פורוסמיד: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

התרופות שעלולות לפגוע לכם בכליות

סובלים מכאב שיניים ובולעים משככי כאבים? מתעקשים על בדיקת CT או אנטיביוטיקה למרות שזה לא הכרחי? אלו הטיפולים העלולים לגרום לכם נזק קשה בכליות אי ספיקת כליות חריפה, או בשמה החדש יותר פגיעה כלייתית חריפה (Acute Kidney Injury) הינה מצב של אובדן מהיר של תפקוד הכליות. מצב זה מאובחן ב-1 מכל 100 פניות לחדר המיון, בכ-5% מהאנשים המאושפזים בבתי החולים ובמעל 20% מהמאושפזים ביחידות לטיפול נמרץ. האבחנה נעשית על בסיס התמונה הקלינית של החולה, פעמים רבות עם ירידה חדה בכמות השתן היומית ועלייה בערכי האוריאה (שתנן) והקריאטינין (מטבוליט המשמש לבדיקת כליות) בדם. פגיעה כלייתית חריפה עלולה להיות מסוכנת בשל סיבוכים מיידיים, אבל לא רק. הפגיעה הכלייתית מהווה גורם סיכון משמעותי להתפתחות של מחלת כליות כרונית עתידית, ולכן מניעתה חשובה במיוחד. הסיבות לפגיעה כלייתית חריפה מגוונות, ורבות מהן ניתנות למניעה, במיוחד כאשר הגורם הוא חשיפה לתרופות וחומרים...
ללמוד עוד על פורוסמיד
הפרעות במשק המגנזיום: ההשלכות-תמונה

הבצורת נמשכת, מי השתייה מותפלים - ורמת המגנזיום בירידה....

מאת: פרופ' שכטר...
25/01/2018
אבנים בכליות ובדרכי השתן: מדריך-תמונה

אבן בכליות עלולה להיות סיפור כאוב. מה גורם להיווצרות אבנים?...

מאת: ד"ר אולג...
29/01/2015
התרופות שעלולות לפגוע לכם בכליות-תמונה

סובלים מכאב שיניים ובולעים משככי כאבים? מתעקשים על בדיקת CT...

מאת: ד"ר נעמי...
19/03/2013
נוגדי דלקת שאינם סטרואידים-תמונה

מהן תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידיות? איזה תכשירים...

מאת: מגר' עינת...
09/03/2015
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לפורוסמיד?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

פורוסמיד: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

אני סובל מזה מספר שנים בירידה הדרגתית ברמת המוגלובין בדם כעת בערך הוא 8.4 נמצא בבירור באסף הרופא וטרם יודעים את הסיבה. רציתי לדעת האם נטילת הכדור FUSID (כדור ביום) יכולה להשפיע על רמת ההמוגלובין בדם.

טיפול בפוסיד לא ישפיע על רמת ההמוגלובין.

אני בן 61 לאחר התקף לב ב2007 ומשתמש בתרופות נורמיטן לוטן פלוס איזיטרול סימוביקסון מיקרופרין לוסקרדקס חצי כדור פוסיד ליומיים וכדור קסרלטו 20 נגד פירפור לב ותרופות להורדת לחץ דם וכולסטרול רמת הסוכר שלי תקינה 82 משקלי 100 קילו,בבדיקת דם שעשיתי כל התוצאות עומדות בתקן. בשנה האחרונה הופיעו לי בשוקיים שלפוחיות שמתפוצצות ונהפכות לפצעים גדולים אני מטופל בחדר אחיות של מכבי האחיות משתמשות במדבקות polymem לחבישת הפצעים הפצעים לפעמים נרפאים אבל תוך זמן קצר מופיאות שלפוחיות חדשות וחוזר חלילה הגעתי למצב שכל יום אני הולך למרפאת אחיות .היתה תקופה ששלחו אותי למרפאת פצעים חמורים הם ריפאו את הפצעים אבל לאחר זה שוב הופיעו שלפוחיות . כרגע ביטלו את מרפאת פצעים חמורים בשפיגל 3 בפתח תקווה. אני בחרדה רבה אולי יצטרכו לכרות את הרגליים.תוכלו לתת לי הסבר על מצבי ומה לעשות כדי לפתור את הבעיה?.תוכלו גם להמליץ לי על רופא מומחה שעובד עם מכבי שיפתור לי את הבעיה.

