פענוח בדיקת us בטן שאלה לממצא בכליות

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

05/02/2019 | 17:23 | מאת: מ

שלום רב! בבדיקת מעקב שגרתי us בטן בגלל מחלת tcc לפני 14 שנה הנה שינויים שלא הופיעו מקודם לא ב-ct ולא ב-us. הכליה השמאלית בגודל 12.1 ס"מ, אין עדות לאבנים או הידרופרונזיס. הכליה הימנית בגודל 11 ס"מ אין לשלול מערכת מאספת כפולה ופרינכימה דלה באספקט לטרלי של קורטקס של הקוטב התחתון. אגן אקסטרה רנאלי בקוטב התחתון כ7.7 מ"מ. שלפוחית השתן עם קבולת טובה ודופנות סדירים שארית שתן כ-20.3 cc. אין עדות למיימת. היות ובנוסף לסרטן שלפוחית השתן בעבר סבלתי גם מסרקומה של הרקמות הרכות ולפני פחות בשלוש שנים שנים עברתי הקרנות בגלל פלסמציטומה בגב חוליה 9d בגילי עם הסיפור שלי כל דבר חשוב לטפל כמה שאפשר מהר. תודה למשיבות בברכה מ.

לקריאה נוספת והעמקה

RCC נהוג לנתח. זהו חלק מהטיפול. הכליה הימנית נראית קטנה יותר עם פרנכימה דלה. מכאן אני מניחה שעברת כריתה חלקית של הכליה והאזור שמדווח עם פרנכימה דלה הוא האיזור המנותח. אגן אקסטרה-רנלי הוא וריאנט אנטומי שלא מתפתח פתאום. נולדים איתו.

06/02/2019 | 16:58 | מאת: מ

כנראה ניסוח השאלה לא היתה ברורה. עברתי ניתוח בשלפוחית השתן וטופלתי ב-bcg אחר כך, כל הבדיקות שעשיתי מאז פרט הבדיקה האחרונה הראו כליות בגודל שווה וגם התאור אגן אקסטרה רנאלי מופיע פעם ראשונה. לכן זה מדאיג אותי האם אין זה משהו חדש או משני. תודה וברכה מ

מומלץ לחזור על הדמיה ולבקש השוואה לבדיקות קודמות. במכון ההדמיה עצמו.

מנהלי פורום נפרולוגיה