בטאהיסטין: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

טיניטוס: האמת מאחורי הצלילים

מה צריך לעשות אדם שנחשף לרעש חריג בעוצמתו כמו בימים קשים אלה? כל העצות ודרכי הטיפול האפשריות הטיניטוס (או הטינטון כפי שהיא מכונה בישראל) הוא תופעה מוחית שמתבטאת בכך שהאדם שומע צפצוף או שריקה באוזניו, בהעדר גירוי שמיעתי חיצוני. בימים האחרונים ולאור הלחימה בצפון והחשיפה לרעשים חזקים וחריגים של קטיושות ופיצוצים, עלה הנושא לכותרות, ומסתבר שרב הנסתר על הגלוי. חבלת רעש יכולה לגרום לליקוי שמיעה זמני, ולהופעה של תופעות שונות, כמו טיניטוס, תחושת מלאות באוזניים, ובמקרים החמורים בהם האדם נמצא בסמיכות ישירה לפיצוץ, גם לנקבים בעור התוף ולפגיעה בשווי המשקל.מרבית התופעות הפיכות, וברוב המקרים עם החלמת החבלה האקוסטית והשיפור במצב האוזן, הטיניטוס נעלם ואיננו. על מנת להבין מהו תהליך הטיניטוס וכיצד הוא נעלם במרבית המקרים יש לדעת מעט פרטים על התופעה והקשר בינה לבין ליקוי שמיעה ומצבי מתח...

סיבות אפשריות ומצבים דומים לבטאהיסטין

תרופות ורוקחות - תמונת המחשה
תרופות ורוקחות חולים כרונים רבים מפגינים חוסר היענות לטיפולים תרופתיים. גם נטילה חלקית של תרופות, בעיק...
ניסטגמוס - תמונת המחשה
ניסטגמוס ניסטגמוס עלול להיגרם מליקוי ראיה או בעיה מוחית (בעקבות טרשת נפוצה,שבץ, או גידול במח). נ...
ללמוד עוד על בטאהיסטין
טיניטוס: האמת מאחורי הצלילים-תמונה

מה צריך לעשות אדם שנחשף לרעש חריג בעוצמתו כמו בימים קשים...

מאת: ד"ר מרק טליה
27/07/2006
חדש בדוקטורס: פורום נוירוכירורגיה-תמונה

פורום נוירוכירורגיה חוזר לדוקטורס. הפורום ייתן מענה לתשובות...

מאת: מערכת zap...
11/05/2006
שאלות נפוצות מפורום נוירוכירורגיה-תמונה

רעד בידיים? עצבים פגועים? כל התשובות לכל השאלות השכיחות

מאת:
27/06/2004
שאלות נפוצות מפורום שיקום לאחר אירוע מוחי-תמונה

הפורום הייחודי לנושא שיקום מאירוע מוחי בניהולו של דר' דניאל...

מאת:
22/06/2004
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לבטאהיסטין?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

בטאהיסטין: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

למעלה משבועיים שאני סובלת מכאבי ראש חזקים וסחרחורות גם בידיבה גם בהליכה גם בעמידה וגם בשכיבה. אני לא יכולה לכופף את הראש מקבלת סחרחורת מרגישה שעומדת ליפול. ואם אני שוכבת מרגישה שמישהו מושך אותי מטה. זה קרה לפני שבועיים בערך, הרגשתי טוב .. כאשר נכנסתי למיטה הרגשץי סחרחורות פעמיים הכל הסתובב לי . ואז הרגשתי לחץ נוראי בראש שמאז לא נרגע. בנוסף היו גם בחילות. וחולשה ורעד ללא שליטה בכל הגוף.עשיתי בדיקת לחץ דם+דופק הכל תקין. גם עדיתי בדיקות דם כלליות והכל תקין.הרופא משפחה הביא לי לסחרחורות כדורים בטאהיסטין . הם מקלים על הסחרחורות אבל עדיין מרגישה וגם לחץ בראש. רציתי לדעת האם זה משהו שמחייב בירור מעמיק יותר? אולי ct ? אני בת 30, בריאה בדר"כ.

שלום יובל, יתכן ומדובר על סחרחורת תנוחתית עקה שקיעת קריסטלים באוזן הפנימית, פני לרופא אאג לשם איבחון וטיפול בהתאם.

שלום , להזכירך, סובל מכאבי ראש וסחרחורות או ליתר דיוק אי-יציבות (תחושה של ציפה, כאילו אני עומד על רפסודה ותחושה של חוסר יציבות וחולשה בהליכה עפ תחושה של רגליים חלשות וכאילו אני עומד ליפול). עשיתי לפני כשבוע בדיקת MRI מוח שיצאה לשמחתי תקינה לחלוטין. כאבי הראש כמעט ונעלמו להם. רק תחושת הסחרחורות, וליתר דיוק, אי-היציבות וחוסר ש.מ נותרה בעינה כמעט חודש. אולי יש קשר לכאבי הראש שהיו ואולי אין בכלל קשר - לא ממש יודע. בדיקות דם שעשיתי הראו B12 גבולי של 230 כאשר הגבול התחתון זה 211 ולכן התחלתי לקחת את הטריפל ויטמינים ואקח גם שתי זריקות. לא יודע אם יש קשר לסחרחורות, אבל אף פעם לא היה לי B12 גבוה (הכי גבוה שלי בהסטוריה זה 350) כך שאולי בכלל אין קשר לסחרחורות. התחלתי גם לקחת כדורים של חומצה פולית לחיזוק, למרות ששוב, לא בגלל שאצלי היא נמוכה. בדיקת סינוסים ואוזניים ע"י א.א.ג - תקינה לחלוטין. בדיקת נירולוגית מומחית לכאבי ראש - תקינה לחלוטין. מחכה לבדיקת שמיעה ו - EEG שאני בספק אם יראו משהו וגם אם כן, אזי ממה שקראתי באינטרנט זה טיפוסי לסחרחורת מסוג ורטיגו ולא לחוסר יציבות/ש.מ. שאלויתיי 1. האם ייתכן שיש לי וירוס עונתי או משהו דומה בגוף שגורם לי לתחושה כל כך הרבה זמן ושזה יחלוף מעצמו? 2. האם כדאי לעשות בדיקות דם נוספות כמו לבלוטת התריס או אחרים למיאת הבעיה? 3. האם סחרחורת שלא עוברת מהסוג שלי במשך חודשים זה משהו זניח או שיכולה להצביע על דגל אדום של מחלה מסוכנת אחרת? 4. רופא המשפחה נתן לי לנסות לסטורנין לסחרחורות. קראתי שאתה לא ממש ממליץ אם אין הבחנה מדוייקת ואם כן אז אתה ממליץ על בטיסטין כחלופה טובה יותר. האם במצבי, של חוסר יציבות/שיווי משקל, כדורים אלה יעזרו לי או שהם מיועדים רק לסחרחורות מסוג ורטיגו? 5. האם ייתכן שטראומה או סטרס הביאה אותי למצב הזה כולל הסחרחורות שתוקפות אותי והאם זה עשוי לחלוף מעצמו עם הזמן? אשמח על כל טיפ שתתן לי לבמשך בדיקות/התחלת טיפול.... איתי

שכחתי לציין שאי בן 39 ללא מחלות רקע, אתלט לשעבר, לא משען או שותה וכי יש לי טינטון באוזן שמאל מאז גיל 10 כתוצאה מסטירה מצלצלת שקיבלתי באוזן. הטינטון נשמע לרוב רק בתנאי שקט מוחלט (בשינה), לפעמים מתחזק ונחלש אבל לא ממש מטריד אותי, התרגלתי. האם יש קשר לסחרחורות או ליתר דיוק חוסר היציבות? האם אני יכול לחזור לרוץ או שאסור לי בשלב הזה בגלל חוסר היציבות של הגוף? שוב תודה, איתי

חשוב לדעת אם חלה החמרה בשמיעה באוזן עם הטינטון. בברכה ד"ר בן דוד

שלום איתי אם הMRI תקין אכן יש סיכוי סביר שלמתח יש כאן גורם חשוב .אכן כדאי לבצע בדיקת תפקודי בלוטת התריס וגם העמסת סוכר בברכה ד"ר בן דוד

