דופק במנוחה 90 ל"ד 90/130 בדיקות תקינות
דיון מתוך פורום קרדיולוגיה - מבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בן 48, גובה ומשקל תקינים, אין הסטוריה. התגלה בבדיקה שגרתית מקרית. בהנחה שהבדיקות - אקו לב, כליות וכו' תקינים כלומר לא נמצאה סיבה ספציפית. השאלה: האם כדאי רק לטפל בהורדת הלחץ דם (הומלץ דיזותיאזיד), או שאולי כדאי גם לשלב חוסם בטא? הורדת הדופק ל 70+- (למשל על ידי נורמיטן). שאלתי 2 רופאים וכל אחד טוען אחרת...
ברור שצריך לטפל בלחץ הדם. באיזו תרופה ? דיזותיאזיד הוא כדור משתן חלש שבטח לא צריך להיות התרופה הראשונה. חוסם ביתא יכול לבא בחשבון כמו גם חוסם סידן או תרופה ממשפחת ACEI
תודה רבה!. בהמשך לתשובתך - האם נורמיטן (שהוא גם מוריד את הדופק) הוא כיוון טוב? איך קובעים? האם כדאי להתייחס גם לנושא הורדת הדופק או שרק ללחץ דם?
נורמיטן הוא בהחלט אחת האופציות. איך קובעים ? כשאין מחלות רקע שצריכות לכוון לתרופה ספציפית פשוט מנסים...