סחרחורות, מנייר ואגיסרק

דיון מתוך פורום  סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)

13/10/2016 | 21:36 | מאת: דלית

כבר כמה חודשים שאני סובלת מרעשים באזניים, ירידה בשמיעה באוזן אחת, חולשה והתקפות קשות של סחרחורות אחת לחודש. האבחנה המשוערת היא מנייר ואני ממתינה לבדיקות. בינתיים התחלתי טיפול באגיסרק. המינון שנקבע הוא לי הוא 3 כדורים (16 מ"ג) ליום למשך שבועיים, אחרי כן שני כדורים ליום במשך שבוע, אחרי כן כדור ליום במשך שבוע ואחרי כן אני אמורה לנסות להפסיק עם הכדורים אם ארגיש טוב. אחרי שלושה ימים שבהם לקחתי 3 כדורים ליום אני מרגישה רע, עם כאבי ראש חזקים ובחילה. האם יתכן שהמינון גבוה מדי בשבילי (הבנתי שקיבלתי את המינון המקסימלי,ואני שוקלת רק 55 ק"ג)? האם אפשר לנסות להוריד קצת את המינון?

לקריאה נוספת והעמקה
16/10/2016 | 10:28 | מאת: ד"ר יעקב בן דוד

שלום דלית המינון של האגיסרק לא מאד גבוה למרות משקל הגוף שציינת. בגרמניה יש כדורים של 32 מ"ג. ונותנים 3 כדורים ליום. אך ברפואה יש לעתים חוסר התאמה אישית של טיפול מסוים . בד"כ , האגיסרק או בשמו הנוסף בטיסטין הוא היסתמין - שעוזר ע"י הרחבת כלי דם קטנים - כמו אלה באוזן הפנימית. לא אמורות להיות תופעות לוואי כלשהן אם הכדור נלקח לאחר הארוחות. מומלץ לשקול מתן התרופה בעיקר במקרי אסתמא וכיב קיבה או תריסריון.אם אכן המדובר במחלת מנייר ( יש מחלות אחרות שגורמות לקוי שמיעה טנטון וסחרחורות )בד"כ תרופה משתנת קלה כמו אורמוקס או דיזותיאזיד עלולה לעזור. יש כמובן להתייעץ עם המומחה שמטפל בך. בברכה ד"ר בן דוד

16/10/2016 | 10:58 | מאת: דלית

במקרה יש לי גם אסתמה (ואני משתמשת במשאף פליקסוטייד לטיפול). האם זה בעייתי עם אגיסרק? בינתיים (אחרי חמישה ימים) אני מרגישה בסדר מבחינת הנשימה.

מנהל פורום סחרחורת וטינטון (רעשים באוזניים)