הרחבת כלי דם: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

פצע סוכרתי: חשוב למנוע, ניתן לטפל

פצעים מזוהמים כתוצאה מסוכרת מעוררים דאגה גדולה ומוצדקת - ואף עלולים להסתיים בכריתת גפיים! קחו אחריות על הסוכרת והקפידו על תזונה ופעילות גופנית, כדי למנוע סיבוכים. במקרה שנוצר סיבוך והופיע פצע סוכרתי, יש לטפל בפצע בהקדם, באמצעות חבישה מיוחדת, תרופות מרחיבות כלי דם וגז אוזון סוכרת היא מחלה כרונית ומאתגרת ביותר, השולחת זרועות ארוכות שמשפיעות כמעט על כל תהליך מרכזי בגופם של הסובלים ממנה. אחד החששות הגדולים ביותר של אנשים שחיים עם המחלה נובע מהסיכון להיווצרות פצעים שעלולים להזדהם, לגרום לכאבים קשים ואף לכריתת איברים. כדי להימנע מכך, חשוב להבין ממה נגרמים הפצעים האלה, מדוע הם שונים מפצעים בקרב כלל האוכלוסייה וכיצד נראים סימני האזהרה. בכך נעסוק במאמר זה. חשוב להגיע לבדיקות שגרתיות. צילום: שאטרסטוק   מדוע סוכרת גורמת לפצעים חמורים בגוף? הפציעות כתוצאה מהמחלה עלולות להיגרם כתוצאה ממספר סיבות. ראשית, שיעור גבוה של סוכר בדם מחליש את מערכת החיסון, דבר שמאפשר לחיידקים לגרום לזיהומים עוצמתיים יותר ומאט את זמן ההחלמה. בנוסף, שיעור גבוה של סוכר בכלי הדם מאט...

סיבות אפשריות ומצבים דומים להרחבת כלי דם

הרחבת ורידים - תמונת המחשה
הרחבת ורידים הטיפול באוליגוזואוספרמיה ובאסטנוזואוספרמיה (מיעוט זרע ותנועתיות פגועה) ברפואה סינית מסו...
ללמוד עוד על הרחבת כלי דם
מיגרנה VS כאב ראש-תמונה

על אף ההבדלים ביניהם, רבים מבלבלים בין מיגרנה לכאב ראש רגיל...

מאת: מערכת זאפ...
14/11/2010
תרופות פסיכיאטריות: הגישה במזרח-תמונה

הן פותרות מצבים קשים של פסיכוזה ומאניה-דיפרסיה, אבל האם...

מאת: אתר תמורות
06/02/2007
פצע סוכרתי: חשוב למנוע, ניתן לטפל-תמונה

פצעים מזוהמים כתוצאה מסוכרת מעוררים דאגה גדולה ומוצדקת -...

מאת: המרכז לרפואת...
18/02/2019
הפרעות בתפקוד מיני: המדריך המלא-תמונה

30% מהגברים מעל גיל 50 סובלים מהפרעה בתפקוד המיני, אולם רק...

מאת: פרופ' יוזה...
12/02/2012
אולי יענין אותך לדעת...
אנגיוגרפיה פלואורסנטית - תמונה
אנגיוגרפיה פלואורסנטית
אנגיוגרפיה פלואורסנטית מבוצעת...
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל להרחבת כלי דם?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

הרחבת כלי דם: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום ד"ר, אני בן 31 עם תסמונת מרפן. אינני לוקח שום תרופות מרשם. הנני לוקח תוספי מזון הבאים: בי 12, מגנזיום וויטמין די. מלפני חודש, אולי קצת יותר, התחלתי לקחת תוסף של דקל ננסי 160 מג' פעמיים ביום בהמלצת אורולוגית. זה גם המינון שמומלץ על גבי הקופסה, בשביל לטפל בהליכה מרובה לשירותים להתלת שתן, כנראה בגלל דלקת ערמונית שלא ידעתי שיש לי. הרופאה המליצה לנסות. מאז התחילו לי תופעות לוואי של כאבים בחזה בצד שמאל, ובאותו הצד רק מכיוון הגב, דופק לב מהיר ולא סדיר, חולשה כללית, חרדה, אי שקט, הליכה מרובה לשירותים וחוסר שינה. במהלך פרק הזמן גם ביקרתי את השיננית והיא ציינה בפני שאני מדמם יותר מידי מהחניכיים (למרות שאני מטפל מצוין בשיניים). לפני התחלת הטיפול הרגשתי טוב. עשיתי רנטגן, אקו לב, שלא הראו משהו מיוחד. הרופאה הכללית שלי אמרה שזה כנראה רק חרדה, אבל התשובה שלה לא סיפקה אותי כי זה לא נשמע לי סביר מספיק. בהתחלה קישרתי את התופעות למשהו אחר - שאיפת אבק של אבקת חוואר בעת פתיחת הקופסה לצורך הכנת משחת שיניים טבעית - רופאת ריאה שללה את זה על סמך הרנטגן. אבל רק היום קשרתי בין תופעות הלוואי שלי ללקיחת הדקל שזו סיבה סבירה - לאחר חיפוש קטן בגוגל בעברית ובאנגלית - תלונות דומות מאוד של אנשים אחרים וקריאת מידע על תופעות לוואי אפשריות. היום הפסקתי לקחת את התוסף. אני בטוח ב 99% שזה בגלל התוסף. יש לי תור לאורולוגית ביום שני. מה עליי לעשות כדי להחזיר את המצב לקדמותו? האם כל זה בגלל שהתוסף מוריד את רמות ה DHT בגוף כמו פרופסיה וזה בעצם הוציא את הגוף לגמרי מאיזון? נהייתי מאוד חרד - אינני מסופק שזה רק מחרדה. הפסקתי את לקיחת התוסף היום ואינני מתכוון להמשיך לקחת אותו. האם התופעות יחלפו על סמך נסיונך? היתכן כי פגעתי באיזשהו איבר בגוף? קראתי על אנשים שפגעו בעצמם לצמיתות בעקבות שימוש בדקל. אני מקווה לחזור לעצמי וכמה שיותר מהר. מבקש את עזרתך ועידודך. תודה מראש.

שלום מעולם לא נתקלתי בתופעות כאלו במטופלי שלקחו את התרופה. בברכה

התופעות אכן בגלל הדקל - לאחר הורדת הכדורים של הדקל - התופעות שהיו לי כמעט נעלמו, השינוי היחיד שעשיתי זה הפסקת הכדורים של הדקל מיום שישי. אני עדיין מרגיש קצת כאב בחזה אבל אני מאמין ומקוה שזה יעבור כמה שיותר מהר. כל הנזקים הפוטנצייאלים הדקל רשומים בחיפוש בגוגל. לידיעתך ואלו שלוקחים את הכדור. צריך פשוט להיות קשובים לכל שינוי בריאותי שמתרחש לרעה ומיד להפסיק את הכדור. אני מודה לאלוהים שהתעוררתי בזמן. רק בריאות. (אציין שאינני לוקח שום תרופת מרשם - כך שסיבוך עם תרופה הוא לא הסיבה).

היום 11.2018. לפני 4 ימים לקחתי דקל ננסי. אני לא נוטל שום תרופת מרשם או אחרת. בבת אחת התחילו לי תופעות לוואי דקל ננסי, בדיוק כמו שתארת לחץ בבטן באזור תחתון מאחורה, פעימות דברים שמעולם לא קרו לי, וירידה מהירה של לחץ דם וכצעט התעלפות. בתחילה לא קישרתי את ה לדקל ננסי. אבל ברגע מסוים חשבתי שזה יתכן וקשור. עכשיו מעיון בתגובות זה ברור. זה מוריד לחץ דם יתכן רק אצל חלק מהאנשים. זה כדור מסוכן לאנשים מסוימים. הפסקתי ומנסה לעלות לחץ דם, זה גרם גם לתגובות נוספות שמעולם לא ררו לי, בבת אחת אי שקט וגם תחושת פעימות של הדם בגוף. ברגע שהבנתי נרגעתי ולא פעיתי לרופא. בקצור סכנה.

מה שמסתבר שהדקל הננסי עושה והוא שגורם לתופעות האלה, הוא דילול דם הסימטומים הם בדיוק כמו של תרופות אנטי דלקתיות nasid שניתנות לדלקת לא זיהומית, בבעיות גב. דלול הדם גורם לסחרחורת המוזרה התרחבות כלי דם ירידת לחץ דם? אבל ללא ספק זה ממש מסוכן. להפסיק לקחת.

היוש, הובחנתי על ידי רופא עור בטפיל דמודקס בלחיים. הוא המליץ לי על טיפול לייזר בשילוב משחה איברמקטין. מה דעתך על טיפול לייזר? האם צריך מרשם למשחה זו?

שלום, איברמקטין מתאים לטיפול בדמודקס ויעיל מאוד כאשר ישנה רמה גבוהה של הטפיל. הריכוז המומלץ הינו 0.5-1.0% על בסיס קרם או ג'ל פעמיים ביום למשך 3 חודשים. חשוב מאוד להקפיד על קוסמטיקה שאינה מגרה את העור ולהימנע מגורמים המחריפים את המחלה כגון:שמש, אלכוהול, מזונות חריפים, סאונה ועוד. בנוסף, במקרה שיש נגעים דלקתיים ניתן לשלב עם טיפול אנטיביוטי. במקרה של הרחבת כלי דם הטיפול הינו בלייזר. בהצלחה!

ראשית תודה על תשובתך! האם צריך מרשם? והאם רק טיפול לייזר יעלים את האדמומיות או שהמשחה יכולה גם להעלים את האדמומיות?

שלום דוקטור, באמצע הלילה קמתי עם דימום מהאף, לא דימום רציני מידי אבל בכל זאת ירד כמות של דם לא קטנה(ממש נזל מהאף) האם לקחת לזה חשיבות או שזה שטויות ? לא קיבלתי מכה פיזית באף הדימום סתם התחיל דרך אגב אני בן 21

שלום דימום אפי יכול להיות ממצא מקרי עקב פתיחת כלי דם ברירית המחיצה עקה גרוי , יובש או חיטוט באף אולם יתכן דימום עקב בעיה חמורה יוצר כמו בעית קרישת דם, יתר לחץ דם ואולי אפילו נגע בחלל האף לכן אם התופעה חוזרת כדאי לפנות לבדיקת אף אוזן גרון בברכה

שלום על אפקט הפופרס כבר דובר כמו שימושיו של הסם, השפעותיו וכו'... אבל מתוך שיחות שערכתי עם משתמשים ולא משתמשים בסם יש חילוקי דעות לגבי הנזקים שהסם גורם בטווח הקצר והמיידי וכן לטווח הארוך. אשמח לקבל תשובה מפי גורם מקצועי האם שאיפת סם הפופרס בכל מינון אפשרי גורמת לנזק תמידי לתאי המוח?

שלום אילן, "פופרס" הינו חומר כימי (אמיל או בוטיל ניטראט) המופיע בצורה נוזלית ומתנדף בקלות, פותח לטפל בחולי לב הסובלים מ"אנגינה פקטוריס" (כאבי לב עקב הספקת דם ירודה ללב) ועל כן פועל במנגנון של הרחבת כלי דם, דבר שגורם ירידה מהירה של לחץ דם והאצה משמעותית בדופק. למי שסובל מבעיות לב או לחץ דם נמוך הדבר יכול להיות מסוכן מאוד. זו גם הסיבה שאסור לקחת בשום פנים ואופן ויאגרה אם משתמשים בפופרס. לחץ הדם עלול לצנוח בצורה חדה ונרשמו כבר מקרי מוות על רקע זה. כמו כן יכולים לחוש גם כאבי ראש, בחילות, שיעול ותחושת סחרחורת. לא מצאתי עדות לנזק ישיר לתאי המוח. הסכנות הן כמתואר לעיל בנוסף לעובדה שקיימת תלות פסיכולוגית שמקשה על המשתמשים לקיים יחסי מין ללא החומר. סכנה נוספת היא שבגלל הערפול הרגעי קיימת נטייה שלא להקפיד על מין בטוח. בהצלחה, ד"ר גידי רובינטיין http://www.shrink-friendly.co.il

פורומים בנושא הרחבת כלי דם
פורום קרדיולוגיה - מבוגרים
ד"ר דני אליאן יענה על שאלות הגולשים בנושאים הקשורים למחלות לב במבוגרים,...
פורום קרדיולוגיה וצנתורים
ד"ר ארתור קרנר ישיב על שאלות הגולשים בנושאים הנוגעים למחלת לב כלילית, גו...
פורום ניתוחי לב
מנהלי הפורום ישיבו על שאלות הגולשים בכל הנוגע לתחום כירורגית לב: ניתוחי...