באד כיארי פוליציטמיה ורה

דיון מתוך פורום  מחלות כבד - אבחון וטיפול

09/04/2013 | 14:09 | מאת: מיכל גולד

גילו לי לפני חודשיים באד קיארי כרוני זאת אומרת שיש לי חסימה בכל הורידים התחתוניים, למזלי הכבד פיתח לעצמו ורידים עוקפים ולכן הוא מתפקד רגיל וגילו לי את זה עקב אונה שמאלית מוגדלת מאוד בלי מיימת וטחול מוגדל. מצאו גם שמה שגרם לסינדרום זה פוליציטמה ורה. אני כרגע מטופלת בקלקסאן וקומדין (עדיין לא הגעתי לאיזון) והידראה . יש לי כל הזמן דקירות וכאבי בטן מוזרים. אני כל הזמן מפחדת שהכבד יפגע ושיסתמו לי עוד ורידים. עשיתי אתמול בדיקות דם והיתה עליה של עשר דק מהנורמה של alt וast מקווה שלא טעיתי בשמות. אין לי מיימת ואני לא מפתחת דליות. האם יש לי סיבה לחשוש מהכאבים ושעכשיו אחרי שאני מטופלת שהכבד יפגע יותר? או לא יתפקד. אני מפחדת ולא מבינה למה יש הפרעה בתפקודי הכבד. (אני בת 33 ) חשוב לי לציין שלא עשו לי צינטור בגלל שהכבד פיתח ורידים חדשים. יש לי לחץ בחזה ורשום באינטרנט שאפשר לחיות עם זה לא יותר מ10 שנים. יש מצב שאםאני מטופלת שזה ישתפר והתרופות ימיסו את הקרישים. מצטערת על ההיסטריה אני ממש בלחץ. האם אני יכולה להיות רגועה מבחינת סיבוכים בעקבות הטיפול ואני לא בסכנת חיים.

לקריאה נוספת והעמקה

ניתן לחיות שנים רבות ע"י איזון באמצעות שמירה על טיפול בקומדין וטיפול בבעיה ההמטולוגית עליה של 10 מהנורמה אינה מהווה עדיין עילה לדאגה, מומלץ להמשיך ולעקוב אחר בדיקות דם וכן סונאר+דופלר אחת לתקופה.

12/04/2013 | 17:22 | מאת: מיכל

קודם כל תודה רבה על התשובה המהירה והמרגיעה. יש לי עוד שאלה כי אני כבר חסרת אונים. בגלל שהאונה השמאלית של הכבד גדלה. יש לי כל הזמן לחץ בחזה שמגיע עד האוזניים. במיוחד אחרי אוכל וזה לוחץ כל היום. כמו שאמרתי עשיתי לפני חודשיים אולטרסאונד ובדיקת גסטרו שגילתה שיש לי בקע סרעפתי קטן. אני סובלת ולא יכולה לשכב. הרופא כבד שלי אמר שאין טעם כרגע לחזור על הבדיקות כי עברו רק חודשיים וחצי. ושהלחץ נובע בגלל הכבד המוגדל ושאין לי מה לדאוג ועם הזמן זה יסתדר. אתם מסכימים איתו? אני לא צריכה לבדוק שוב? אני ממש סובלת! כמה זמן כול לקחת לכבד להוריד לחץ מהקיבה? (אני מזכירה שאני מטופלת בקומדין וקלקסאן) יש לי סיבה לדאגה? או פשוט לחכות בסבלנות שהזמן יעשה את שלו. אני פשוט לא מבינה את התעוקת חזה הנוראית הזאת. יכול להיות שזה נובע ממשהו אחר?

אני מסכים שצריך לחכות וזה יכול להשתפר

מנהלי פורום מחלות כבד - אבחון וטיפול