גלולת פלא לסריקת מעי דק וגילוי קרוהן? יש דבר כזה

(0)
לדרג
תוכן מקודם

על הגלולה מתוצרת כחול-לבן שביצעה מהפכה בתחום ההדמיה של מעי דק ודלקת קרוהן – פודקאסט עם פרופ' רמי אליקים, מומחה מהמכון הגסטרואנטרולוגי ב"שיבא"

רופא גסטרואנטרולוג ,מומחה לגסטרואנטרולוגיה
077-2310312 (מספר מקשר)

גם כשמדובר בנושא שהתודעה כלפיו הולכת וגדלה, תחום הגסטרולוגיה עדיין לא נתפס במלואו מבחינת הידע, השכלולים והממצאים העדכניים לגביו. בין היתר, הדבר נכון גם לגבי גלולה אחת, פרי פיתוח ישראלי, שלא כולם היו מודעים לקיומה והביאה למהפכה בדרכי האבחון והטיפול של המעי הדק ודלקת קרוהן.

הידע המוכר הנוגע לבדיקות גסטרולוגיות מדבר על אנדוסקופ – צינור דק שבראשו מצלמה, המוחדר דרך הפה לשם סריקת, אבחון ואף טיפול בממצאים שהתגלו בדרכי המעי הגס, הוושט והתריסריון.  האנדוסקופ יכול לסקור ולאבחן דרכי עיכול בצורה טובה בהחלט, אלא שלעתים באזור הסריקה של המעי הדק מתגלים ממצאים אנדוסקופיים חלקיים, ש"לא ניתן היה לראות אותם כמו שצריך", כפי שהסביר בפודקאסט פרופ' רמי אליקים.

מתברר שכבר לפני כשני עשורים המציא המוח הישראלי פטנט חכם ויעיל: גלולה הנבלעת בצורה סטנדרטית ומופרשת כמו כל גלולה אחרת, אלא שהייחוד שלה הוא באפשרות לתעד את כל רירית המעי הדק, באיכות ובבהירות. המצלמה יכולה לצלם עד 35 תמונות בשנייה (!) של המעי הדק, אינה מסוכנת ומאוד פשוטה לשימוש. יתרונה הגדול הוא זיהוי דימום או בעיה אחרת שלא זוהו על ידי האנדוסקופ הסטנדרטי בסריקת דרכי עיכול.

גלולת קרוהן

אחד החשדות שהגלולה יודעת לאשש או להפריך הוא החשד לדלקת קרוהן - דלקת כרונית היכולה להופיע בכל מקום במערכת העיכול, כולל במעי הדק. הגלולה, ששוכללה בשנתיים האחרונות ומכונה "גלולת קרוהן", סוקרת ומשיגה אבחון מדויק המונע שימוש בבדיקת הקולונוסקופיה הלא נעימה. השימוש בגלולה אינו כרוך בדרישות לצום ובהכנות מיוחדות. "היא נותנת תמונה של כל רירית המעי הדק וגם המעי הגס, ועל ידי כך מאפשרת לנו לעקוב באופן הכי מדויק שניתן אחרי מצב הקרוהן הדלקתי במעיים", מסביר פרופ' אליקים.

על פעולות הגלולה המלאות במקרי דלקת קרוהן, אפשרות החלמת הרירית במעי הדק ומניעת היצרויות ונקבים במעי, ניתן לשמוע בראיון המלא עם פרופ' אליקים, ששודר בתחנת 102 FM >>>>>

  • צור קשר
פרופסור רמי אברהם אליקים
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום