שאלה בנוגע להתפתחות של תינוק

דיון מתוך פורום  נוירולוגיית ילדים

16/12/2020 | 09:43 | מאת: חן

שלום רב בני עוד כמה ימים יהיה בן 10 חודשים מגיל חודשיים בערך שמתי לב שהוא ממעט בקשר עין וכאילו ממש מתעלם מפרצופים ( אין בעיית ראיה) לאט לאט התחיל להשתפר אבל תמיש הרגשתי שהקשר עין לא רציף וכאילו תמיד הוא מוסח ממשהו אם זה המשקפיים או הידיים שלי או משו על החולצה וכו הוא כן יוצר קשר עין הוא מתעניין אבל לזמן ממש קצר מציינת שהוא תינוק תזוזתי עם תנועתיות רבה מאוד מהרגע שנולד הדברים החיונים הם שהילד חייכן בטירוף אוהב לצחוק ולמלמל הברות מה דה בה גה קה פעיל ומוטרית מתקדתם לפי הספר הייתי אצל נירולוג ילדים מומחה בגיל 8 חודשים ואמר שלא רואה בעיה שוב הלכתי לנירולוגית בהתפתחות הילד תל השומר הגעתי לשם שהבחנתי בשיפור בקשר עין כשהוא בן 9 וחצי חודשיים הנירולוגית ו כתבה פעוט חייכן יוצר קשר עיין נהנה מקוקו מושיט ידיים שירימו אותו תנועתיות רבה מידי פעם מתעניין בחפצים לא פוקצויונאלים כמו פתח ניקוז הנעליים שלה שקע חשמל אבל לזמן קצר בוחן וממשיך הלאה עובר ממשחק למשחק לאור אנמנזה שהיו קשיים בולטים יותר דרוש מעקב התפתחותי בגיל שנה . גם בבית הוא אוהב לפתוח ולסגור דלתות וארונות או איזה כתם או חור בריצפה אבל לזמן קצר סקרן מאוד כל דבר מעניין אותו הוא כן עונה לשם שלו שמח וזוחל אליי ולאבא בשמחה ובמהירות שאנחנו אוספים אותו מהגן מבקש שנרים אותו מחייך תמיד לפרצופים.עוד לא עושה שלום או מוחא כפיים או מצביע לפי התיאור שלי איך נשמע לך? אני בדאגה רבה האם מנסיונך יש תינוקות שמתנהגים ככה והכל בסדר?

לקריאה נוספת והעמקה
16/12/2020 | 09:46 | מאת: חן בהמשך לשאלה

הניורולגית אמרה שאם היא לא הייתי יודעת על העבר והייתי מספרת לה מבחינתה רק דרוש מעקב טיפת חלב והכל בסדר אך לאור הקשיים שהיו המעקב הזה

חן שלום, התקשיתי מעט להבין את דברייך כתבת את כל הטקסט ברצף ובלי בלי סימני פיסוק, אבל נראה לי שהבנתי את עיקרי הדברים. את מתארת שלבי התפתחות רבים תקינים לצד מצבים שמצריכים מעקב. כמובן שאני לא יכולה לחוות דעה בלי להתרשם מבנך ולקבל מידע נוסף עליו ועל המשפחה, אך בכל זאת, אני מעלה מספר נקודות: 1. האם זהו ילדך הראשון? הורים לילד ראשון מוצפים מהמידע שברשת ובערוצי התקשורת השונים, ולא תמיד יודעים לסנן מה חשוב ומה נכון לגבי הילד הפרטי שלהם. 2. שני מומחים בנוירולוגיה והתפתחות הילד לא ראו סיבה לדאגה, אז לא ברור לי למה את עדיין בדאגה רבה. 3. כפי שהוצע לכם, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לחזור למעקב התפתחותי בגיל שנה. ולא לפני כן - פעוט לא זקוק להערכה התפתחותית כל חודש וחצי. בברכה וחג שמח!

מנהל פורום נוירולוגיית ילדים