תפקוד

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

12/10/2013 | 22:25 | מאת: ביסקסואל

כתבתי פה כבר בעבר, אבל אפתח ב"רקע" שאולי נחוץ להבנת המקרה - אני סובל מאוד מ-OCD שתכניו בין היתר - פחדי אובדן קיום(ממשי) ואובדן זהות. הביסקסואליות שלי משחקת תפקיד משמעותי בתוך פחדי אובדן הזהות - שכן כל תחושת משיכה כלפי מין אחד נתפסת אצלי כ"מסכנת" משיכה כלפי המין האחר. ההפרעה האובססיבית בכללה גרמה לי לסבל רב, אובדן משקל, טריכוטילומאניה, דיכאון, התקפי חרדה וחוסר תקשורת. אני מטופל כבר יותר משנה בטיפול המשלב פסיכולוגיה(פגישות שבועיות אישיות) ופסיכיאטריה(נוטל כדורים באופן יום-יומי). בגדול? אני מאז ומתמיד נמשך מאוד לשני המינים. כבר כמה חודשים שיש לי בת זוג. אני אוהב אותה ונמשך אליה מאוד, הבעיה - אני חושב ששילוב של ההפרעה ממנה אני סובל ושל תופעת לוואי מעכבת שפיכה של התרופה שאני נוטל, הם שמפריעים לי לתפקד עמה מינית. כשאני עוד לבוש וממוקד בגופה ובמגע איתה הזקפה מתרחשת ללא בעיות, אך כשהרוכסן נפתח - שם מתחיל ה"מבחן". כשהגענו לשם הזקפה החלה לרדת, וגם לאחר שחזרה לקח לי יותר מחצי שעה להגיע לאורגזמה. (כשאני מאונן לבד יכול לקחת לי זמן דומה להגיע לאורגזמה - לכן אני בטוח שחלק מהבעיה היא בכדורים, הרי כשאני עם עצמי אני הרבה פחות חרד). בעיות הזקפה ועיכוב השפיכה מכניסים אותי לעוד יותר חרדה - כך נוצר "לופ" אינסופי. (לצורך העניין - רק אוסיף שכשאני צופה בפורנו בו מוצגות נשים אין לי בעיה להגיע לאורגזמה) אגב, עוד דבר שקורה בין אם באוננות לבד ובין אם במגע עם פרטנר/ית - אני יכול ברגע אחד לאבד את כל העוררות המינית, ולוקח לי זמן רב לשחזר אותה. תוהה אם גם זו עשויה להיות תופעת לוואי של התרופה, או שמא תופעה שקשורה באופן ישיר לחרדה(או שילוב, כאמור). אני מתוסכל, נואש, ובעיקר מפחד. איך אפשר לשפר את המצב?? שכחתי רק לציין - בן 19.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ביסקסואל, אני מבין את המצוקה הרבה בה אתה נמצא ועם זאת, אתה נמשך לשני המינים, מקיים יחסי מין עם בחורים ובחורות ומתנסח בצורה בהירה ומרשימה. אכן, כאשר נוטלים תרופות מהסוג שאתה נוטל, קשה מאוד לדעת איזה חלק מההפרעה בתפקוד המיני נגרם מהתרופה ואיזה מההפרעה הנפשית שבגללה קיבלת את התרופה. עם זאת, העובדה שאין לך קושי להגיע לאורגזמה כשאתה צופה בפורנו בו מוצגות נשים מציבה סימן שאלה מסוים לגבי השפעת תרופה על התפקוד המיני, משום שהתרופה "עיוורת" לתכנים או לסיטואציה. ובכל זאת, צריך לבדוק יחד עם הפסייאטר שלך האם מוצו אפשרויות אחרות. האם נטלת תרופות אחרות מקבוצה אחרת שנחשבת פוגעת פחות בתפקוד המיני? דבר נוסף שכדאי לברר עם הפסיכיאטר הוא נטילת "חופשה" של יום-יומיים מהתרופה (נניח, בסופי שבוע) כשצפויה לך פעילות מינית (בחלק מהתרופות הדבר אפשרי בלי לפגוע ביעילותן ועם הקלה בתופעת הלוואי הזו). כלל נוסף שחשוב לזכור (ואולי קשה ליישום בגילך הצעיר והסוער מבחינה מינית) הוא שככל שהמרווחים בין האורגזמות (בין אם באוננות ובין עם בחברת פרטנר/ית) גדולים יותר, האורגזמה מהירה יותר והזקפה חזקה יותר, כלומר, "התנזרות" חלקית יכולה לשפר את המצב. אינני יודע מה סוג הטיפול הפסיכולוגי שאתה עובר, אך הטיפול הנחשב יעיל ביותר בהפרעה אובססיבית-קומפולסיבית הוא טיפול התנהגותי-קוגניטיבי (מומלץ לקרוא את ספרם של רייד וילסון ועדנה פואה "די לאובססיה" בהוצאת מודן). ולסיום, בהקשר של הפורום הזה, אני מסכים עם הכינוי שבחרת "ביסקסואל" ואני סבור שהחשש שמא משיכה למין אחד תפגע במשיכה למין אחר חלק מהפרעת החרדה עליה יש לעבוד בטיפול. בהצלחה, פרופ' גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

13/10/2013 | 08:08 | מאת: ביסקסואל

כשכתבתי ש"אין לי בעיה להגיע לאורגזמה בצפייה בפורנו" הכוונה הייתה שאני פשוט מסוגל לכך. לצערי גם לבדי לוקח לי זמן רב להגיע לפורקן(ובגלל זה, כאמור - לדעתי תופעת לוואי של התרופות). בכל אופן - כיצד ניתן לטפל בחרדה במהלך קיום יחסי מין(חרדת ביצוע)?

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים