צהבת המוליטית

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

20/02/2005 | 09:48 | מאת: לימור

שלום דר ציצוביץ, אני בעלת סוג דם o+ .בלידה השניה גילו בבדיקת דם נוגדנים מסוג anti c בעקבות זה ילדתי עברה החלפת דם בגיל שלשה ימים (ברצוני לציין שהלידה הראשונה היתה תקינה). ברצוני לדעת מה ההשלכות והסיכונים לגבי ההריון השלישי ומה מצפה לילוד אחרי הלידה? ואם יש טיפול מונע? תודה....

לקריאה נוספת והעמקה
20/02/2005 | 12:07 | מאת: תשובת מנהל הפורום

אין טיפול מונע לנוגדנים אנטי c, ועלייך להיות במעקב כדי לוודא אם יש המוליזה תוך רחמית. איני יודע מה יהיה.... הדבר תלוי כמובן בסוג הדם של העובר הבא.

24/12/2008 | 14:11 | מאת: shemer

שלום לדר' ציצוביץ. חמי בן 85 עבר ניתוח לב לתיקון מסתם מיטרלי בחודש אוגוסט 2008. לאחר הניתוח יש ירידה בהמוגלובין אושפז פעם נוספת עקב גסטריטיס בקיבה הופסק הטיפול בקומדין,קיבל מנות דם המוגלובין התיצב על 10.4 לאחר כמה שבועות שוב ירידה בהמוגלובין 9 ובילירובין טוטאל 2.74 דיירקט 0.5 ינדיירקט 2.23 .במשטח דם היקפי לא נמצאו שיברי תאים בדיקת combs direct -neg הוא צהוב בפנים , השאלה היא מה ניתן לעשות ?הוא מקבל ברזל עם חומצה פולית בהמלצת ההמטולוג, בדיקת אקו לב חוזרת היום, מראה : מסתם מיטרלי לאחר תיקון אי ספיקה בינונית קודם הייתה אי ספיקה קשה. תרופות שמקבל הם: neobloc 2x 0/25 Fusid 1x 40mg slow k 2x600 mg enaladex 5 gr x 2 losec 1x 20mg evitol 200 mg x1 lipitor 20 mg x1 השאלה היא מה הסיבה לצהבת איזה בירור צריך לעשות כדי לאתר את הבעיה. כמו כן איך לטפל בבעית הירידה בהמוגלובין עם אנמיה המוליטי שיש לו ,האם הסיבה היא תיקון המסתם המיטרלי ויש רק לעקוב כל הזמן אחרי ספירת הדם או ניתן לעשות טיפול מתקן. אודה לך על תשובתך.

מנהל פורום המטולוגיה