לחץ תוך עיני גבוה לילדה בת 6

דיון מתוך פורום  גלאוקומה בניהול עמותת לראות

25/05/2020 | 08:06 | מאת: חיה

שלום בתי בת 6 כיום. נולדה עם כתם פורט וין סטיין קרוב לעין (ללא מעורבות עפעף) אנו עורכים לה בדיקות לחץ תוך עיני תקופתיות וכולן יצאו תקינות תמיד. אתמול לראשונה נתגלה לחץ תוך עיני גבוה 27-28 (בעין השניה 17) הרופאה לא ראתה בבדיקה נזק לעצב הראיה (יש מפזילה שכבר הייתה קיימת קודם, הילדה רואה מצוין ולא מרכיבה משקפים). היא המליצה על טיפות קוספוט- טיפה אחת פעמיים ביום,בדיקת oct וחזרה לבדיקה ומעקב בעוד 6 שבועות. אני ממש ממש בלחץ! האם לדעתך זה הטיפול המומלץ נכון לעכשיו או שיש לי מה לפנות לקבל חוות דעת נוספת?

לקריאה נוספת והעמקה

חיה שלום, ראשית זה מצוין שאין נזק לעצב הראיה. במידה והלחץ ירד עם הטיפול העצב יישמר. קוסופט היא תרופה מוכרת וידועה. מעבר לכך מדובר בטיפול קרוב לודאי לכל החיים. כך שאם את מרגישה שאת רוצה חוות דעת נוספת אז כדאי שתעשי זאת. בריאות שלמה. פרופ' ורבין

27/05/2020 | 17:35 | מאת: חיה

תודה על המענה יש לי עוד כמה שאלות: א. אם לא נראתה פגיעה בעצב בבדיקה אצל הרופאה (רופאת עינים ילדים מומחית) האם אפשר להיות רגועים או שיש מצב להפתעות לא נעימות ב0ct? ב. מתברר שהילדה הייתה בתחילת דלקת גרון בביקור (עדיין אין תשובה אם ויראלית או חיידקית) מיד כשחזרנו התלוננה על כאבים בלחי ימין ואז בגרון ולמחרת התחיל חום גבוה. האם זה יכול להשפיע על הלחץ? ג. כשאת אומרת שזה לכל החיים הכוונה שהטיפות ממכרות ואחרי שמתחילים אי אפשר להפסיק? או שנוכל להפסיק ולעשות מעקב צפוף אם הלחץ עולה (יכול להיות שהכתם לידה הפנימי מעט דינמי ולעיתים לוחץ ולעיתים לא?) ד. מי הכתובת לחוות דעת שניה? מומחה גלאוקומה או שיש מומחי גלאוקומה מיוחדים לילדים?

מנהל פורום גלאוקומה בניהול עמותת לראות