היפריקום: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

הרפס - יש מה לעשות

על הטיפול המשולב בהרפס סימפלקס סוג 1 (שלבקת פשוטה) ממה הוא נובע ועד כמה באמת הוא נפוץ, מטריד ובעייתי - אחד בפה קווים לדמותוהרפס סימפלקס סוג 1 היא מחלה נגיפית (וירלית) המתבטאת בצריבה, עיקצוץ ושלפוחיות המופיעות בעור השפתיים והפנים. חלק מהשלפוחיות יכולות להיות בגודל ראש סיכה וחלק הרבה יותר גדולות. השלפוחיות מתחילות להחלים ולייצור קליפות צהבהבות תוך מספר ימים. בסופו של דבר הגלד (הקליפה) נושר מבלי להשאיר סימן .המהלך הקליני בדרך כלל מאופיין בסימנים "מקדימים" המוכרים למי שסובל מהתופעה, עקצוץ ובהמשך מופיעה קבוצת שלפוחיות המלווה לעיתים בחום, כאב וגרד מקומיסיבות: קיימים 2 סוגי נגיפי הרפס : HSV1 ו- HSV2הסוג הראשון - HSV1 אחראי ל- 80% מהמקרים לנגעים ברירית הפה ובכ- 20% מהמקרים לנגעים באברי מין. ההרפס מהסוג הראשון הוא זה שאחראי על "פצעי חום".הסוג השני - HSV2 אחראי לנגעים באברי המין בכ- 80% מהמקרים...
ללמוד עוד על היפריקום
גלולות למניעת הריון: מדריך למשתמשת-תמונה

גלולות למניעת הריון מעניקות הגנה מעולה, אבל חשוב לזכור מספר...

מאת: מגר' עינת...
22/10/2014
מיגרנות: הגורם ההורמונלי-תמונה

אם יש לאישה נטייה למיגרנה המושפעת מהורמונים, היא תתחיל את...

מאת: יפעת נחמני...
14/12/2011
הרפס - יש מה לעשות-תמונה

על הטיפול המשולב בהרפס סימפלקס סוג 1 (שלבקת פשוטה) ממה הוא...

מאת: ד"ר יוסף...
01/06/2005
על הקשר בין מזון לאושר-תמונה

יכול להיות שהמפתח לאושר טמון בכלל בתזונה שלכם - במה לקצץ?...

מאת: מרגלית...
15/02/2006
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל להיפריקום?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

היפריקום: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום דוקטור, השתחררתי מהצבא לפני כחצי שנה ומאז אני סובל מדיכאון וחרדה ובעיקר מחרדה חברתית, אני לוקח רמוטיב בערך חודש וזה לא עוזר לי אז אני רוצה לעבור לכדור אחר, כמו כן אני סובל מחוסר תיאבון, מאז ומתמיד הייתי חסר תיאבון אבל בתקופה האחרונה אני ממש לא אוכל, למיטב ידיעתך יש כדור שעוזר לחרדה וחרדה חברתית וגם מעורר תיאבון? תודה מראש

שלום אמיר את הטיפול שיתאים לך כדאי שיעשה רופא שיבדוק אותך. חיפוש תרופה עבורך בפורום איננה הדרך המומלצת. תרגיש טוב

היי, בת 30, לפני כשנה הכל התחיל...דפיקות לב בלתי מוסברות,סחרחורות תחושת ריחוף, "היי" של ממש, חוסר אנרגיה מטורפת, דופק באיזור הגרון חנק ממשי, בכל פעם מרגישה ורואה את הסוף שלי ממש... בפנייתי לרופא המשפחה טען שזהו התקף חרדה, הפנה לבריאות הנפש, קיבלתי רמוטיב...שאיך לומר.. לא ממש עזר. עשיתי בדיקת ct+mri ראש שיצאו תקינים ב"ה,ביצעתי הולטר לב, אקו לב, בדיקות דם תקינות, אק"ג תקין, שדה ראיה o-ct , תקין... בדיקת ראייה שמיעה קלינאית תקשורת אא"ג הכל תקין...ב"ה! אבל עדיין עם הסחרחורות הבלתי פוסקות היומיומיות, חוסר איזון מטורף...אין לי חיים אין שיגרה!אין שמחת חיים וחשק לכלום!רק למצוא פתרון ולחזור לעצמי במהרה... אשמח לקבל עצה... עזרה... הכוונה.. לפתרון. אבודה ממש. בקושי עובדת ורק מחפשת פתרון

