במה מדובר לופוס או אוטופיק דרמטיטיס

דיון מתוך פורום  לופוס

02/09/2018 | 16:15 | מאת: אני

שלום . אני בת 29. סובלת למעלה משנתיים מפריחה שרק הולכת ומתפשטת. ירכיים כל אורך היד. פנים.תנוכי האוזניים. יובש קיצוני בעור. הנגעים מעקצצים. משאירים לי צלקות בגוף. ברקע.. הפלות חוזרות. ואמא עם סקלרודרמה. ו d's anti DNA חיובי. עיפות ונשירת שיער. כאבים קלים במפרקי הירכיים. רציתי לדעת. איך אפשר לאבחין בין דרמטטיטס אטופיק. ללופוס? לאחרונה עשיתי ביופסיה. ממתינה למענה בינתיים ... רוצה לדעת מה יש לי?מה עליי לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה

כדי להגיע לאבחנה של לופוס, ניתן להיעזר במספר קריטריוני אבחנה שכוללים בדיקות מעבדה (דם ושתן), ממצאים בבדיקה גופנית ותלונות מסוימות. במקרה שלך מהנתונים שהעברת לא ניתן לקבוע אבחנה, ויתכן שהביופסיה תכוון ותעזור בכך, אולם יש עוד סדרה שלמה של נוגדנים שכדאי לקחת, כולל כאלו לקרישיות יתר. בהצלחה!

03/09/2018 | 08:23 | מאת: אני

בדיקות קרישיות עשיתי במהלך הבירור להפלות. נמצא רק mthfr הטרו. בשתן כבר שנתיים.יש חלבון ודם. בנשימה לעיתים כאבים בכתף. ובדם. פריטין נמוך מאד. ו b 12 חסר קיצוני. הריון האחרון הסתיים באי ספיקת שליה. והיפרדות שליה. התמונה הזו מתאימה ללופוס? מה עוד עליי לעשות?

הנושא מורכב מכדי לתת תשובה מפורטת במסגרת הפורום הזה וודאי שלא ניתן לקבוע אבחנה. החשד ללופוס עדיין רק חשד וכדי לבסס אותו הדרך הטובה ביותר היא לפנות לראומטולוג שישלים את כל הבדיקות: יעבור על מה שנעשה וישלים את החסר ולחזור על בדיקות שהיו תקינות בעבר (לפעמים התוצאות משתנות והופכות משלילי לחיובי), יקח אנמנזה מפורטת ויבצע בדיקה גופנית מדוקדקת. לא צריך להיות חלבון ודם בשתן, צריך לוודא שהבדיקות נעשו כמו שצריך, לעשות איסוף שתן לחלבון, שתן למיקרוסקופ והרשימה עוד ארוכה. לכן צריך ראומטולוג במרפאה שיכוון וינהל את הברור

03/09/2018 | 23:52 | מאת: אני

תודה רבה על הסבלנות. ועל המידע!

מנהלי פורום לופוס