עליית קריאטינין חביבות אפשריות

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

16/03/2020 | 19:23 | מאת: רונן כספי

שלום. בן 54 עם סוכרת , בבדיקה לפני חודש קריאטינין בגדר הנורמה 1.17 , היום בבדיקה נוספת 1.41 , לציין שאומנם הייתי בצום 12 שעות אך אכלתי לפני כמות לא מעטה של בשר אדום . האם לבשר אדום השפעה על כמות קריאטינין בדם ברמה עקרונית או כפי שהשתקף בבדיקה ? איזה אפשרויות נוספות יש לקפיצה כזו "גדולה" של קריאטינין תוך חודש , ובאיז כמות קריאטינין בדם מתחילים לטפל בדיאליזה ? תודה מראש ..

לקריאה נוספת והעמקה
16/03/2020 | 20:03 | מאת: רונן כספי

להוסיף לנ"ל שאני לוקח הרבה תרופות ללחץ דם , גאוט , אספירין , וגם ג'ארדיאנס דואו 12.5/1000 (בהיבט של חומצת לקטית) .. ? תודה

אכילת בשר בכמות חריגה יותר מהרגיל סמוך לבדיקה אכן יכולה להשפיע על רמת הקראטינין. אבל מדובר בעליה משמעותית ולכן ממליצה לחזור עליה. כמובן שצריך לוודא שאין סיבות אחרות לעליה כמו התייבשות, סימנים של מחלה סיסטמית ועוד. האם נלקחו תרופות חדשות כגון נוגדי כאב. למה בעצם חזרת על בדיקה חודש לאחר הבדיקה הקודמת? האם יש תסמינים כלשהם? אם אתה מרגיש טוב בינתיים וללא הקאות או סימני התייבשות אפשר להמשיך את הגרדיאנס דואו וכאמור לחזור על קראטינין בקרוב לוודא שאין עליה מהירה. בנוגע לדיאליזה - התחלת דיאליזה תלויה במספר גורמים אבל בגדול מדובר בערכי קראטינין מעל 5 ולעיתים אפילו גבוה מזה.

ראה תגובה לשאלה הנוספת

מנהלי פורום נפרולוגיה