דם בזרע, בבדיקות כל תקין

דיון מתוך פורום  אורולוגיה אונקולוגית

31/01/2019 | 02:14 | מאת: מיכה

בן 48, לפני כשלושה שבועות היה די הרבה דם בזרע, מאז היו מספר פעמים של דם חום ובפעם האחרונה דם אדום או ורוד בכמות נמוכה יחסית לפעם הראשונה. בדיקות דם תקינות, שתן תקין, psa 1.24. הייתי בבדיקת אורולוג, מישש את האשכים , בדק את הערמונית, לא מצא כלום. עדיין יש דם, האם ישנם עוד בירורים שחשוב לעשות על מנת לשלול דברים מסוכנים? דבר שני, די כאבה לי בדיקת האשכים בסוף וכואב גם אחרי, הבדיקה היתה יחסית אגרסיבית, זה תקין שכואב אחרי הבדיקה? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום מיכה. כשיש דימום בתוך הערמונית או בשלפוחיות הזרע, הדם יוצא בשפיכה. בגלל שלוקח לזה הרבה זמן להתפנות, זה יכול להימשך גם כמה חודשים אחרי שהדימום אירע בפועל. חשוב לנו לשלול סרטן אשכים וערמונית, אבל נדיר שהם מתבטאים דווקא בדימום בזרע. ברוב המקרים אנחנו לא מוצאים סיבה מיוחדת ואז אנחנו מניחים שמדובר בכלי דם קטן שדימם והפסיק. יש שחושבים שזה יכול לקרות יותר אצל גברים שלא קיימו יחסי-מין במשך זמן רב. לגבי שאלתך השניה, בדיקת אשכים יכולה להיות לא נעימה, ואם לוחצים על האשך, היא יכולה לכאוב (מדובר באזור רגיש יחסית בגוף).

31/01/2019 | 13:26 | מאת: מיכה

אין לי שום תלונות על השתן, בבדיקת שתן לא מצאו אפילו כדורית דם אדומה אחת (רשום אפס), לא צריבה, לא כלום- אולי כדאי לעשות ציטולוגיה של השתן? מבחינת יחסי מין, אני מקיים לעיתים די תדירות, דם בזרע יכול לנבוע גם מסוג של חבלה בצינורות מהאשכים לערמונית? האורולוג אמר שאפשר, לא חייב, לבדוק את האשכים על מנת לשלול גידול שלא מורגש במימוש- אני כמובן אעשה.

אתה יכול להסתפק ב-US אשכים ובבדיקות שכבר עשית, אם כמובן כל הבדיקות היו תקינות.

07/02/2019 | 12:51 | מאת: מיכה

הרבה תודה. האורולוג לא התרשם, אמר שזה ייעלם. הדימום כבר כמעט לא נראה בזרע (עבר חודש) אבל אולי יחזור, יכול להיות שהיתה שם איזו טראומה או משהו שקורה. את ה-U.S אשכים אני בכל מקרה אעשה, שוב תודה ושבת שלום.

מנהל פורום אורולוגיה אונקולוגית