סאקרוליטיס fmf והריון

דיון מתוך פורום  דלקות מפרקים

27/06/2019 | 06:15 | מאת: אופיר

אני מאובחנת עם סקרוליטיס ו fmf מטופלת בכולכיצין 1.5 מג וסלזופירין 2000 מג . נמצאת בשבוע 10, בבדיקות דם שגרתיות לפני ההריון מלבד crp שהיה גבוה במקצת 1.5 הכל היה התקין. מאז ההריון הבדיקות קצת השתבשו, crp 3.3, esr= 39 alt= 40 ast=36 ldh lactic =455 sodium =147 הסוכר ירד מ 99 ל 82 המוגלובין ירד מ 14 ל 13 האם השינויים הללו יתכנו בשל התרופות ? כאשר בדקתי לפני ההריון נמסר לי כי התרופות בטוחות לשימוש במהלך ההריון בדיקת saa לפני ההריון גם היתה מעט גבוהה מהנורמה האם ייתכן כי התפתחה פגיעה בכבד/בכליות מהשימוש בתרופות? או האם זו השפעה הגיונית במהלך הריון בשילוב התרופות. ההריון הזה הינו הריון יקר ולאחר שנים של נסיונות חוששת מאוד לעובר ולהריון אודה לחוות דעתך ולהצלצותיך מה לעשות כמובן שנקבע תור לרופא המטפל אך מועד התור עדיין רחוק. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ברכות על ההריון. קולכיצין וסלזופירין הן תרופות בטוחות לשימוש בהריון. חלק מהשינויים שתארת יכולים לקרות בהריון אך חלקם מצרכים מעקב . למשל איני יודע כמה זמן את מקבלת סלזופירין. אם התרופה ניתנה ב 3 חודשים האחרונים אזי הפרעה בתפקודי כבד מחייבת התייחסות רציניצ ואולי הפסקה. לא ברור מדברייך מדוע את נוטלת סלזופירין בכלל שכן זו אינה תרופה לסקרואילאיטיס ולא ל FMF. נא יידעי את הראומטולוג שלך על ההריון ודאגי שהגניקולוג שלך והראומטולוג שלך מתקשרים.

27/06/2019 | 08:52 | מאת: אופיר

תודה, אכן מאובחנת גם עם סקרוליטיאיס וגם fmf, מטופלת בסלזופירין כחצי שנה בדיקות בשלושת החודשים הראשונים היו תקינות. השינוי בבדיקות החל לאחר ההריון. כמו כן שכחתי לציין שבשלושת החודשים האחרונים חלה ירידה משמעותית במשקל כ 10 קג (ללא הקאות ולמרות ההריון). אמנם סובלת מעודף משקל אבל זה לא דבר שאופייני להריון. והכל מלווה בפריחה באיזור הזרועות בית השחי והחזה. כמובן שאיידע את הרופא בדבר ההריון מנסה בינתיים להקדים את התור.

מנהל פורום דלקות מפרקים