האם יש קשר בין אנקופרזיס ולכאבי גב?

דיון מתוך פורום  נוירולוגיית ילדים

26/03/2018 | 22:22 | מאת: אול

שלום , ביתי בת ה4 מתלוננת על כאבי גב כשיושבת על כיסא ביטיחות וגם אז לא תמיד אלא מדי פעם. בפעמיים אחרונות ראיתי שהתלונות הופיעו לפני יציאות בשירותים. יש לה נטייה לאגור את היציאות שלה ( סובלת מאנקופרזיס) . האם יש קשר בין התלונות לבין אנקופרזיס? אולי אגירתן גורמת לכאבי גב אצל ילדים? האם טיפול בתופעה תעלים את התלונות? תודה אול

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, יתכן קשר בין הדברים: 1. הפרעה מיבנית בחוט השדרה עלולה לגרום לכאבי גב, עצירות ו/או אנקופרזיס. 2.עצירות "רגילה" יכולה לגרום בעיקר לכאבי בטן וכאב בפי הטבעת, אך אם יש הרבה צואה בבטן או אבני צואה, הכאב עלול להקרין גם לגב. אני מציעה ש: 1. קודם כל תבדקו אם יש בכסא הבטיחות חלק שמכאיב לבתך בזמן ישיבה. 2. פנו לרופא הילדים שלכם לבדיקה מדוקדקת של הבטן, הגב, איזור פי הטבעת ובדיקה נוירולוגית. 3. טפלו בעצירות ובאנקופרזיס בדחיפות - זה סבל גופני ונפשי כאחד. חג שמח!

29/03/2018 | 09:06 | מאת: אול

שלום דר, תודה על התייחסותך הרצינית לשאלתי. לדעתי כמו שאמרת אגירת צואה אכן מקרינה לגב. אין לה עצירות. נבדקנו אצל רופא ילדים, לא ממש עשה בדיקה, עשה בדיקה נוירולוגית ( אחרי שביקשתי ...יצאה תקינה. הוא מקשר אנקופרזיס למצב התנהוגתי. התחלנו טיפול רגשי בהתפתחות הילד. ביקשתי הפנייה לגסטרו ילדים וניורולוג ילדים. האם לכל ההפניות כדאי לגשת? אם כן, איזו בדיקה על רופא יעשה? הילדה שולטת בצריכיה , מגיעה למצב של התאפקות של יום יומיים ( אנו מבקשים ממנה להתפנות אך היא מסרבת) ורק אז הצואה מתחילה לטפטף.האם זה מעיד על חוסר שליטה מצידה? כי הילדה טוענת שזה יוצא לבד..

29/03/2018 | 22:45 | מאת: אול

במידה וימצאו שיש לה הפרעה מבנית) בטח יעשו סי טי) , האם לטיפול יצטרכו לנתח?

הצואה מטפטפת בגלל העצירות. אני מציעה שבשלב הראשון תפנו לגסטרואנטרולוג-ילדים, ותספרי לו על כאבי הגב. הוא יחליט אם צריך בירור נוסף (הדמיה, בדיקות דם, נוירולוג וכו') ואם צריך טיפול (בעצירות, בפי הטבעת, טיפול רגשי וכו'). חג שמח!

31/03/2018 | 23:07 | מאת: אול

ושאלה אחרונה, מה נחשב לעצירות? היא עושה ביום יום את צרכיה הגדולים ועדין מטפטף.. אז עדיין יקרא עצירות? והאם מרוב שהיא מתאפקת לא יוצר היחלשות של השרירי פי הטבעת ולכן יש טיפטופים?

מנהל פורום נוירולוגיית ילדים