סימפטומים מדאיגים

דיון מתוך פורום  שבץ מוח ומחלות כלי דם של המוח

18/07/2010 | 16:31 | מאת: ערן

שלום, הנני בן 36. לפני כחודשיים התחלתי לסבול מזרמים בכפות הידיים וכן מכאבים ומקושי להפעיל את כפות הידיים שהופיעו בעיקר במהלך הלילה ובבוקר. בהתחלה כפות הידיים חזרו למצב נורמאלי במהלך היום אולם בתוך שבועיים המצב החמיר והסימפטומים לא נעלמו במהלך היום. בנוסף הופיעה במקביל תחושת עייפות ניכרת בשתי הידיים לכל אורכן (אמה+זרוע). פניתי לנוירולוגית בקופ"ח אשר ערכה לי בדיקה נירולוגית שהייתה תקינה. נשלחתי על ידה לבצע בדיקת EMG בידיים שגילתה כי קיימת אצלי תסמונת התעלה הקרפלית. בחודש האחרון החמירו הסימפטומים והחלו להופיע אצלי קפיצות שרירים בכל הגוף המופיעות בעיקר במצב מנוחה. בהתחלה בתדירות של 3-4 פעמים ביום וכעת בתדירות גבוהה יותר. בנוסף אני סובל מרעידות בכפות הידיים ובאצבעות ומתחושה של רפיון ועייפות ניכרת בשתי הידיים (לכל אורך הידיים) המלווה בכאבים בזרוע ובכתף יד שמאל וכן מהתכווצויות שרירים ברגליים ומעייפות רבה. כמובן שנלחצתי מאוד לאחר שקראתי חומר באינטרנט והגעתי לכל מיני מחלות נוירולוגיות קשות. לפני שבועיים חזרתי שוב לנוירולוגית שערכה שוב בדיקה נוירולוגית שיצאה תקינה ושלחה אותי לבצע בדיקת EMG חוזרת, גם בידיים וגם ברגליים.גם הבדיקה הזאת, שבוצעה בשבוע שעבר, הייתה תקינה למעט תסמונת התעלה הקרפלית בה חלה החמרה מאז הבדיקה הקודמת. בנוסף, גם בדיקות רמת מגנזיום וסידן בדם שביצעתי, נמצאו תקינות. למרות זאת אני בחרדה, הגם שלא נמצא שום ממצא מלבד התסמונת הנ"ל. אציין כי אני נוטל בקביעות אספירין לדילול דם (מניעה) וכן סטטינים (20 מ"ג ביום) בגלל עודף כולסטרול ונטייה גנטית במשפחתי. את הסטטינים הפסקתי ליטול, בהוראת רופא המשפחה, לפני כחודשיים. הייתי מבקש לדעת האם במחלות נוירולוגיות כדוגמת ALS, קיים שלב התחלתי בו החולה חש בסימפטומים של המחלה בעוד בדיקת הנוירולוג ובדיקת EMG אינן יכולות עדיין לגלות דבר ? האם ניתן לשלול קיומן של מחלות נוירולוגיות על סמך בדיקת נוירולוג ובדיקות ה- EMG באופן כמעט ודאי, כאשר אלו תקינות ? אילו מחלות מאופיינות ע"י קפיצות שרירים, רעידות וחולשה בגפיים מלבד ALS ? כאמור, אני ממש חרד נוכח התגברות הסימפטומים ואודה מאוד לתשובתך, ערן

לקריאה נוספת והעמקה
18/07/2010 | 21:39 | מאת: ד"ר חן הלוי

ב ALS אופייני כי הבדיקה הנוירולוגית וה EMG פתולוגיות לפני שהחולה מרגיש משהו. תופעות נוספות שגורמות לקפיצות הן הפרעות מטבוליות (אי"ס כליות, היפרטירואידיזם, ירידת בסידן) והפרעות חרדה.

19/07/2010 | 15:13 | מאת: ערן

ד"ר הלוי, תודה רבה על התשובה המהירה ועוד שתי שאלות ברשותך-האם מתשובתך אפשר להבין כי אילו היה מדובר במחלת ALS, אזי המחלה אמורה הייתה להתגלות לאור העובדה כי קיימים אצלי סימפטומים המאפיינים את המחלה כמו חולשה בידיים וקפיצות שרירים מרובות ? האם לאור זאת יש מקום לדעתך להמשיך בבירור נוירולוגי לאיתור מחלות אחרות, או שמא לחפש את מקור הבעיה בתחום אחר ? (כאמור, שתי בדיקות הנוירולוגית ושתי בדיקות EMG נמצאו תקינות למעט תסמונת התעלה הקרפלית).

מנהלי פורום שבץ מוח ומחלות כלי דם של המוח