קוצר נשימה ריפלוקס והקאות

דיון מתוך פורום  מחלות ריאה

21/03/2019 | 03:43 | מאת: dan

שואל עבור אימי בת 59, לפני 3 שבועות שפעת/זיהום ויראלי, מאז שיעולים ריפלוקס קוצר נשימה והקאות בעיקר בלילה, התעוררות לפחות פעם בלילה עם התקף קוצר נשימה חריף, היו 3 התקפים עם הקאה חריפה הרופא איבחן ברונכיטיס אקוטי ו GERD, צילום חזה יצא תקין ללא דלקת ריאות רופאת משפחה סירבה להפנות למיון ואחרי ויכוח נתנה כדורים OMEPRADEX ו REKOD, אימי טרם לקחה מחשש לתופעות לוואי מאז עבר שבוע והתסמינים ממשיכים, בהקאה אחרונה הלילה יצא דם האם המצב מסוכן/מחייב פניה למיון? לגבי התרופות חייב לקחת?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, אומפרדקס היא תרופה נגד חומציות ורקוד נגד שיעול. נראה לי שהתרופות יכולות לעזור. אם אין מצב חירום של קושי משמעותי בנשימה או של הקאה דמית לא הייתי פונה למיון. כדאי לעשות בדיקות דם ואם יש סימני דלקת לבקש אנטיביוטיקה.

22/03/2019 | 13:43 | מאת: dan

צירפתי בדיקות מיון מאתמול, בבדיקת דם CRP גבוה אבל לא נתנו אנטיביוטיקה, זה מתחייב? (השפעת החלה מוירוס) כרגע יש חום קל וסימנים קלים של הצטננות כנראה חזרו דרך הדבקה איזה טיפול יותר בטוח האינהלציה או 2 הכדורים? מותר לשלב סירופ לשיעול?

שלום, הטיפולים בטוחים. האינהלציות יותר בשביל קוצר הנשימה והכדורים לשיעול ולליחה. אפשר לשלב סירופ.

24/03/2019 | 01:27 | מאת: dan

לכדור REKOD יש אזהרה של משרד הבריאות שהוא גורם לדיכוי נשימה ומוות: https://www.health.gov.il/NewsAndEvents/Recall_drugs/DocLib1/codeine.pdf ואומפרדקס שהוא מסרטן: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5038653,00.html הסיכון הוא רק בשימוש ממושך (במחלה כרונית)? או גם אם לוקחים לזמן קצר?

מנהל פורום מחלות ריאה