דליפת שתן קלה במאמץ ואוסטאופורוזיס

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

10/03/2020 | 20:55 | מאת: דנה

שלום ד"ר פיינר, שמי דנה ואני בת 40, רזה, שוקלת 52 ק"ג, 1.68. יש לי דליפת שתן קלה במאמץ (בערך פעם בשבועיים) בעיקר בזמן התעטשות, קפיצה או ריצה (נמנעת מקפיצה וריצה). בנוסף אני נמצאת בקבוצת סיכון לאוסטאופורוזיס (אימי חלתה בזה בסביבות גיל 60). שאלתי- האם כדאי להימנע מהרמת משקלים כבדים? מבחינת דליפת שתן הבנתי שזה לא רצוי (יכול להחמיר) אך מצד שני מבחינת צפיפות העצם אי הרמת משקלים כבדים יכולה להחליש את העצם. כיצד רצוי להתנהל ביום יום מבחינת הרמת משקלים כבדים וממה רצוי להימנע כשיש דליפת שתן קלה? על מה חשוב להקפיד כדי לחזק את העצם?

לקריאה נוספת והעמקה

דנה שלום, ראשית אוסטאופורוזיס בגיל 60 שכיח, בהינתן שהפרשת ההורמון אסטרוגן מהשחלות מסתיימת בממוצע סביב גיל 50+. בגיל 40 עדיין מוקדם במרבית המקרים לחשוש מאוסטאופורוזיס. יחד עם זאת פעילות גופנית ככלל ופעילות תומכת עצם בפרט רצויות בכל גיל. מבחינת דליפת השתן במאמץ - הדרך להתמודד עם הבעייה היא לטפל בה ולא להימנע מפעילות גופנית מחשש שתחמיר את דליפת השתן. קיימים כיום מגוון רחב של טיפולים בדליפת שתן במאמץ ובהחלט ניתן למצוא את הטיפול שיתאים למצבך ולהעדפותיך ויאפשר לך להמשיך להיות פעילה ככל שאת חפצה. לשם כך כדאי לפנות לייעוץ אורוגינקולוגי. בברכה, דר' בני פיינר, מנהל היחידה לאורוגינקולוגיה ורצפת האגן

18/03/2020 | 17:54 | מאת: טל

בנושא אוסטאופורוזיס חשוב מאוד לקחת תוספי סידן, מבחינה זו הסידן האמורפי נספג הכי טוב, פי כמה מסידן רגיל, ואפשר לקחת אותו גם בין הארוחות.

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן