האם יש נכי פוסט טראומה שמקבלים פסיכוזה???

דיון מתוך פורום  טראומה והלם-קרב

14/03/2011 | 08:38 | מאת: אברהם חרפוף

ובגלל זה נעשים חולים בסכיזופרניה. אשמח לשמוע על מקרים כאלו בפורום. אי מיילים יתקבלו בברכה אצלי: [email protected] אברהם חרפוף.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אברהם. אני משער שיש נכי פוסט-טראומה שמקבלים פסיכוזה, כפי שיש הלומי-קרב שמקבלים שפעת. האם יש קשר בין הדברים? אינני בטוח. הלם-קרב אינו מחלה אלא מצב חדש, בדיוק כמו כריתת יד או רגל. הפגיעה עצמה אינה גורמת לפסיכוזה, שהיא הפרעה נפשית, אבל היא מחלישה את המערכת החיסונית של הלומי-הקרב ואם יש לך נטיה להפרעה נפשית היא עשויה להתחזק. לכן חשוב כל-כך להלומי-קרב לא להתייחס אל עצמם כחולים אלא לאמץ דרך-חיים בטוחה ולחיות בסביבה תומכת, כדי לשוב ולחזק את תחושת הביטחון. בברכה, ד"ר דרור גרין

21/04/2011 | 01:37 | מאת: א

אני סובל מפוסט טראומה כבר כמה שנים.עקבות הרבה פיגועים שנישפתי להם התרופות עוזרות קצת . מהשיחות עם הפסיכולוג נמאס לי כבר. לפעמים אני מרגיש שכבר אין לי כח להמשיך לחיות. הדבר היחידי שמחזיק אותי כאן היא הילדים המשפחה והאמונה בבורא .וזה מה שישאיר אותי שפוי. כול החברים כאן דעו עברנו מה שעברנו אבל הלמד לחיות עם זה צד בצד נהיה חזקים כולם ביחד . בסוף בטח תמצא לזה תרופה

15/03/2011 | 02:00 | מאת: הפצוע האלמוני

אני חוויתי על בשרי מצבים שהם על גבול הפסיכוזה, ונעזרתי בתרופה שנקראת זיפרקסה שמיועדת לחולים פסיכוטיים. אני מכיר פוסט טרואמתים שמקבלים בין השאר תרופות אנטי פסיכוטיות כגון סרוקאל וזפרקסה במינונים קטנים על מנת לעזור להם לצאת ממצבים פסיכוטייים. אני חוויתי תופעות של קושי להבחין בין מציאות לדמיון כאשר היו לי מחשבות טורדניות שיצרו אצלי סיטואציה של חלום בלהות שיצר אצלי ספק האם זה באמת קורה, וזה היה משגע אותי לחיות במחשבה שאולי זה באמת קורה. היום אני יודע שזה ההבדל בגדול בין חולים פסיכוטיים וסכיזופרנים לבין נפגעי פוסט טרואמה, לנפגע פוסט טרואמתי יכולים להיות ספקות האם הוא נמצא בחוויה של חלום או מציאות, בתוך תוכו הוא יודע שזה לא בגיוני אך הספקות מובילות אותו לחרדות שווא, בניגוד לחולים פסיכוטיים וסכיזופרניים שמאמינים בכל ליבם שהם נמצאים במציאות שהם רואים דמות שמדברת אליהם והם שומעים קולות בעוד שההתרחשיות הם פרי דמיונם בלבד.

15/03/2011 | 09:29 | מאת: אברהם חרפוף

שאלתי בפורום "ציפור הנפש" בפורטאל ונעניתי בחיוב כי נכי פוסט טראומה עלולים ללקות בסכיזופרניה. אני מביא לכם קישור לפורום "ציפור הנפש" ששם יש הרבה חולי נפש בגלל שירותם הצבאי. הנה הקישור והשאלה: "האם יש מצב שנכה פדויי שבי PTSD יהיה גם נכה בסכיזופרניה לאחר שנעשה נכה פדוי שבי?" קישור: http://www.pnz.co.il/%D7%A6%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8-%D7%94%D7%A0%D7%A4%D7%A9.html . חבל שאין מחקר רפואי על כך. חברה אני נגד המדיניות של אגף השיקום למנוע מנכים זכויות. אני מנסה להקים התארגנות נגד אגף השיקום. יש לי פורום כללי שבו אפתח פורום נוסף על התארגנות מול אגף השיקום. בעתיד תקבלו קישור. הרבה בריאות.

מנהל פורום טראומה והלם-קרב