Pfo - חרדות מרגע האבחון

דיון מתוך פורום  שבץ מוח ומחלות כלי דם של המוח

12/09/2020 | 00:03 | מאת: טלי

היי , לפני שבוע גילו אצלי pfo , חייה עם זה כבר 20 שנה ללא ידיעה, כעת לאחר האבחון לא הפסקתי לחקור ולהבין מה הסיכונים ומה זה אומר בכלל , מאז אני בחרדות בלתי פוסקות שכל רגע שעובר משהו יכול לקרות לי , ואולי דווקא עכשיו יווצר קריש דם. חיה בחרדות בכל רגע שעובר. בנוסף אני גם נוטלת גלולות סרזט , האם יש סיכון גדול יותר להיווצרות קריש? איך אני יכולה להפסיק לדאוג כל כך?

לקריאה נוספת והעמקה

באיזה הקשר התגלה הPFO? האם בהקשר של שבץ מוחי? חסרים פרטים. כעיקרון אין מה לדאוג שכן להרבה אנשים (כ20-25% מהאוכולוסיה יש PFO) ורובם המכריע לא מודע לכך כמו שציינת. הסכנה העיקרית הפוטנציאלית הינה תסחיף פרדוקסלי קרי קריש דם הנוצר המערכת הורידית ועובד דרך הPFO למערכת העורקית ומשם למוח או למקום אחר בגוף אך לא מדובר בתופעה שכיחה. את מוזמנת להערכה במסגרת מרפאת לב- מוח בבילינסון או הערכה של נוירולוג המומחה בשבץ מוחי. במידה ולא היו אירועים נוירולוגיים כלל את יכולה להגיע למרפאת מומי לב מולדים בבילינסון וכאמור לא צריך להיכנס לחרדה כעת.

יכולה ליצור קשר במייל של בילינסון

13/09/2020 | 12:39 | מאת: טלי

נשלחתי לבדיקה bubble test בעקבות מגרנות. שם התגלה דלף. הופנתי גם להולטר לב ואקו לב דרך הוושט. האם יש קשר ישיר למגרנות? בדיוק ביומיים האחרונות חווה התקף מיגרנה משמאל והיום מימין , שנהיים חזקים וחדים יותר כשאני קמה מהמיטה. שואלת שוב בנוגע לגלולות סרזט, האם אין בעיה בהקשר לגילוי של הpfo?

מנהלי פורום שבץ מוח ומחלות כלי דם של המוח