התייעצות חשובה.

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

17/08/2019 | 15:56 | מאת: לימור

שלום, חליתי לפני חודשיים בסרטן השחלות. עברתי ניתוח משמעותי, הוצאו כל האיברים הנגועים, ונשארו גרורות מועטות על פני המעי. כרגע הטיפול שאני מקבלת הוא: קרבופלטין טקסול. לפני כל טיפול (הטיפול הוא שבועי, אני מקבלת גם אקינזאו נגד בחילה), וסטרואידים, מפני שאני אלרגית לטקסול. בשבוע הבא אני אמורה להתחיל לקבל גם אווסטין. הקשר לשאלתי בענייני הלב הוא: לפני גילוי המחלה - היה לי לחץ דם גבוה, ולקחתי טריטייס 2.5 מ"ג - פעמיים ביום. לאחר תחילת הטיפול הכימותרפי, שמתי לב כי לחץ הדם שלי לא גבוה, אפילו סביר, ולפעמים אפילו מעט נמוך. הבעיה הנוספת היא הדופק שלי שגם יורד, והוא יורד אפילו לערכים של 45-48. לרוב הוא עומד על 58- 60. כשאני רואה שכך הדבר, ולחץ הדם יורד - אני מפסיקה את השימוש בטריטייס למספר ימים, ואם אני רואה עליה מסויימת ולו קטנה של לחץ הדם, אני לוקחת שוב את הטריטייס. מה עלי לעשות כעת ? הדופק הנמוך מטריד אותי מאוד. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

אם אלו טווחי הדופק כרגע - זה לא צריך להטריד, במידה והדופק יורד מתחת ל 55 ומלווה בחולשה ולחץ דם נמוך צריך לחפש את הסיבה ולטפל. אם לחץ הדם נמוך רב הזמן יתכן וניתן להפסיק את הטריטייס ולעקב.

18/08/2019 | 16:14 | מאת: לימור

תודה על תשובתך, ושאלה נוספת - האם יש תרופות נגד לחץ דם שאינן מורידות בצורה כזאת את הדופק, או שכולם גורמות להאטת הדופק ? תודה

רב התרופות ללחץ דם לא משפיעות על הדופק , טריטייס לא מוריד דופק. רק חוסמי ביתא כמו קרדילוק או נורמיטן משפיעים גם על לחץ הדם וגם על הדופק.

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים