ocd חרדה בהריון
דיון מתוך פורום דיכאון בהריון ואחרי לידה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אני סובלת מocd והרפעות חרדה בערך כל חיי היום אני בת 32 ובהריון שני בשבוע 16. אני בטיפול דמיון מודרך בשנתיים האחרונות ) לפני כן בטיפולים פסיכולוגיים) ולוקחת כדור ונלה 225 מג ביום ובהריון הראשון הכל היה בסדר ועבר בשלום. כעת משבוע שעבר שהיה לי וירוס של הקאות ושלשולים תקף אותי התקף חרדה שנמשך יומיים לסירוגין וזה היה בלתי נסבל. הפחד שאני עומדת להשתגע משתלט עליי ואני חשה כל הזמן מועקה ועצבות במיוחד שאני מסתכלת על הילד שלי בן שנה וחצי. התייעצתי עם הפסיכיאטר שלי והוא אמר לי לקחת קלונקס וזה מרגיע את ההתקף אבל עדין אני לא מרגישה הכי טוב וחוששת שאשתגע בהמשך ההריון או לאחר הלידה...מה לעשות? זה נורמלי? יש מצב שזה יחלוף? כדאי להמשיך להתייעץ עם הפסיכיאטר שלי או לפנות למישהו שמתמחה בהריון?
שלום רב, הטיפול היעיל ביותר בOCD כולל חשיפה הדרגתית לפחד ממנו את סובלת - לדוגמא הפחד להשתגע - בלי לבצע טקסים שנועדו להרגיע אותך אבל בעצם רק משמרים את החרדה. כדאי לפנות לטיפול בחשיפה ומניעת תגובה, סוג של טיפול קוגניטיבי התנהגותי אצל מומחה לטיפול בOCD, בטיפול תוכלו גם לעבוד על התקפי החרדה, אופן הטיפול בהם די דומה. בהצלחה, ד"ר שרון בן רפאל