נטילת כדורים לאחר צנתור

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

27/10/2018 | 07:04 | מאת: שבתאי

לפני 6 חודשים עברתי צנתור. היו לי שתי הצרויות, שטופלו בסטנטים. קיבלתי סט של כדורים (כולסטרול, קרישה, לחץ דם), ומעוניין להפטר מהם. האם שינוי אורח חיים יכול לאפשר הפסקת נטילת כדורים לאחר התקף לב? האם קיימות בדיקות, שמאפשרות מעקב אחר מצב כלי הדם/טרשת העורקים?

לקריאה נוספת והעמקה
27/10/2018 | 17:25 | מאת: Big Nog

לפני קבלת תשובה מהרופא הייתי מציע שתציין בדיוק אילו תרופות אתה נוטל ומה המינון. כמו גם אילו תסמינים חווית עד לפני הצנתור (במידה והיו) וערכי לחץ הדם. לעניות דעתי, אך ורק אם לחץ הדם שלך נמוך מ115/75 כשאתה על תרופות במינון נמוך ניתן לנסות לשמר את זה ללא שימוש בתרופות ולהישאר במעקב. אבל שוב, תלוי באיזו תרופה מדובר, מאחר ותרופות ליתר לחץ דם מקבוצות שונות משמשות בעיקר גם למניעת החמרה וטיפול במחלות לב, ולא רק להורדת לחץ דם. אותו הדבר לגבי הכולסטרול ומדללי הדם - אם בבדיקות שעשית התגלו רמות גבוהות במידה משמעותית, חד משמעית אין אפשרות להפסיק עם התרופות. בכל אופן, אם הגעת לחסימת עורקים שהצריכה צנתור המשמעות היא שאתה לוקה במחלת לב כלילית ולכן אם ברצונך להאריך ימים תמשיך עם התרופות, ולדעתי לכל היותר תוכל לרדת במינון (בהמלצת קרדיולוג כמובן) אך לא להפסיק אותן. בהצלחה ובריאות!

שמחתי לקרא שיש לי "עוזרים " בפורום המייעצים בעילום שם... הדברים שנכתבו הם במקרה זה בהחלט נכונים ובגדול אוסיף שלאחר צינתור טיפולי ישנה כנראה אינדיקציה ברורה לכל כדור שאתה מקבל כולל דילול דם הורדת כולסטרול ועוד. שינוי אורח חיים הוא בהחלט חשוב אבל הוא לא מהווה תחליף לטיפול תרופתי. במידה וקיימות תופעות לוואי מהכדורים ניתן להיוועץ בקרדיולוג מה לעשות.

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים