לצוות המקצועי_כיתת חינוך מיוחד/ רגיל

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

20/02/2002 | 20:50 | מאת: אמא מהורהרת

שלום יש לי בן שעתיד לעלות לכיתהא' בשנת הלימודים הקרובה. בני מטופל מגיל צעיר במכון להתפתחות הילד ואובחן כadhd (היפר אקטיבי) כיוון שהיה לו איחור שפתי משמעותי מסתמן שהוא אף לקוי למידה. כל השנים עשינו הכל ונאחזנו בציפורניים בכדי להשאיר אותו במסגרת רגילה לא חסכנו כסף וזמן בכדי לאפשר לו לקבל את הטיפולים הטובים ביותר. עכשיו עם ההרשמה לב"יס ביקשו מאיתנו לשקול לרשום אותו לכיתה משלבת או לכיתה קטנה כלומר חינוך מיוחד.... ואני פשוט "נקרעת" מצד אחד זו יכולה להיות מסגרת מאוד מגוננת ותומכת עבורו ומאידך זו מסגרת מיוחדת עם כל הסטיגמות ולי (כנצר למשפחה פולניה ענפה) מאוד קשה עם זה.... מה גם שבמסגרות המיוחדות הילדים באים משכבות סוציואקונומיות נמוכות..ילדים עם בעיות התנהגות קשות...ואלו דברים שלא מאפיינים את הבן שלי. אני יודעת שכל החלטה שלי לא תהיה נקיה כי הסטיגמה מפריעה לי . האם אני צריכה להתגבר על התחושות שלי ולשים אותן בצד או שיש משהו בדברי?

לקריאה נוספת והעמקה
22/02/2002 | 07:06 | מאת: ד"ר יוסי אברהם

שלום רב, כיתה משלבת היא כיתה רגילה, בבי"ס רגיל, עם מחנכת "רגילה" שיש לה הרבה הדרכה ותמיכה, באמצעות מערכת החינוך המיוחד. המערך הזה מטשטש או מונע את עניין הסטיגמות של בי"ס לחינ וך מיוחד. כל טוב, ד"ר יוסי אברהם

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית