נשירה ןהתקרחות בעקבות חבלה בראש
דיון מתוך פורום רפואת עור - דרמטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, לפני כשבועיים עברתי תאונת דרכים שבמסגרתה נחבטתי מאחור בראש ונגרמה לי נפיחות (גם זעזוע מוח). לפני מספר ימים הראש התחיל לגרד באיזור וגיליתי ששיער רב נושר (בעיקר במקלחת). היום התגלתה קרחת באיזור הפגיעה (מצ״ב תמונה). האם ניתן לשקם ולהחזיר את השיער לקדמותו? באיזה טיפול כדאי לנקוט? תודה (אני בת 37 אם זה רלוונטי)
ישנן מספר אפשריות 1. Pressure alopecia, התקרחות המופיעה לרוב לאחר ניתוחים עם הרדמה כללית. ההתקרחות מופיעה באיזור שבו היה לחץ על הקרקפת משולחן הניתוחים. יתכן והמכה הייתה כה משמעותית שגרמה להתקרחות מסוג זה. 2. אלופציה אראטה. מחלה אוטואימונית היכולה להתפרץ ממצבי לחץ. לרוב איזורי ההתקרחות הם בעלי צורת מטבע. שתי האפשרויות הן התקרחויות לא צלקתיות ולרוב יצמח שיער באיזור. ממליצה לגשת לרופא משפחה ולבצע בדיקות דם מקיפות. במקביל יש לקבוע תור למרפאת שיער בבית חולים איכילוב, ניתן לזמן תור בטלפון 036974000 או בטלפון 036973585. יש לוודא כי התור למרפאת שיער. ממליצה לך להגיע עם תוצאות בדיקות הדם על מנת לקבל ייעוץ יסודי. בהצלחה,