תפקודי כליות גבוהים -שאלה

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

15/05/2018 | 08:14 | מאת: סיון

שלום, אבי בן 71 חולה בסרטן ריאות דרגה 4 ומטופל היום בכדור ביולוגי (אפטיניב) בבדיקת שם שעשה נראה כי תפקודי הכליות גבוהים - קובץ של בדיקת הדם מצורף. אשמח לדעת: 1. איך ניתן לשפר את המצב? האם כדורים/תזונה? 2. האם בבדיקות CT ו MRI צריך לעשות ללא חומר ניגוד? (לפני חודש עשו CT עם חומר ניגוד למרות שהתוצאות של בדיקת הדם היו פחות או יותר זהות למה שעכשיו) אשמח להסבר מפורט תודה,

לקריאה נוספת והעמקה

אין באפשרותי לראות קבצים מצורפים. השאלה היא האם יש אי ספיקת כליות כרונית יציבה ולמה מיוחסת או שיש אי ספיקת כליות חריפה שיש למצוא את סיבתה. AFATIMIB היא תרופה בתופעות לוואי שכיחות שלה הן שלשולים, ירידה בתאבון, כיבים בחלל הפה. תופעות לוואי אילו עלולות לגרום להתייבשות ובמנגנון זה לפגיעה כלייתית. התרופה אף עלולה לגרום בשכיחות נמוכה יותר לאי ספיקת כליות במנגנון שאינו קשור להתייבשות. אם אי ספיקת הכליות מיוחסת (על ידי האונקולוג) לתרופה לפי דרגת החומרה הוא ימליץ להפחית את המינון או להפסיק את הטיפול כשלעיניו גם שיקולי הרווח הצפוי מהמשך התרופה וטיפול חלופי אם יש. אשר לביצוע הדמיה . בדרך כלל הדמיה אופטימלית מחייבת מתן חומר ניגוד. יוד הניתן בסי טי עלול להחמיר אי ספיקת כליות . מתן נוזלים תוך ורידים סביב הפרוצדורה יכול להפחית את הסכנה לפגיעה כלייתית. גדוליניום הניתן בMRI עלול באי ספיקת כליות מתקדמת לגרום למחלה נדירה מאד. ההחלטה היא של האונקולוג המטפל בשיתוף עם המטופל.

16/05/2018 | 12:25 | מאת: סיון

UREA: 68 קרטנין: 1.87 בחודשים האחרונים זה במגמת עליה (לפני כן היה UREA 53 וקרטנין 1.33) מה זה בדיוק אומר?

העליה בקראטינין משמעותית. אם אין סיבה אחרת, סביר שהאונקולוג ייחס את העליה לטיפול התרופתי וישקול הפחתת מינון או הפסקת התרופה. זאת כאמור לאחר שישלול גורמים אחרים להחמרה בתפקודי כליות. פנו אליו בהקדם.

מנהלי פורום נפרולוגיה