שלום אודית ביצעתי בדיקות דם עקב תלונות של חולשה, עייפות, סחרחורות, דופק מהיר(לא מדי.. סביב ה95-100). הדבר העיקרי שמציק לי זה החולשה הנוראית. מרגישה שהרגליים לא סוחבות. *יש אסטמה-מאוזנת (סימביקורט כבר 10 שנים) , ולוקחת בטאהיסטין 3 פעמים ביום (ע"פ המצלת אא"ג עקב חוסר יציבות כנראה ממקור אוזני כבר 4 חודשים). אני מצרפת את תוצאות הבדיקות, *האם יש משהו בבדיקות שגורם לי לחולשה הזאת? ע"פ הרופא משפחה הכל תקין אם כי אני רואה שיש דברים שיצאו מהטווח(מבחינתו לא מצריך טיפול) *שאלה נוספת, האם את ממליצה על בדיקת דם נוספת שלא מופיעה כאן ועלולה אולי להיות מקור לחולשה? לרופא משפחה אין ממש רעיון מה גורם לי לתחושה הזאת והמלצתן היא לשתות הרבה וזהו. --מציינת שנבדק אקג -תקין ולחץ דם קצת נמוך בשעות הבוקר (95/63).

אין לי אפשרות לראות קבצים מצורפים

TSH 1.02 B12 285 FOLIC ACID 2 MICRO HYPO% 0.7 GLUCOSE 94 UREA 31.90 CREATININE 0.75 URIC ACID 4.1 CHOLESTEROL 184.3 TRIGLYCERIDES 101 NON HDL CHOLES 140 CHOLES-HDL 44 CHOLES-LDL 120 GOT 17 GPT 16 CPK 52 IRON 29 TRANSFERRIN 281 HEMOGLOBIN A1C% 5.2 SODIUM 139.9 POTASSIUM 4.10 VITAMIN D 25 WBC 6.6 RBC 4.43 HB 12.7 HCT 39 PLT 266 MCV 88 MCH 28.7 MCHC 32.6 RDW 13 MPV 10.8 LUC % 1.8 LUC abs 0.1 MACRO% 0.2 MICRO % 0.7 HYPER % 0.4 HYPO% 1.0 LYMP abs 1.2 LYM% 18.0 NEUT abs 4.7 NEUT%71.1 MONO abs 0.4 MONO% 6.7 EOS abs 0.1 EOS % 2.1 BASO abs 0.0 BASO% 0.4 FERRITIN 60

אני בת 33, בריאה בד״כ , אובחנתי לפני חמש שנים עם חולשה ויסטובלרית 59% צד שמאל. שמיעה תקינה. טמפו תקין. טינטון דו צדדי קבוע. לאחרונה מזה שנה אני מרגישה החמרה במצב. עקב כמה אערועי bppv טופלתי בפיזיותרפיה לקריסטלים, אחרי הטיפול בכמה ימים אני מרגישה מצוין וכאילו חזרתי לפני הפגיעה. אבל לצערי אחרי שבוע הכל חוזר שוב, בעיקר מה שחוזר הרגשת השיוט , סחרור לכמה שניות בהתהפכות, מין זרמים בראש. איך אתה מסביר את המצב.לפני חודש עשיתי בדיקת פוסטופוגרפיה ( יציבה) ויצא תקין. שאלה שניה: ביטאהסטין תפקידו להחליש - לשבש את האיבר הויסטבולרי או להגביר זרימת דם לאזור?? תודה

שלום לך פיזיותרפיה לBPPV לא מתאימה לפיזיותרפיה שנותנים לחולשה ווסטיבולרית כך שאולי כדאי להמשיך בפיזיותרפיה נכונה כעת . בטיסטין מגבירה זרימת הדם בכלי דם קטנים. שיוט יכול להגרם גם כסומטיזציה של מתח וחרדה וכן כבטוי למצבים כללים כמו אנמיה וחוסר ויטמין B12. בברכה ד"ר בן דוד

פורומים בנושא בטאהיסטין
פורום תרופות ורוקחות - תמיכה
פורום תמיכה הדדית ודיון על תרופות ועל מידע רפואי/תרופתי. הגולשים מוזמנים...
פורום תרומת תרופות לנזקקים - בשיתוף עם עמותת "חברים לרפואה"
במסגרת הפורום יוכלו הגולשים שזקוקים לתרופות להתייעץ כיצד להגיע לאלו שיכו...
פורום שיקום נשימתי
ד"ר דיצה גרוס תסביר לגולשים כיצד ניתן להקל על בעיות המשפיעות על קושי נשימתי