נוגדי קרישה ופרפור פרוזדורים

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

15/07/2019 | 13:04 | מאת: אלדר

שלום רב, אני בן 66 עם פרפור פרוזדורים התקפי כבר 4 שנים בערך לא היה לי פרפור שידוע לי. אני לוקח פרופיקס 300 מג פעמיים ביום טריטייס ונורבסק ללחץ דם וקטריה לדילול דם. רציתי לשאול האם הקרטיה זה מספיק או שיש לעבור למדלל דם מהקבוצות החדשות יותר? ואם כן באיזה מינון מתחילים? אשמח לתשובה ותודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

ההחלטה לגבי אספירין או תרופה חזקה יותר לדלול דם קומדין /NOAC נקבעת על סמך מספר פרמטרים הנקראים CHAD VASC . רופא המשפחה או הקרדיולוג יחשבו את הסיכון שלך ויחליטו האם מספיק אספירין או צריך תרופה מקבוצת ה NOAC .

19/07/2019 | 13:39 | מאת: אלדר

תודה רבה על התשובה. הייתי אצל הקרדיולוג בקופה שחישב את הפרטמרים ואמר שיש לי 2, שזה לחץ דם גבוהה וגיל 66. הוא אמר שהוא שולח בקשה לקופת חולים ויאשרו לי אליקוויס ואז אפשר להתחיל לקחת. אבל התשובה מהקופת חולים היא שלא מגיעה לו את התרופה הזאת, למרות שהקרדיולוג אמר שצריך והוא שלח את הבקשה. האם יש לך ניסיון עם הדבר ויש מה שניתן לעשות עם זה?. כי התרופה יקרה ללא אישור. תודה ושבת שלום.

הקרדיולוג צודק ה CHAD VASC שלך הוא אכן 2 - גיל ויתר לחץ דם וכן אתה צריך לקחת תרופה ממשפחת ה NOAC - אליקוויס פרדקסה אן קסרלטו.

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים