רודיולה ורמוטיב

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות ברפואה משלימה

31/10/2010 | 17:02 | מאת: אלמוג

1.האם ניתן לשלב את שניהם ביחד 2 כמוסות כל אחד מהם ביום? 2.מי מהם יותר חזק ומשפיע על דיכאון מצב רוח וחרדה? 3.האם שניהם פועלים באופן זהה על ע המוח(מעלה סרוטונין דופמן) או שהם שונים? 4.לתרופה רמוטיב הוסיפו חומרים נוספים או שזה רק הצמח היפריקום? תודה רבה מראש על העזרה ושבוע טוב.

לקריאה נוספת והעמקה

אלמוג שלום רב, אין כל מניעה לשלב את 2 הצמחים הנ"ל ביחד. לא מומלץ לשלב אותם כאשר הטיפול כולל תרופות ממשפחת ה-SSRI'S לטיפול בדיכאון. לגבי השפעתם זה מאוד אינדיבידואלי, כיוון שאנשים שונים מגיבים אליו באופן שונה ולכן חשוב לעבור יעוץ נטורופטי לפני השימוש בצמחי מרפא כדי להתאים באופן מדויק את הטיפול הנכון לכל מטופל ומטופל לפי מצבו הפיזי והנפשי. לצמח הרודיולה אפקט מיטיב פעמים רבות, במיוחד כאשר מדובר בדיכאון המלווה בחרדה רבה או במקרים בהם מופיעה גם חולשה משנית לדיכאון. אולם יש לדעת כי לצמח זה השפעה בעיקר על מקרים קלים, או כאלה המגיבים נפלא לצמח באופן אינדיבידואלי. מנגנון הפעולה המדויק של ההיפריקום עדיין אינו ברור, אולם נראה כי הפעילות נובעת מעיכוב הספיגה החוזרת של סרוטונין, נוראפינפרין ודופאמין במוח. לפי מחקרים מקצועיים שנערכו נמצא כי, צמח הרודיולה ממריץ את השפעתם של המוליכים העצביים נוראדרנלין, דופמין וסרוטונין במערכת העצבים המרכזית. כמו כן נמצא כי תמצית רודיולה המריצה את השפעתם של חומרים אלה על המוח גם על-ידי הגברת החדירות של מחסום דם-מוח לחומרי המוצא לנוירוטרנסמיטורים אלה. פועל יוצא מהשפעה זו הוא עוררות של קליפת המוח והמערכת הלימבית וכתוצאה מכך המרצה של התפקודים הקוגנטיביים (חשיבה, ניתוח נתונים, הערכה, תכנון וכיו"ב) וכן של יכולת הקשב, הזיכרון והלימוד. התרופה רמוטיב מכילה אך ורק את צמח ההיפריקום בכמוסות בריכוז של 250 מ"ג של צמח יבש לכמוסה. אני תמיד ממליץ להגיע ליעוץ נטורופטי לפני שמתחילים ליטול צמחי מרפא ותוספי מזון כיוון שיש אוכלוסיות מזוימות שצמחי רבים עלולים לגרום להם לתופעות לוואי(בעלי לחץ דם גבוה, בעיות בקרישת הדם, בעיות נשימה וכדומה) וחשוב לבדוק אם אין אינטראקציות בין הצמחים לתרופות שנוטלים. שבוע טוב ובריא, אילן ללבניקוב, רוקח ונטורופט מומחה.

04/11/2010 | 16:17 | מאת: נילי נתניה

שלום אילן, לפי תשובתך, אין לשלב תרופות מסוג SSRI עם רדיולה או היפרקום. האם הכוונה שמשלבים את שניהם יחד עם ה-SSRI שזה לא מומלץ או שכל אחד בנפרד עם ה-SSRI זה בסדר?

מנהל פורום תרופות ורוקחות ברפואה משלימה