עם רופא הילדים והרופא המנתח .

שלום אני אבא ל 3 בנות. הגובה שלי 1.91 מ'. הבת הבכורה שלי בת 10 והגובה שלה היום 1.47 מ'. היא הילדה הגבוה ביותר בכיתה (בנים ובנות). עניין זה מתחיל להפריע לה. אני לא רוצה שהיא תגיע לגובה חריג, מעל 1.8 למשל. מה הסיכוי שהיא תהיה "גבוהה מאוד" (מעל 1.85) והאם יש מה לעשות בעניין? (שליטה בהרמון הגדילה?) שוב, היא מאוד רגישה לעניין. אשמח לעצתכם. נ.ב: הגובה של אשתי 1.68 מ'.

אבא שלום מומלץ לפנות לרופא אנדוקרינולוג כמובן לאחר התייעצות עם רופא הילדים. (אני פיזיוטרפיסטית התפתחותית)

27/07/2017 | 12:06 | מאת: הדס

היי בתי בת חודש וחצי מדי פעם אני מחזיקה אותה בתנוחת העירסול , למרות שזאת אמורה להיות התנוחה הטבעית בחוןדשים הראשונים היא מנסה להתישר כול הזמן ולהתמתח ומתחילה לבכות כמו כן גם במנשא מה עלי לעשות איך להרגיל אותה לתנוחה הזאת והאם זה בכלל הכרחי ?

לקריאה נוספת והעמקה

מנח הערסול בגיל זה חשוב וטוב שאת עירנית לכך.. יתכן ובתך מתקשה במנח זה ויתכן ממס סיבות כמו מתח מעט מוגבר, רגישות תחושתית, כאבי בטן.ועוד מס' סיבות. חשוב שתבדק אצל רופא הילדים וכן ניתן לקבל ייעוץ אצל פיזיוטרפיסטית התפתחותית.

26/07/2017 | 10:33 | מאת: משה

שלום, יש לי תינוק בן שנה בדיוק. הוא שוקל 12 קילו (אחוזון מאה) ובאחוזון שלו הגובה הוא נמוך בהרבה. הוא זוחל זחילת גחון מגיל 9 חודש בערך ושם הוא נתקע! מסרב לעמוד מסרב לעבור לזחילת שש. לפני כשבועיים הרמנו אותו והוא שם ידים על השולחן והצליח לעמוד יפה זה חזר על עצמו כמה פעמיים אבל משבוע שעבר הוא מסרב לעמוד שוב.

תינוק בגיל שנה אמור לעמוד וללכת סביב שולחן וללכת בדחיפת כזא או עגלה. אם בנך אינו עושה זאת מומלץ לפנות לפיזיוטרפיסטית התפתחותית ולבדיקת רופא הילדים

07/07/2017 | 14:29 | מאת: דריה

שלום,בת הקטנה שלי 7 חודשים עשתה חיסון של חצי שנה וקיבלה כל החיסונים שניתנים בחצי שנה. 72 שעות אחרי חיסון היא פיתחה חום מאוד גבוהה של 39.1. האם זה עדיין תופעת ליווי של חיסון ואם כן לכמה זמן יכול להיות חום גבוהה? תודה

הנני פיזיוטרפיסטית התפתחותית- חום אינו בתחומי. מומלץ לפנות לרופא הילדים לייעוץ

06/07/2017 | 09:50 | מאת: יהונתן

שלום, ביתי בת ה10 חודשים, זוחלת זחילת 5 ולא 6. הכוונה היא שהיא זוחלת היא משתמשת בכל הגפיים, ולפעמים גם זוחלת לזמן קצר זחילת 6 באופן רגיל. אך מרבית הזמן היא מיישרת את רגל ימין ונוגעת רק עם כף הרגל ברצפה בעת הזחילה, דבר שגורם לצד ימין להתקדם מהר יותר מצד שמאל מבחינת הזחילה ולעיתים רחוקות גורם לה לאיבוד שיווי משקל. בהתחלה חשבתי שהיא עושה את זה בגלל שזה נוח לה יותר לעבור לעמידה/ישיבה ככה, אבל אני מתחיל לחשוש שאולי זה לא תקין?