שלום רב האם בדיקות הדם כוללות תפקודי בלוטת התריס וויטמין B12 וחומצה פולית ? ולא יש לבצע ולטפל לפי הצורך. אם גם בדיקות אלה תקינות, יש מקום מעבר לטיפול התרופתי- ברור וטיפול פסיכיאטרי .טכניקות שונות כמו CBT עוזרות להתגבר על תגובות גופניות כתוצאה ממתח וחרדה תת הכרתיים . בברכה ד"ר בן דוד

שלום דוקטור. אדם אשר לקה באירוע מוחי וכתוצאה מזה נעשה ממש ממש עצבני, הנוירולוגית שלו רשמה לו את הכדור רמוטיב. הוא נוטל מדללי דם, וכדורים לכולסטרול (כרגע משתמש ב ליפיטור). * קלודיפקסל 75 מג * ליאוטרבה 40 מג. * פוספטידיל סרין * חומצה פולית * קומפלקס ויטמיני B * מגנזיום האם הרמוטיב מתנגש עם כדורים אלו?! אילו תופעות לוואי יש?! והאם יש טיפול טבעי/כלשהו בעצבנות? אשמח לעזרתך! :)

שלום רב, עצבנות יתר יכולה להיות חלק מתסמינים של דיכאון אך גם "תוצר לוואי" של פגיעה נוירולוגית משנית לאירוע מוחי. ניתן להניח כי הנוירולוג התרשם מתסמינים של דיכאון ולכן המליץ על הטיפול בתכשיר נוגד דיכאון. מבחינת האפשרות ל"התנגשות" של התרופה עם התרופות האחרות מדובר בשאלה מורכבת, סביר להניח כי יש מידה מסויימת של אינטראקציה בין תרופתית אך לא מדובר בהתווית נגד מוחלטת לשילוב ויש צורך במעקב צמוד לגבי הטיפול. לאור המורכבות של המצב, מומלץ לשקול יעוץ אצל המומחה בתחום בריאות הנפש : פסיכיאטר או פסיכוגריאטר.

תודה רבה על המענה והתשובה, אפנה אליהם

אני בת 37. שנים שלא היה לי ממש טוב. קשה לי להגדיר את הבעיה אבל מה שאוכל לאמר שמדובר בחוסר שקט ובמחשבות טורדניות וחוסר פשיטות במחשבה. בעקבות המלצת חברה אני נוטלת ציפרלקס קרוב לשנתיים 20 מ"ג כל יום ובחודשים האחרונים העליתי את המינון ל30. אנשים אומרים לי לאחרונה שהשמנתי. תמיד הייתי מלאה אבל הם טוענים שעכשיו השמנתי משמעותית. הפחד שלי שזה הציפרלקס. השאלה מה לעשות? האם יכול להיות שהמעבר מ20 ל30 הוא זה שגרם להשמנה או בכלל נטילת הציפרלקס? וגם מה דעתכם בנוגע לכדור רמוטיב שהוא לכאורה טבעי עם פחות תופעות לוואי? אני מתייעצת כאן משום שאין לי רופא מטפל בארץ ואני שוהה כעת בחו"ל. תודה רבה!

המנגנון הספציפי של עליה במשקל בעקבות טיפול בנוגדי דיכאון אינו ידוע, אמנם ככל הנראה מדובר בהשפעה משובלת של מספר גורמים: שיפור בתאבון כחלק משיפור בתסמינים של דיכאון (הרי ירידה בתאבון היא אחת התסמינים של דיכאון) והשפעה על המטבוליזם (חילוף חומרים). לציין כי מטופלים רבים מצליחים לשמור על המשקל התקין ואף לרדת במשקל באמצעות דיאטה ופעילות גופנית.לפעמים מעבר לתכשיר אחר מאותה הקבוצה או מקבוצה אחרת עשוי להועיל ולעזור בירידה במשקל. השפעתן של התרופות נוגדות דיכאון היא אינדיווידואלית ולכן אין העדפה לתרופה ספציפית ומומלץ להתנסות בטיפול בתכשיר בהתאם לשיקולי הדעת של הרופא המטפל שמכיר את מצבך.