אוסידי וטיפול קוגנטיבי התנהגותי

דיון מתוך פורום  הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית

14/10/2020 | 14:17 | מאת: גילה

שלום ד"ר שרון היקרה, אני עושה cbt ומיישמת חלקית את הכלים, כי זה קשה לי ואני מיואשת. זו לא בקשת אישור, אך אתן דוגמה- הלכתי לסופרפארם לקנות כמה מוצרים ובחזור עברתי באיזור שם היו זכוכיות על הרצפה, וזה בדרכ גם מרתיע אותי ללכת על משהו שגורם לאסוציאציות שזה אולי פגע/ יפגע בי... חזרתי עם השקית של הקניה לבית ועכשיו מפחדת להשתמש בזה, מה אם יש זכוכיות בלק או תמרוק אחר שקניתי, ואם אשתמש יקרה ככה וככה. עכשיו תהיה הימנעות מלהשתמש בזה כי אני לא מסוגלת לקחת את הסיכון. המחשבה מרגישה אמיתית, בעלי לא נותן אישור, וזה גם לא יעזור לי.... ואני תוהה- איך האדם הסביר היה נוהג? אבל אני כאילו לא יודעת. ואני מיואשת, מרגישה שלא מצליחה. מה יכול לתמוך בטיפול? מה לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה

היי גילה, אני חושבת שהשאלה שלך היא בכל זאת סוג של אישור, כי די ברור במצב הזה מה האדם הסביר היה עושה, ואין פה "אזור אפור". תשאלי את עצמך האם אדם אחר היה מחפש בשקית הקניות זכוכיות שהיו על הרצפה בדרך מהקניה. רק עצם העובדה שאת שואלת מעיד על כך שזיהית מחשבה טורדנית, ולכן הדבר הנכון הוא להמשיך הלאה ולא לשתף אף אחד או להראות כלפי חוץ (בהתנהגות) שהמחשבה הזו בכלל עברה לך בראש. וכמובן לא לבצע את הטקס (או ההימנעות במקרה זה). בברכה, ד"ר שרון לויט פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים כספרי 29, חיפה www.cbthaifa.com לקביעת תורים: 052-6794957

14/10/2020 | 23:40 | מאת: גילה

תודה שרון, מרגישה שלפעמים אין לי את האומץ לקחת סיכון

אני מבינה שזה קשה, אבל חשוב לזכור ש"אין סיכוי בלי סיכון". (זה משפט שאמר לי מטופל לפני כ-15 שנה בסוף הטיפול, והולך איתי עד היום)

מנהל פורום הפרעה טורדנית-כפייתית, אובססיבית