טיקים בעיניים לילדה בת 3

דיון מתוך פורום  נוירולוגיית ילדים

27/10/2018 | 23:24 | מאת: פנינה כהן

שלום וברכה הבת שלי עכשיו בת 3. תקופה ארוכה עושה טיקים בעיניים פעם ב... אך בשבוע האחרון זה התחיל באופן תמידי. חשוב לי לציין שאחות של בעלי יש לה את זה והיא אישה בת 45 בנוסף הבת שלי התחילה לזחול וללכת בגיל מאוחר והיא גם בטיפול של קלינאית תקשורת. ברצוני לדעת ממה באמת זה נובע וכיצד ניתן לטפל בכך שלא יחמיר ויהיה לה מזה רפלקס לכל החיים. תודה על המענה. אשמח לתשובה במייל.

לקריאה נוספת והעמקה

פנינה שלום, טיקים הם סוג של הפרעת תנועה, שנובעת מפעילות לא תקינה של מסלולים במוח, הקשורים לאזורים מסוימים במוח שנקראים "גרעיני הבסיס". טיקים בדרך כלל חולפים לבד, וברוב המקרים אין צורך בטיפול. במקרה של טיקים קשים אפשר להציע טיפול התנהגותי או תרופתי. שכיח שלילד עם טיקים יש קרוב משפחה עם טיקים, אך בגלל גילה הצעיר של בתך אני ממליצה שתפנו לרופא הילדים שלכם או לנוירולוג ילדים כדי לאבחן האם באמת מדובר בטיקים ולא בבעיה אחרת, וכן כדי לברר אם יש קשיים נוספים (התפתחותיים, רגשיים, בריאותיים וכו'). בברכה

31/10/2018 | 07:24 | מאת: פנינה

שלום וברכה, בהתאם לתשובתך רציתי להבין כמה דברים. 1. זה יכול להיות משהו אחר חוץ מטיקים? 2. קראתי הרבה על זה באינטרנט שזה עובר בד"כ עד שנה ואם לא רק אז זה נקרא טיקים כרוניים. אני ממש לחוצה שזה יהיה לה לכל החיים. 3. מה היית ממליצה מאחר ואני רוצה לטפל לה בזה מיידי. 4. האם זה יכול לחזור? תודה על המענה.

מנהל פורום נוירולוגיית ילדים