06/07/2017 | 10:03 | מאת: יהונתן

מצ"ב תמונה

קיימות אצל תינוקות זחילות שונות. חשוב לראות האם בחיי היומיום פועלת באופן סימטרי בידיים והרגליים כמו בהושטת יד לחפץ, שתי ידיים, מעבירה מצד לצד. ברגליים - האם מרימה שתי רגליים כששוכבת על הגב.( לא הצלחתי לפתוח התמונה)

05/07/2017 | 22:44 | מאת: רעות

בתי בת 3 וחצי חודשים בקושי בוכה... בטיפת חלב אומרים שהיא חלשה (קשה לה להרים את הראש). אם היא רעבה היא תבכה חלושות... אבל בגדול היא לא בוכה כלל. מאוד רגועה. כן יוצרת קשר עין כמשחקים איתה ומחייכת... היום היינו באולטרסאונד פרקי ירכיים וכשבדקו אותה היא לא בכתה... הטכנאי אמר שזו התינוקת הכי רגועה שהיתה לו מעולם... יש מה לדאוג?

מומלצת בדיקה אצל רופא הילדים שיעריך האם הרוגע בגדר התקין או דורש התייחסות. בגיל שלושה וחצי חודשים צריכה להרים הראש מהמשטח ולסובב מצד לצד. עד גובה מרום בית החזה.

ערב טוב, מחפשת מאבחנת לנושא ויסות חושי וטונוס שרירים נמוך. יש בחיפה מישהי פרטית לכך? יש רשימה היכן שהוא של מי שמאבחנות ומדריכות בנושא? מי האחראיות מקצועית על הנושא (פיזותרפיסטיות, מרפאות בעיסוק?) ? תודה מראש

אבחון בויסות חושי עושה מרפאה בעיסוק- מעבירה פרופיל סנסורי, חשוב גם לדעת לאיזה גיל.

שלום, הבת שלי בת חצי שנה, מפותחת היטב באופן כללי, כבר זוחלת ומנסה להעמד. משחקת יפה , מעבירה מיד יד ובאחיזת פינצטה אך לא מכניסה כלום לפה (חוץ מידיים ורגליים) האם תקין?

לקריאה נוספת והעמקה

בגיל חצי שנה אמורה להכניס יד לפה, משחק וכמובן לינוק/ שתות חלב מבקבוק. אם לא מכניסה משחק או יד התחילי להכניס נשכן לפיה בעדינות וצפי בתגובה אם הקאה המשיכי לגרות מס' ימים ואם לא מסתדר פני לרופא הילדים לבדיקה.

26/06/2017 | 11:40 | מאת: נוני

יש לי ילדה בת 6 חודשים היא מתהפכת מהגב לבטן אך מהבטן לגב קשה לה. וכשאני מחזיקה אותה וכאילו מניחה את הרגליים שלה על הברכיים שלי היא לא מנסה לעמוד היא פשוט מקפלת את הרגליים מה אפשר לעשות כדי לעזור לה??

בגיל חצי שנה אמורה להתהפך מבטן לגב וההפך אם לא עושה מומלץ לפנות לרופא הילדים/ פיזיוטרפיסטית התפתחותית להערכה והדרכה לתרגול לפי הצורך.

28/05/2017 | 13:22 | מאת: כפיר

היי הילד שלי בן 9 חודשים. ויש לו קושי בזחילה זאת אומרת הוא זוחל אבל תתארי לך לדוגמא : סרט מלחמה, חייל נפצע קשה והוא מנסה לזחול אל תוך הרכב כדי להינצל תוך כדי הזעקות שלו והסבל. חחח... ככה הילד שלי זוחל כאילו הוא בקומנדו הוא לא מרים את העגן למעלה ועומד על שש וכאשר מעבירים אותו למזרון שהוא לא קשיח הוא ממש מרגיש שהמזרון רך ואז דוחף רק עם הרגליים והידיים אחורה. אבל הוא מצליח ללכת כאשר תופסים לו את הידיים , הוא מצליח לשבת ללא הפסקה ולעבר למצב שכיבה,גב , בטן, הוא מצליח אפילו להרים את עצמו מדי פעם משכיבה לעמידה שהוא נאחז במשהו שגם תומך לו ברגליים למטה . הוא אפילו מצליח להתרומם מעצמו משכיבה לישיבה , מה לעשות ? להמשיך לנסות לעבוד איתו על זחילה? או פשוט לנסות לעבוד איתו על עמידה והליכה? הבנתי שתינוקות יכולים לדלג על שלבים כמו זחילה, פעם חשבו שיש קשר בין דילוג השלב הזה לבעיות קשב וריכוז והבנתי שזה לא נכון.

לקריאה נוספת והעמקה

בנך נראה פעלתן . נראה שלגילו מתפקד באופן אופייני. תני לו להתפתח בקצב שלו.

היי, בתי תהיה בת 4 חודשים ב-23 לחודש. היא מושיטה ידיים לצעצועים שתלויים בטרמפולינה שלה ואף תופסת אותם אבל לא מושיטה ידיים למה שתלוי באוניברסיטה וגם לא כשמציעים לה צעצוע. אם שמים לה את הצעצוע ליד היד היא לוקחת אותו ושמה בפה. כן משלבת ידיים ועוברת את קו האמצע. האם לדאוג?

