כדורים שמשפיעים על קריטנין

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

26/04/2019 | 11:03 | מאת: רוני

ד"ר שלום רב , עקב רק עליה בקריטנין שהיה שנים רבות 1.27 ועליה ב 4 חודשים ל 1.6 אני והרופאים מנסים למצוא מה הבעיה, כל שאר הבדיקות דם ושתן בסדר בגבול הנורמה, אני לא רוצה להגיע לביופסיה, ומנסה לברר אילו כדורים לאורך זמן משפיעים לרעה על הכליות. האם כדור שינה ברוטיזולאם לקיחה כל יום כדור יכול להשפיע, האם כדור אספירין קרטיה יכול להשפיע,על שאר הכדורים כבר ענית לי ואני מודה לך,האם יכול להיות רק התייבשות ? אני בלחץ וחרדה שזה לא יעלה עוד ה GFR 48 , גובה 1.85 משקל 100 קג בן 55. מודה לך מראש.לבדיקה הבאה של קריטנין אפשר להיות לא בצום, והאם לשתות הרבה מיום לפני הבדיקה.

לקריאה נוספת והעמקה

אין בעיה עם אף אחד מהכדורים שציינת. אין צורך להיות בצום לפני בדיקת תיפקןדי כליה ואתה יכול לשתות מים. התייבשות היא אירוע זמני ולו זו הייתה הסיבה להחמרת בקראטינין סביר להניח שהיה כבר שיפור חלקי לפחות. הרעיון של שתיה מרובה לצורך מיהול הקראטינין אינו נכון פיזיולוגית.

27/04/2019 | 16:19 | מאת: רוני

ד"ר תודה רבה על כל התשובות. אז מה ניתן ליחס לקריטנין 1.6 כשכל המדדים כולל החלבון בשתן, אוריאה, אלקרוליטים,ועוד הכל בנורמה, האם רק ביופסיה תזהה את הבעיה או שלא למהר כל כמה זמן כדאי למדוד ולעקוב אחרי קריטנין שלא עלה עוד.האם עוד יכול לרדת או שגם אם נשמר ברמה הנל זה גם בסדר. הפסקתי נורוליפ לפני כמה ימים, אחרי כמה זמן לבדוק אם חל שינוי.

לנורליפ זמן מחצית חיים קצר יחסית, זה אומר שאחרי שבוע- שבועיים הגוף התנקה מהתרופה. אם אין ממצאים בשתן כמו חלבון/כדוריות דם אדומות או לבנות, גלילים או מהלך של אי ספיקת כליות דוהרת ביופסית כליה לא תורמת לאבחנה ולכן לא נהוג לבצעה. צריך להכיר אותך, את מחלות הרקע ואת העבר שלך על מנת לראות במה ניתן לתלות את אי ספיקת הכליות הכרונית. לא תמיד יודעים.

מנהלי פורום נפרולוגיה