בלפריטיס, שעורה והטיפול בהם

דיון מתוך פורום  עין יבשה - אבחון וטיפול

07/02/2020 | 18:43 | מאת: י

היי, בן 37. ברקע פרואטינוריה והמטוריה בשתן (חשד ל-IGAN). נוטל Tritace. מקרים חוזרים ונישנים של שעורה בעפעף העליון (כל פעם בעין אחרת) בחצי השנה האחרונה (כ-5 מקרים, מרביתם בחודש וחצי האחרונים). כלזיון בעפעף השמאלי העליון. כמו כן, בילדות עברתי ניתוח לניקוז כלזיון. במידה ואני מטפל בשעורה בזמן, טיפול בחום (בקבוק מים חמים), עיסוי של המקום, מגבונים לחים יעודיים, טיפות לחות ומקסיטרול – פותר את הבעיה בתוך מספר ימים (למעט הכלזיון שלפעמים נותר). הרופא המליץ שלא להשתמש במקסיטרול בגלל הסטרואידים שבו. רופא העינים לא ידע לומר מהו הגורם להישנות השעורות - האם סטרס, גורמים סביבתיים (דוגמת עשן סיגריות במקומות בילוי, אדי שמן טיגון בבית, וכד'), היגיינה לקויה (חיידקים מאזור הפה או האחוריים), יובש קיצוני, קשר לאטופיק דרמטיטיס שייתכן ויש לי באזור הפנים או בלפריטיס. הרופא אבחן בלפריטיס והמליץ על הנ"ל כטיפול מונע. ברצוני לברר האם הבלפריטיס היא משנית לגדילת יתר של הטפיל Demodex. במקרה כזה הטיפול המומלץ הינו שונה, וכולל למיטב הבנתי, שימוש בשמן עץ התה לצמצום המספרים של הטפיל. ראה פרטים נוספים בקישור הבא: https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD013333/full מספר שאלות: 1. האם נהוג לבצע בדיקה של הריסים/קשקים תחת המיקרוסקופ לצורך זיהוי הטפיל? אם כן, היכן אוכל לבצע בדיקה זו? 2. האם אתם ממליצים על טיפול בשמן עץ התה? האם אני יכול לבקש מרופא העיניים לבצע את הטיפול עבורי? 3. שאלה נוספת, האם הטיפול ב- BlephEx(מכשיר חשמלי ל- (Eyelid microexfoliation) יעיל והאם ניתן לקבל אותו בארץ? 4. האם יש לכם המלצה למשחה עבור היובש בחלק החיצוני של העפעפיים (שלא תגרום לסתימת הבלוטות ולהופעת שעורה)? 5. האם נטילת TritAce עלולה לגרום ליובש בעיניים וכתוצאה מכך להישנות שעורה? תודה המראש!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, 1 ניתן לבצע את הבדיקה במסגרת בית חולים 2 לא, הטיפול יתבצע על ידך 3 המכשיר לא רשום עדיין בארץ 4 יש צורך בבדיקה קשה לי לתת המלצה למשחה בצורה שכזו 5 לא.

09/02/2020 | 15:01 | מאת: י

תודה רבה על התשובות! אגב, רמות הוויטמינים שלי מעט נמוכות: ויטמין בי-12 (176), חומצה פולית (4.1), ויטמין די (17). ויטמין A לא נבדק. האם הנ"ל יכול להיות הגורם לבלפריטיס? כך למשל, שימוש במשחת VitAPOS הביא לשיפור (לפחות במראה ובתחושה)

שוב שלום. ויטמין די נמוך קשור ליובש. לעיתים יש צורך בטיפול בזריקות. אנא פנה לרופא המטפל.

11/02/2020 | 18:24 | מאת: י

רב תודות! :)

מנהל פורום עין יבשה - אבחון וטיפול