עד גיל חצי שנה אמור התינוק להושיט יד למשחק, להכניס לפה, להעביר מיד ליד. המשיכי לעודד את בנך להושטת יד למשחק ניתן גם כשאוחזת אותו במנח הושבה וידיו אסופות קדימה. הגישי המשחק בקו האמצע.

08/05/2017 | 20:22 | מאת: מעיין

שלום הבן שלי בגיל 5 חודשים. הוא התחיל להרים את הראש ולהשען על המרפקים בגיל 3-4 חודשים ועשה זאת יפה מאוד. אבל לא מתהפך עדיין. בשבועיים האחרונים, הוא גילה שהוא יכול להניח את הראש על המזרון ופשוט לנוח כך, ומאז הוא ממש לא רוצה להרים את הראש. כאילו חווה מין רגרסיה. כל פעם ששמים אותו על הבטן הוא מתחיל לבכות, מרים את הראש לזמן קצר מאוד ומהר מאוד מניח את הראש על המזרון. אנחנו מנסים לגרות אותו כשהוא על הבטן עם שירים, צעצועים, אבל זה לא עובד. מה אפשר לעשות??

נסי לשים מראת צעצוע על המשטח בין שתי ידיו, לשים על שיפוע שמקל על הרמת הראש. ובעיקר להוריד הלחץ. אם עוד כשבועיים אין שיפור פני לרופא הילדים לבדיקה.

שלום רב, ראשית, אבקש רק מאיש צוות רפואי לענות לשאלתי. הנני אמא ל 3 ילדים מקסימים: בת 5, בן 2.5 ובת כמעט 3 חודשים. שאלתי היא לגבי התינוקת הקטנה: כאמור היא כמעט בת 3 חודשים. יוצרת קשר עין ועוקבת במבטה, בעיקר אם לפתע אני נכנסת לשדה הראיה שלה או יוצאת ממנו - ממש נראה שהיא מחפשת אותי במבטה. אולם, היא טרם מחייכת חיוך "חברתי"... כלומר, היא מחייכת חיוך שהוא לא חברתי: מחייכת לארון, לציורים שעל הקיר , לחלון ועוד .... אך כשאנחנו מסים לעודדה לחייך אלינו - לרוב אנחנו יוצאים מאוכזבים. היו מספר פעמים שחשבנו שהיא החזירה לנו חיוך, אך זה לא וודאי. התרשמתי כמה פעמים שהיא "עונה" לי כשאני "משוחחת" איתה... היא כאילו מפנה גופה אלי- ועושה לעברי קלות שלכאורה ייחשבו כדיבור. לעיתים, כשהיא רוצה לצאת מהעגלה ובוכה - אני מגיעה אליה וכל גופה "מדבר" אלי ומבקש לצאת, היא נועצת בי מבטים וממש "מתחננת" שאוציא אותה מהעגלה. אציין כי היא נולדה בשבוע 38 ועם קלאב-פוט דו"צ. כמו כן, אנחנו עדיין בבירור שמיעתי מאחר ולא עוברת בדיקות שמיעה , על אף שניקבע כי עצב השמיעה תקין. ככל הנראה סובלת ממים באוזניים. אינני זוכרת מתי הגדולים התחילו לחייך. יש לנו תור בשבוע הבא לטיפת חלב. אודה לתשובת איש צוות אני מודאגת מאוד מעניין החיוך החברתי ..... תודה

לקריאה נוספת והעמקה

חיוך קורה לרב בגיל זה אך, יתכנו שינויים . את מציינת קשר עין, ועוקבת במבט. כמו כן ירידה בשמיעה שיכולה לתרום לעיכוב. מציעה להמשיך לנסות לגרום לחיוך וקשר עין ולראות אם אין שיפור במהלך שבועיים לפנות לרופא הילדים.

01/05/2017 | 18:05 | מאת: הילה

בני בן שבעה וחצי חודשים מתהפך לשני הכיוונים,מסתובב על צירו ובשבוע האחרון החל לזחול גחון בנוסף מדי פעם מנסה לעלות על שש עם תחילת זחילת הגחון הוא החל להקשית את גבו. האם תקין?

02/05/2017 | 17:32 | מאת: הילה

הוספתי תמונה אך לא רואה בגוף ההודעה

קשה להבין מהי הקשתה של הגב. יש מנח שנקרא מטוס שאופייני בגיל זה כשהתינוק על הבטן מניף ידיו ורגליו לצדדים ומקשית מעט הגב. אם לכך מתכוונת מתאים לגיל.