דם וקרישים בשתן

דיון מתוך פורום  נפרולוגיה

18/04/2017 | 23:04 | מאת: דניאל

זו אני עם השאלה על איסוף השתן כמה הודעות למטה. החל מאתמול התחילו לי כאב וצריבה בסוף השתן ותכיפות, עד כאן די נורמלי לדלקת ממוצעת בשתן. אבל בניגוב ובשתן באסלה רואים דם ואפילו קרישי דם קטנים בהירים ומוצקים וזה מעולם לא קרה לי. האם זה מעיד על זיהום חמור יותר מהממוצע בדלקות שתן וסיכון? בת 23 וממש לא קרובה למחזור כך שזה לא המקור לדם. אזכיר שידוע על אבן של כ6 מ''מ בכליה שמאלית עם כאבים בזמן האחרון.

לקריאה נוספת והעמקה

דניאל מאקרוהמטוריה (=שתן דמי) יכול לגרום לקרישי דם בשתן. מרבית המקרים הללו אינם מעידים על מחלת כליות אלא על מחלה אורולוגית של דרכי השתן. זיהום בדרכי השתן התחתונות (ציסטיטיס) כמו גם מעבר אבן עלולים לגרום לכך. לעתים ניתן לראות אבן שהייתה מספיק קטנה לצאת עצמונית. אבן כלייתית (חוסמת) עלולה להעלות את הסיכון לזיהום בכליה עצמה. לכן אם יש לך חום, צמרמורת, כאבים במותן (אילו התסמינים המעידים על זיהום "חמור ") ממליצה לך לפנות בדחיפות למוקד חירום. ממליצה בכל מקרה להיוועץ ברופא מטפל בנוגע להדמיית כליות חוזרת( US כליות ודרכי שתן או סי-טי פרוטוקול אבנים) , ביצוע תרבית שתן ובדיקות דם כולל גם תפקודי כליה. יחליט הרופא שיבדוק אותך על מתן טיפול אנטיביוטי והאם יש להרחיב את הבירור. בהצלחה

20/04/2017 | 00:55 | מאת: דניאל

מצחיק אבל בדיוק לפני עשרה ימים עשיתי את הCT פרוטוקול אבנים ברמת אביב שנתן האורולוג ועוד לא קיבלתי פענוח ודווקא אחרי התחיל הדימום. אבן בגודל 6 מ''מ עשויה בכלל להפלט? זה די גדול ומהדיסק אני רואה שהיא יושבת או לפחות ישבה בדיוק באמצע הכליה. מוסיפה לך את הצילום. בינתיים הדמם הקל בניגוב ממשיך, חשבתי לתת לזה לעבור לבד. אין חום אבל יש קצת תחושה לא נעימה של חולי וטיפה של חום (בפועל 37.2).

מנהלי פורום נפרולוגיה