פנייה ראשונה בפורומים

דיון מתוך פורום  ניתוחי אי ספיקת לב

20/01/2017 | 09:38 | מאת: לא אוביקטיבי

לאחר אירוע לבבי ביוני אשתקד מלווה בנזק מוחי אנוקסי עם פרפור חדרים כשל של הקיר הקדמי נותרו 16% לב מתפקד. מה ניתן לצפות לגבי מצב בו קיימת הנשמה דרך טרכיוסטום? יש לציין כי הומלץ על התקנת קוצב aicd, אך לא בוצע עד היום ותשובת רופא במונשמים כרונים כי יהיה זה סתם טרטור למיון שם לא יתייחסו להמלצה ברצינות. האם קיימת כלל פרוגנוזה חיובית למצב לב שכזה? אלו מדדים וסימנים עלי לקחת לתשומת לב בהתייעצות עם מומחה? מבין שלא די במומחה אחד, לאלו מומחים עלי לפנות? תודה מראש!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב , ה EF של 16%מצביע על פגיעה לבבית בחומרה קשה בתפקוד הסיסטולי של הלב אך חסרים נתונים נוספים רבים מהבדיקה. בכל מקרה הרמה התפקודית בחולי אי ספיקת לב הינה בעלת משמעות גבוה לגבי פרוגנוזה של המטופל, ולכן לא ניתן לחוות דעה בצורה זו ללא כל הנתונים. מבחינת AICD ישנם אינדקציות ל AICD שנקבעות לפי הרמה התפקודית חומרת אי ספיקת הלב והתחלואה של החולה לפי מחלות רקע נוספות . יש להתיעץ עם רופא קרדיולוג שכל התיק הרפואי לפניו ולפי זה לקבוע האם יש מקום ל AICD ולבנות תוכנית טיפולית ספציפית למטופל עם אי ספיקת לב קשה.

31/01/2017 | 13:57 | מאת: לא אובייקטיבי

תודה פרופסור ערבות על המענה, בהמשך אבקש לדעת אלו נתונים יש לדלות מהתיק הרפואי לצורך הבאתם להתייעצות עתידית, כאלה שיהיו בעלי משמעות וקריטיים לקביעת תכנית טיפול, כמו כן אלו בדיקות צריכות להתבצע כדי להשיג נתונים כאלו ? האם הכוונה ב "רמה תפקודית" מתייחסת לעצמאות בתפקוד היומיומי?,כיוון שמדובר במצב סיעודי מורכב!! או שמא צריך פשוט לקחת סיכום ביניים ולגשת עם זה בלבד לקרדיולוג? תודה. ושוב מעלה שאלה: האם (למרות שזה לא תחום ההתמחות הספציפית שלך) ידוע לך עם איזה סוג מומחים עליי להתייעץ בנוסף לקרדיולוג, בהינתן מצב בו החולה מונשם וקיימת אנטומיה בעייתית מעל ומתחת לקנולה, ובהתקיים מצב של נזק מוחי אנוקסי.?! תודה. לא אובייקטיבי

מנהלי פורום ניתוחי אי ספיקת לב