מרדכי שלום רב , הסיבה להישנות הפצעים בשוקיים מקורה ב"שלפוחיות המתפוצצות" . כמו רוב הדברים ברפואה תמיד עדיף למנוע את הסיבוכים מאשר לטפל בהם ולכן החשוב ביותר במקרה שלך הוא למנוע את הווצרות השלפוחיות . ישנן סיבות שונות להופעת שלפוחיות בשוקיים כגון : אי"ס ורידית הגורמת לבצקות , רמות חלבון נמוכות בדם , מחלת עור שלפוחיתית ועוד. לאור התרופות שאתה מספר על נטילתן אני מעריך שיש לך אי"ס לבבית (נטילת משתן מסוג פוסיד) הגורמת לבצקות מהן מתפתחות שלפוחיות ההופכות לפצעים . לא נראה לי שאתה צריך להיות חרד לקטיעת הרגליים , אך בהחלט כדאי למנע סיוכים כגון זיהומים , שושנות ועוד. אם כי איני עובד עם "מכבי" אתה מוזמן להגיע למרפאתי בחיפה על מנת להתייחס באופן ספציפי ומדויק לבעיותיך לקביעת תור טלפון : 077-2180024 שנה טובה ד"ר משה קוליקובסקי

שלום תודה על המענה המהיר. ביום שישי ערב כיפור אישתי שמה לב שבקרסול רגל שמאל הופיע לי בצקת חזקה,כל יום כיפור שכבתי במיטה עם רגלים מורמות ולא היה שיפור,יש לי את השאלות הבאות: 1- ביום ראשון בבקר אני הולך לחדר אחיות להחליף את התחבושת מהשלפוחית שהתפוצצה ובדרך כלל שמים לי מדבקת פולימם ורודה ,איזה טיפול לבקש כדי להוריד את הבצקת. 2-איזה סוג של רופא ידע לטפל בבצקת. 3-אם הבצקת לא תרד איזה נזק יכול להיגרם לי? 4-ביקרתי אצל רופא עור ברמת השרון הראתי לו את הפצע שנשאר מהשלפוחית והוא נתן לי הפניה למרפאת פצעים קשי ריפוי באיכילוב ,זה יקח זמן עד שאני יגיע לשם כי אני צריך להביא למרפא טופס 17,השאלה אם ידעו לטפל בבצקת? או שהם יתנו לי הפניה לרופא? וזה יפסיק לעניין אותם? 5-מה הסיבה שהבצקת הופיעה לי ביום שישי? בתודה מרדכי 0544380277

שלום רב, לבעלי יש אי ספיקת לב ואי ספיקת כליות . שאלותיי. 1 הוא מקבל פוסיד 40.הבנתי שהתרופה הזאת לא טובה לכליות.האם יש פתרון אחר? 2.איך ניתן להוריד קריאטנין?מה המשמעות שלו ועד כמה הוא מעיד על פגיעה כלייתית? בעלי בן 62,הבנו שהלב לפני הכליות והוא חייב פוסיד.האם בכל זאת יש דרך לעצור את הדרדרות הכליות? תודה רבה🙏

אי ספיקת לב לא מאוזנת יכולה בפני עצמה להחמיר את התפקוד הכלייתי (עליה בקראטינין) ועל כן חשוב מאוד לאזן את המצב הלבבי. נכון שפוסיד יכול להעלות קראטינין אבל לעיתים באופן פרדוקסלי דווקא משפר קראטינין, בעיקר בגלל שיפור בתפקוד הלב ולכן בזרימת הדם לכליות. עצירת ההחמרה בתפקוד הכליות - באמצעות שמירה על לחצי דם מאוזנים, המנעות מעישון, איזון ערכי סוכר, איזון אי ספיקת הלב, המנעות משימוש בתרופות שיכולות לפגוע בכליות ועוד. חשוב גם לטפל בסיבוכי המחלה, אשר בחלק מהמקרים יכולים להחמיר את התפקוד הכלייתי. המעקב הנפרולוגי חשוב.

אמי מקבלת תרופה משתנת בשם פוסיד. הדבר גורם לה לריצה בלתי פוסקת לשירותים וגם גורם להורדת מלחים בגוף והדבר גורם לה לבלבול. כשמפסיקים את הפוסיד היא חוזרת לאיתנה אבל היא מתחילה להתמלא בנוזלים. מה עושים על מנת שהפוסיד לא יגרום לה לכך. האם יש תרופות חלופיות?

מטרת התרופות המשתנות היא לאבד נוזלים ומכאן תופעת הלוואי שלהן. לרוב עם הזמן מתרגלים ותופעות הלוואי פוחתות. יתכן ומינון התרופה גבוה עבורה ומספיק חצי כדור למשל כדי להשיג את האפקט המשתן ובמקביל להפחית תופעות לוואי